Sv: När är det för kallt?
Har du provat?
PL
Har du provat?
PL
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
en dunk? som räcker hur länge då?
jag jobbar, är hos hästen endast kvällstid. Skulle vattnet jag släpar med mig räcka och dels hålla sig frostfritt, knappast.. sen har vi 10 hästar till i stallet..
Då får du se till att åka ut oftare då, djuret kan ju inte bli lidandes för det.
Lite får man kämpa för sina djur vet du
3 ggr om dagen? antar att du inte jobbar?
Jag har 3,5 mil enkel resa till stallet, hur skulle jag hinna dit 3ggr om dagen??
och det finns billigare märken på W****b bl.a för ca 2600:- och ja det finns låååååånga jordade kablar man kan dra till en hage oxå,
Jag anser att hästarna inte behöver vatten ute på vinterdagarna: de äter snö. Dessutom kan man ge dem ordentligt med vatten när de är inne. Enligt djurskyddslagen som visserligen är en minimilag, så ska hästarna få fri tillgång till dryck två gånger per dag.
Hinkat vatten utomhus när det är -20 grader fryser fort och det är inte alls säkert att hästen är törstig just den stunden man ställer ut hinken.
Nu har jag klurat en bra stund och undrar vad W****b är för företag?
Våra hästar går ute uppemot 15 timmar/dygn och har givetvis vatten i hagarna. Den som har utsläpp tar bort isklumparna ur baljorna som det nu när det är så kallt blivit under natten och fyller på med nytt vatten. Iom att hästarna är framme och dricker under dagen så håller det sig bra utan att frysa igen, och när jag kommer efter jobbet så har det max blivit en ishinna i baljorna som lätt knackas bort av mig, och så även av hästarna. Dom har ju lärt sig att använda hovarna att göra hål med om ytan frysigt. eller tar sats med mulen.
Men skönt skulle det vara med uppvärmda baljor, det skulle spara tid på morgnarna, och de du skriver om var ju inte så fasligt dyra.
Så, vart hittar man dom?