Sv: Back on track dygnet runt -minskad effekt?
är det då 365 dagars användande och tvättande det står på eller tygets ålder? dvs är hästens back on track täcke värdelöst nu eftersom det är ett år?
om det verkligen är så blir ju produkterna sjukt dyra. särskilt eftersom jag ärligt talat inte ser någon effekt öht jämför med extra tjockt annat täcke/paddar osv. har handledsvarmare till mig själv och visst det blir varmt men inte varmare än likadana i ull.
därav tror jag heller inte, som svar på ts fråga, att det är någon som helst fara att använda bot dygnet runt. det har ingen mirakeleffekt, bara en stark isoleringsförmåga jmf med andra tyg av samma tjocklek.
Det är 365 dagars användande och tvättande, eller inte exakt men jag märker att jag får mer ont då efter något år och köper då ett nytt och får samma goda effekt som innan.
Så bara för att täcket är ett år så är det inte värdelöst utan det är användningen.
Jag själv märker en väldig skillnad jämfört med liknande i ull eller i andra värmande/stödjande material.
Jag gick igenom en hel del på marknaden innan jag hittade bot som gav så stor skillnad.
Bland annat provade jag olika magneter men det gav ingen effekt alls på mej.
Min sambo märker ingen skillnad alls mer än att det blir varmare.
Vår ena häst har det väldigt god effekt på medans på vår andra ger det inte mer effekt än vilket annat täcke/paddar som helst.
Så det är nog så att det är olika för olika individer, jag hade inte klarat mej utan armbågsskydden och det är underbart att ta på långkalsongerna, ryggskyddet och tröjan och sedan lägga sig på bot madrassen när kroppen värker som mest.
Ryggskyddet gör underverk för mina höfter, jag sätter det bara längre ned.
Däremot ger ju tröjan och långkalsongerna inte alls samma effekt som de rena skydden.
Om man är mottaglig så att säga så ger det skillnad och visst är det en "stark" produkt, jag som har använt bot så länge måste fortfarande vänja in ett nytt armbågsskydd eftersom det ger så stor skillnad i effekt.
Värt att nämna är kanske att jag har nervsmärtor i hela kroppen, den ursprungliga skadan är i armbågen och det har sedan skapat kaos i ryggmärgen så att nervsmärtorna har spridit sig i hela kroppen.
Jag går på starka mediciner, men de tar tyvärr inte allt, men ihop med bot ger de den där extra lindringen som gör att livet blir lite mer uthärdligt.
Om man ska få effekt av bot mot inflamationer så ska man använda det under en längre tid, (om man nu får effekt, annars finns det ju ingen andledning att använda det alls) det är ju som med allt annat inflamationshämmande att tar man en tablett då och då så hjälper det ju inte lika bra som om man tar tabletterna under en period.
Tar man däremot tablett/använder bot enbart för att dämpa smärta så kan man ju använda/ ta en tablett då och då eller hela tiden, allt beror ju på hur ont man har och hur länge.