Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Sitter och letar ensilage/hö eftersom det vi har inte kommer att räcka, men jag blir så himla förvånad över priserna! Jag är väl...
2
Svar
28
· Visningar
2 839
Senast: aramis
·
Hästvård Har börjat fundera på att spårklippa mitt lurviga kallblod då han svettas för minsta lilla ansträngning och det sen tar otroligt lång...
Svar
10
· Visningar
2 411
Senast: anna__panna
·
Foder & Strö Hej! Jag "har" två hästar som står med uträknad foderstat och ett superbra hö med överskott i både energi och protein trots att ts är...
Svar
6
· Visningar
1 046
Senast: heidi maria
·
Hästvård Nu har min häst lyckats igen, och denna gång trots enorma säkerhets åttaganden:cry: Trampat in en brodd från en framhov in i...
2
Svar
23
· Visningar
3 136
Senast: remmis
·
Hästvård Inte första för hästen, men för oss. Har haft klippta hästar förr, men det är länge sedan, och då klippte jag inte själv. Hästen...
Svar
7
· Visningar
1 124
Senast: Ingela_S
·
Hästvård Unghästen skall sättas igång efter 6 veckors vila och ska till min privata kamikazepilot! Där ska han bo i en ridhusbox och det ska bli...
2
Svar
25
· Visningar
2 562
Senast: ppiccolo
·
Hästvård Olja :idea: Att jag inet kommit på det tidigare! Min häst har jättelätt att bli statisk i pälsen. Den är aldrig minsta "fet", redan...
Svar
1
· Visningar
3 728
Senast: murran
·
P
Hästvård var hittar man en bra hovtång som klarar att verka ardenner hovar????..
Svar
7
· Visningar
3 648
Senast: Sonic76
·
Hästvård Jag gillar inte alls att behöva bremsa, men nu har vi inget val då vi måste få ordning på såret på W's bakben. Har ni något knep för...
Svar
16
· Visningar
2 139
Senast: Camigween
·
Z
Hästvård Hej! Tänkte starta en tråd där alla kan dela med sig av sina bästa konvalescent tips, vad gör ni för att underlätta tiden då era...
Svar
3
· Visningar
950
Senast: MiaMaria
·
Hästvård Har mitt sto på lösdrift, hon älskar sin stora hage och sin ligghall. Rundbal i hagen och rör sig mkt i hagen. Det är riktigt kallt...
Svar
12
· Visningar
2 384
Senast: fluffig
·
Hästvård Har misstänkt detta på mitt sto länge och idag blev jag säker på att det är headshaking syndrom hon har. Vi gick omkull ute i skogen...
2
Svar
26
· Visningar
4 839
Senast: plymen
·
Hästvård Hej alla kloka bukare! Jag behöver hjälp av er. Lillan har börjat tugga på hagstolparna och börjat krubbita (mer) inne. Antibit funkar...
2
Svar
34
· Visningar
2 190
Senast: hippihopp
·
S
Hästvård Behöver lite råd i mina funderingar... har ett arabsto som tidigare gått barfota bak på vintrarna, men har i år guldskor pga en lång...
Svar
5
· Visningar
1 236
Senast: TinyWiny
·
B
Hästvård min häst har nyligen blivit dålig i magen vad kan det bero på ?
Svar
15
· Visningar
1 327
Senast: Ylva86
·
J
Hästvård Är det nåt speciellt man ska tänka på när hästen tappat en tand? Mer än att hålla rent och så.
Svar
13
· Visningar
4 104
Senast: jennifer_pn
·
Hästvård Nu börjar det bli ännu kallare. Jag har hästarna på lösdrift, och alla har de ett varsitt stall att gå in och lägga sig om de vill. De...
Svar
18
· Visningar
2 425
Senast: Zandrah
·
I
Hästvård Ska beställa ett par "over reach boots" gummiboots. och jag undrar hur man får på dom (utan kardborre) på ett lätt sätt? /Ida
Svar
14
· Visningar
1 269
Senast: cutty
·
R
Hästvård Jag har aldrig använt zinkbandage, bör jag ändå ha det i mitt stallapotek? Jag tänker att det kan sättas på fel och ge tryck, och om...
Svar
2
· Visningar
2 430
Senast: Tagliabue
·
L
Hästvård Har två shettisar som har bärrandsröta. Enl ordination så ska vi tvätta med jodopax vet. Men nu kommer jag inte ihåg om hovslagaren sa...
Svar
16
· Visningar
2 177
Senast: Casacha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka