Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hämtade hem valacken från H-borg i Onsdags . Diagnosen var fång samt lite kolik och vi väntar på svar ang Cushing . Han var...
2
Svar
30
· Visningar
3 136
Senast: Hambo
·
T
Foder & Strö hejsan, Vilka värden finns det i soja? har gjort bort mig o kastat påsen. Har analys och vill sitta ikväll och räkna ut hur mkt soja...
Svar
13
· Visningar
2 706
Senast: spaderÄss
·
Hästvård Läste just en intressant SLU-uppsats om frisläppande av ACTH vid bremsning. Studien avsåg just bremsningens effekter. Nu undrar jag...
Svar
4
· Visningar
3 647
Senast: kryddan
·
Hästvård Hej! jag skulle behöva hjälp av buke folket med att lista ut vad min häst kan ha dragit på sig. Han gick lindad alla fyra med BOT när...
Svar
5
· Visningar
1 159
Senast: Angel
·
Foder & Strö Finns det ett sådant? Vårt grovfoder innehåller väldigt mkt kalcium och när jag dessutom kompleterar med lucern och salsa xtra mix för...
Svar
5
· Visningar
1 234
Senast: Kratus
·
Hästvård Ja jag börjar fundera på om min passhäst kan ha fått finnar!? Är det ens möjligt på hästar? Jag har tidigare pratat om samma häst...
Svar
6
· Visningar
3 855
Senast: Tagliabue
·
Foder & Strö Om hästar nu är gjorda för att äta typ 16-18 timmar om dygnet och ströva på stora ytor... ... Hur kommer det sig att hästar blir feta?
Svar
4
· Visningar
752
Senast: Luleå
·
Hästvård en häst hade idag ett sår precis ovanför hoven/ngt i hoven på framsidan av ett bakben. jag har själv dock inte varit där. hemma en kvart...
Svar
14
· Visningar
4 273
Senast: Partylaxen
·
S
Foder & Strö Nu tänker jag inte på gran, utan på t.ex. körsbärsträ, al och liknande. En vän har ett 8 mån föl som gnager loss hej vilt på utestaketen...
Svar
6
· Visningar
2 724
Senast: salander
·
Foder & Strö Jag har ett hö att komplettera med då vi har skyhög kvot på silaget och jag har en proteinkänslig häst, men jag har inte någon analys på...
Svar
5
· Visningar
4 319
Senast: Willja
·
Hästvård Har en häst med en stor sårskada med tillhörande senruptur som sitter tvärs över hasleden på framsidan. Har fått rekommendationen att...
Svar
11
· Visningar
2 381
Senast: mik
·
D
Foder & Strö Är det någon som vet om Hippo Basic är havrefri? Har försökt läsa på internet men inte fått fram något..
Svar
2
· Visningar
884
Senast: Duchei
·
L
Hästvård Har ett enormt fint halvblod som jag har röntgat och hittat 2 lösa benbitar på. Hästen har inga problem alls av benbitarna och vet...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 009
Senast: sona
·
W
Hästvård hej! ponnyn har varit halt sedan slutet av sept. pga trolig vrickning och därav kotsenskideimflamation. Nu är han äntligen nästan bra...
Svar
3
· Visningar
799
Senast: Ingela_S
·
Foder & Strö Jag har lite problem nu med att fixa en ok foderstat åt både mitt dräktiga digivande sto och till hennes 8 månaders son. Dom har tills...
Svar
10
· Visningar
1 435
Senast: roxanne
·
Hästvård Kära bukare, behöver er hjälp! Är jag överdrivet fjantig nu? :crazy: Lämnade stallet vid 17.30 idag, och nu när jag fodrade vid...
Svar
8
· Visningar
1 067
Senast: Pansi
·
M
Foder & Strö Första fölet, hjälp! Mitt sto (varmblod) äter hösilage, morötter och mineraler, behöver jag ge henne något extra? Hon äter aldrig...
Svar
6
· Visningar
1 645
Senast: simson
·
Hästvård Min häst har efter en del turer hos vet fått diagnosen inflammation i h bakknä. Hon har haft problematik sedan våren -09, blivit...
Svar
3
· Visningar
955
Senast: AnneSofie
·
W
Hästvård Vi samtalde i stallet idag om intramuskulära injektion på häst och då framför allt hals injektionen som ska ges i den "klassiska"...
Svar
2
· Visningar
936
Senast: JoCfin
·
Hästvård Jag provar igen om det är ngn som har samma problem o bra tips. Vill förtydliga att jag har kontakt med veterinär varje år för att...
Svar
5
· Visningar
1 047
Senast: _Runaway_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka