Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård För 10 dagar sedan tog jag hem hästen från klinik, där han stått på dropp i 4 dar pga kolik. Naturligtvis har det blivit komplikationer...
Svar
3
· Visningar
2 142
Senast: Lillsillen
·
L
Hästvård Hej på er, Det finns säkert nån tråd jag kan läsa mig fram till svar på min fråga i, men jag är på jobbet och har inte tid att surfa...
2
Svar
38
· Visningar
4 990
Senast: cowgirl73
·
Hästvård Jag ger hästarna kraftfoder morgon och kväll. Men så var det en bekant som undrade om dom inte fick kraftfoder direkt efter ridning. Det...
Svar
9
· Visningar
2 514
Senast: pannkakssmet
·
Hästvård I går kväll fick jag köra valacken till helsinborg. Först fick jag köra mitt sto till Pappas stall och sätta in henne i Spolboxen...
Svar
15
· Visningar
1 523
Senast: Hambo
·
Hästvård En av mina hästar är varm under sitt vintertäcke men står ändå och darrar skakar. Vad kan det bero på? Spänningar? Gäller en...
2
Svar
31
· Visningar
6 700
Senast: Sorbe
·
Hästvård Går det att veterinärbesiktiga (inför försäkring) en häst som inte har något hästpass? (Ja, jag vet att alla hästar skall ha pass men...
Svar
16
· Visningar
2 179
Senast: hag391
·
Hästvård Idag hände något riktigt otäckt, och det kändes som att en kär vän skulle lämna oss. Min vän M släppte ut sina tre hästar idag, de...
Svar
19
· Visningar
2 952
Senast: Agrimonia
·
Foder & Strö Det handlar inte om min egen häst men jag är nyfiken på vad det kan vara brist på. Det är en 19årigt sto... Höet 42g smb rp/7.5MJ. Kan...
Svar
4
· Visningar
1 538
Senast: milly
·
H
Hästvård Har någon ett bra recept på antibitmedel att sätta på täcken? Min häst struntar i de preparat man kan köpa. Han "krubbiter" och suger...
Svar
3
· Visningar
1 405
Foder & Strö mitt hö har såpass lågt proteinvärde att jag ger maxgivan av soja till mina två stora hästar. Det jag undrar är om jag kan ge soja till...
Svar
3
· Visningar
861
Senast: ameo
·
Hästvård Stämmer det att back on track effekten minskar om man använder dygnet runt eller är det en myt? Under en period och inte 364 dagar om...
2
Svar
33
· Visningar
7 950
Senast: cahs
·
C
Foder & Strö Jag har en liten fråga. Går det att halvera morgongivan av kraftfodret och öka kvällsgivan med den del som togs bort på morgonen...
Svar
3
· Visningar
821
Senast: pinky
·
P
Hästvård Har sett tråden där det tas upp när/om det blir för kallt att släppa ut hästarna. Men är mer nyfiken på hur ni gör med ridning. Blir...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
11 062
Senast: Breccia_
·
Hästvård Jag tycker Trisse har en väldigt glanslös och tråkig matt färg på pälsen, finns det något tillskott som ni själva kan rekommendera??
2 3
Svar
56
· Visningar
14 113
Senast: mahlmt
·
J
Hästvård Funderar lite hur jag ska göra med min häst. Har köpt ett varmblod som är 3år och hon slog sig vid transporteringen ifrån förra ägaren...
Svar
2
· Visningar
621
Senast: GotAsecret
·
P
Foder & Strö Jag måste byta stall ganska så akut, och det jag hittat som passar oss bäst vad gäller storlek och kvalitet på hagar, hästkompisar...
2
Svar
30
· Visningar
3 366
Senast: misen
·
U
Hästvård Min häst har blivit svankryggig sen vi avmaskade honom! Varför ? kan han få tillbaka sin "normala rygg" igen? :bump:
3 4 5
Svar
85
· Visningar
9 476
L
Hästvård Hej! :) Nån som har något tips på hur man kan göra boxvistelsen lite intressantare för sin häst? Min häst tycker nämligen att det är...
2
Svar
29
· Visningar
5 080
Senast: LuckyLuke
·
P
Hästvård upptäckte idag på en av mina nyinkomna hästar att hon har en kal fläck med hudflagor. Fläcken är stor som ett stort hönsägg. Vad är...
Svar
5
· Visningar
1 470
Senast: johanssk
·
L
Hästvård jag fick igår diagnosen kotsenbensfraktur på mitt 3-årigakallblod och undrar om det är någon som har någon erfarenhet av detta. kan...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
9 636
Senast: lillazoogin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar