Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Hästvård Hej, I holland finns en möjlighet att kolla vår hästens smärtan finns med hjälp från en grej som visar skilnad i korpsvärme pga...
Svar
8
· Visningar
1 051
M
Foder & Strö Jag undrar om man skulle kunna ge hippo basic (blå säck) istället för luzern? Jag förstår mig inte på detta med kraftfoder.. Har just nu...
Svar
6
· Visningar
1 280
Hästvård Är det några här som har erfarenhet av dessa? Det är ju snösulor som man skrivar fast under tåbrodden, och alltså kan ta av och på för... 2 3
Svar
42
· Visningar
6 870
Senast: Plankton
·
Hästvård Upptäckte efter ridturen ett sår på framsidan av ena bakkotan. Tvättade rent och lindade om då hästen skulle in för kvällen och jag såg...
Svar
1
· Visningar
842
N
Hästvård Hallå. Jag har ett sto som brukar varje vinter vara rinnig i ögonen, både klar o vit gegga. Jag brukar tvätta och skölja ögonen men...
Svar
5
· Visningar
1 700
Senast: Naike
·
Foder & Strö Ger idag Krafft lusern, med betfor. Lämnar ibland kvar i krubban. är alfaalfan aptitligare? finns det flera sorter?
Svar
2
· Visningar
915
Senast: skogersson
·
E
Foder & Strö någon sam vet på ett ungefär vad en säck, blå kraft havre kostar? och kraft betfor? :D
Svar
2
· Visningar
876
Senast: Seabaz
·
Foder & Strö Skulle behöva lite åsikter ang. foderstat. Har ett analyserat hö med dessa värden: Ts - 84% Smältbart råprotein - 37 g/kg foder...
Svar
9
· Visningar
1 117
Senast: ch791022
·
Hästvård Jag har en 22-årig fjordhästdam som tyvärr är hosthäst, vilket hon har varit så länge jag har känt henne. Hon står i ett stall som... 2
Svar
25
· Visningar
3 507
Senast: Emmagnusson
·
Foder & Strö Behöver lite råd angående min hästs foderstat. Har gett det som ingår i stallhyran plus att jag köpt till hackad strå. Hon har fått...
Svar
12
· Visningar
1 248
Senast: TessieW
·
E
Hästvård Har ett femårigt sto här med ryggproblem. ska iväg till klinik på fredag men ville se lite vad ni kan säga. I augusti 2009 blev hon...
Svar
12
· Visningar
1 384
Senast: mooi
·
Hästvård Med skakar menar jag inte så som en frysande häst, utan det ser mer ut som muskelryckningar (ni vet såna där som man brukar få vid ögat...
Svar
3
· Visningar
1 007
Senast: annaa
·
Hästvård Finns det risk för sandkolik om hästen står på fint spån? Det är ju ändå trä så det borde ju kunna smältas?:confused:
Svar
3
· Visningar
727
Senast: Elina8
·
H
Hästvård heeej ! :D joo, min häst, lr inte min egentligen, men ändå ;) han äter inget nästan :crazy: han får mat, men sen går han bara där...
Svar
4
· Visningar
779
Senast: Amha
·
Hästvård Hej! Har en häst som sträckt gaffelbandet lindrigt i hagen. Ska sättas igång försiktigt efter skadan och jag mottager gärna lite tips...
Svar
7
· Visningar
6 745
Senast: trotters4life
·
N
Hästvård Har hittat ett halvblod på 13 år, verkligen snäll och lätthanterlig. Har varit tävlingshäst tidigare (hoppning) men har nu fått en skada...
Svar
11
· Visningar
7 663
Senast: sandrew
·
S
Hästvård Imorgon bitti ska jag ringa veterinären och prata lite med henne, och eventuellt få en tid om dom tycker att det behövs. Ska försöka...
Svar
10
· Visningar
2 338
Senast: sandrew
·
Foder & Strö Någon som kan i huvudet vad en betfor säck på 25 brukar kosta? Grön säck med blå text? Och vet nån vad ett stort kraftmått torr betfor...
Svar
6
· Visningar
1 240
Senast: Toyya
·
D
Hästvård Hej. Vet inte om det här är rätt ställe att posta i... men jag chansar, heh. Det är såhär, att jag har varit & tittat på en unghäst. En...
Svar
5
· Visningar
1 003
Senast: jennifer_pn
·
Foder & Strö Har en fråga angående kraftfoder, men först lite bakgrund. Min hästs hagkompis ska tyvärr fara till Trapalanda i veckan och till...
Svar
3
· Visningar
916
Senast: ch791022
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ormbett
  • Dressyrsnack nummer 18