Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hösten är på väg med stormsteg och snart är det dags att stalla in hästarna. Mitt huvudbry just nu är bara vad jag ska välja för strö...
2 3
Svar
41
· Visningar
7 453
Senast: Adnoc
·
K
Hästvård Hej alla hästmänniskor! Jag har hamnat i ett dilemma med min mycket fina halvblodsvalack. Lite bakgrundsfakta: Hos förra ägaren...
Svar
2
· Visningar
1 761
Senast: Kikki84
·
Foder & Strö Vi har ju fått väldigt dåligt hö i år. En mycket låg proteinhalt med 22g/kg foder men samtidigt hög halt energi - 8.2MJ/kg foder. Nu...
2 3
Svar
48
· Visningar
9 064
Senast: noble art
·
R
Hästvård Min häst har behandlads för en skada i karpalleden. Har även haft en galla i senskidan ovanför karpalleden på utsidan av frambenet. Nu...
Svar
4
· Visningar
1 475
Senast: acrazyone
·
S
Hästvård jag skall ev skaffa en underbar liten svartskäck, en trevlig shettis pojke. han är allt jag letat efter, men det finns ett litet MEN...
Svar
4
· Visningar
1 077
Senast: Hippokondriker
·
A
Hästvård Hej! Har ett dilema... Är detta normalt? Jag och min stall kompis släppte ut hästarna som vanligt på morgonen. När vi gått in...
Svar
6
· Visningar
1 090
Senast: lillsyrran
·
Hästvård Jag vet inte vad som tagit åt hästarna, men nu när det varit kallt så de dricker knappt. De har inte fritt vatten hela dygnet iom kylan...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
8 153
Foder & Strö De trådar jag hittade var såpass gamla att det var få som hittat fodret i Sverige. Är det någon som har erfarenhet av deras foder...
2 3
Svar
41
· Visningar
11 631
Senast: Elin_B
·
J
Hästvård Jag står inför ett svårt beslut och skulle gärna vilja ha andra tankar och åsikter om detta problem. Det är så att jag har ett...
2
Svar
26
· Visningar
5 304
Senast: Breccia_
·
C
Hästvård Jag undrar om det är någon som har en häst som har fått knölar i sina öronspetsar? Jag misstänker att det är köldskador.. Har haft som...
Svar
2
· Visningar
945
Senast: sissu
·
Hästvård Min häst fick lugnande inför UL strax före 11.30 idag. När kan man ge henne grovfoder (hon äter inget kraftfoder fn)?
Svar
7
· Visningar
10 565
T
Hästvård Upptäckte igår att min häst hade blivit väldigt tjock i nacken, utmed mankammen, mest strax ovanför manken. Även idag var han tjock, om...
Svar
12
· Visningar
4 461
M
Hästvård Överallt är det diskussioner om hästar och hur mycket kyla de tål. När är det för kallt att släppa ut i hagen? Vid vilken temperatur är...
2
Svar
31
· Visningar
6 225
Senast: Raggartass
·
Hästvård Har precis kommit tillbaka från klinik med min halta häst och vi har fått tid för UL nästa vecka. Dock är inte vet säker på riktigt vart...
Svar
1
· Visningar
1 361
Senast: Asa_S
·
R
Hästvård hej! min häst haltar lite på höger fram ben. om man tittar på hoven så ser man att skon sitter lite löst. tror ni att det beror på det...
Svar
3
· Visningar
999
Senast: TinyWiny
·
N
Hästvård Skulle behöva lite tips och råd från er. Har en Nordsvensk dam i staller som är 23 år (inte min häst). Hon köptes i somras och har...
Svar
12
· Visningar
2 715
Senast: naijna
·
Hästvård Rider man om hästen tappat en sko och alla gamla spikar sitter kvar i hoven? (har försökt söka efter en liknande tråd men inte hittat)
Svar
12
· Visningar
1 158
Senast: Jerseyite
·
B
Hästvård Jag har en valack som jämt får liggsår på haserna, så illa så att det till och med blöder :( Har provat allting känns det som; torv...
Svar
5
· Visningar
1 008
Senast: mily
·
Hästvård Hur mycket skjuter ni på klippningar när det är så här kallt som det är i större delen av Sverige? Har ni lite koll på vädret innan ni...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 029
Senast: mily
·
Hästvård Min nu 2-åring fick galliga ben från o till redan när han var 1år. Vi hade då haft honom några månader, och han var kraftigt...
2
Svar
27
· Visningar
2 660
Senast: Raggartass
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈