Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Nu tror jag visserligen inte helt att det är WLD men kanske, det ger aldrig med sig och växer som ogräs. I alla fall, nu behöver jag...
Svar
19
· Visningar
3 549
Senast: bigganl
·
Foder & Strö Jag har alltid kört på i princip fri tillgång när det gäller hö.Aldrig vägt och grejat. Men i år har jag ett väldigt kraftigt hö.De...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
4 099
Senast: Lavinia
·
Foder & Strö lite frågor. Selen, hästen ska ju ha 0,2mg/100kg häst, men ska selen ställas mot någon kvot mot något annat? Innehåller lusern...
Svar
10
· Visningar
1 740
M
Hästvård Jag har ett 2-årigt sto som är född här på gården. Fram tills nu har hon blandat gått både på lösdrift men även stått uppstallad i mitt...
Svar
10
· Visningar
970
Senast: mollyrouge
·
Foder & Strö Har precis köpt mig en liten valack. Han får fri tillgång på ensilage (ej analyserat.) Får även havre, kraft & mineraler utöver det...
Svar
4
· Visningar
882
Senast: skogersson
·
P
Hästvård Jag har en fråga gällande vår ponny, hon har tidigare haft något som kallas muskelatrofi i hals och ryggmuskulaturen (Detta var ett par...
Svar
6
· Visningar
2 944
Senast: Susan
·
A
Foder & Strö hej! jag håller just nu på att skriva min B-uppsats på malmö högskola om hästfoder och hållbar hästhållning. jag har funderat mycket...
Svar
7
· Visningar
2 240
Senast: SaraXX
·
Hästvård Min häst är ett halvblod 12 år som jag haft i snart 3 år. Dressyrblod och jag tror tanken var god när man avlade men resultatet blev...
2
Svar
25
· Visningar
5 324
Senast: Totola
·
Foder & Strö Många rekomenderar ju soja när man vill ha ett rent proteinkoncentrat men soja har väl ett högre mj än tex lusern? Det lusern jag...
Svar
5
· Visningar
1 233
Senast: Qosack
·
Foder & Strö Jag har ett grovfoder som innehåller 105 g smrp per kg foder, och 7.5 mj per kg foder. Jag gjorde foderstater på hippocampus som jag...
Svar
3
· Visningar
948
Senast: mackan
·
Foder & Strö Ni som använder eller har använt er av småbalar med hösilage, hur tycker ni att kvaliteten är jämfört med stora balar?
Svar
7
· Visningar
1 136
Hästvård min pålle fick ett sår av broddtramp i söndags. hoven är lite spräckt och ett sår precis i kronranden, dock är det ytligt. han går på...
Svar
5
· Visningar
2 092
Senast: Marita73
·
Hästvård Har en häst i stallet med en genomgående galla ganska långt ner på ena bakbenet. Man känner den alltså på båda sidor om benet. Den...
Svar
11
· Visningar
2 569
Senast: Marita73
·
Hästvård Någon här som varit med om att en häst haft lång och vågig/krullig päls på vintern??? Jag hade en sköthäst en gång i tiden som var...
Svar
3
· Visningar
1 216
Senast: mul
·
Hästvård Hej! Jag har ett islandssto som jag trodde fick pälsätare. vi har behandlat henne med switch och nu har vi provat något annat. kommer...
Svar
7
· Visningar
1 892
Senast: Bonyana
·
Hästvård Jag har en valack som har blivit svullen och har ont strax framför virveln på sidan. På båda sidor!!! Annars hade jag direkt tänkt att...
Svar
9
· Visningar
6 649
Senast: Bonyana
·
K
Hästvård Tycker ni det är ok att klippa en häst nu och sedan inte lägga på täcke? Jag tycker inte det......Maggan?
Svar
14
· Visningar
1 341
Senast: eigollet
·
A
Foder & Strö Just nu ger jag min häst Eggersmann High Energy och ungefär 1,5-2 liter lusern per dag. Detta fungerar väldigt bra på honom, men...
Svar
10
· Visningar
1 203
Senast: attsy
·
Hästvård Min häst aldrig så vitt jag vet varit dålig i magen. Varken sommar eller vinter. Har gått på hösilage hur länge som helst, både högt...
2
Svar
23
· Visningar
3 063
Senast: skjona
·
Hästvård Min sjumånaders avvanda fölunge gillar inte mineralerna. Vi blandar dem med hel havre men så fort han känner mineralsmaken så spottar...
Svar
4
· Visningar
916
Senast: semarii
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka