Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hur gör ni egentligen? Klipper hela benet från samma sida, klipper benet på andra sidan, lyfter upp eller låter hästen stå? Och ni...
2
Svar
36
· Visningar
2 437
Senast: OhYeah
·
Hästvård I stallet där min häst står kör de med någon slags halvbäddsvariant , alltså tömmer boxarna helt en gång i veckan och småmockar bajset...
Svar
3
· Visningar
1 125
Senast: Sunflower2B
·
K
Hästvård Hej Någon som kan svara på ca vad en kastration av shettishingst kan gå på ? Tacksam för svar
Svar
3
· Visningar
998
Senast: Heffaklumpen
·
Foder & Strö Va ju en del som ville att jag skulle tala om vad svaret blev på analyserna då min "lilla" gubbe ser ut att behöva MKT mera protein...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
7 243
Senast: JessicaM
·
Hästvård Jag har blivit erbjuden att köpa en häst som jag känner mycket väl, pga att denna inte fungerar hos den nuvarande ägaren. Jag har ridit...
Svar
4
· Visningar
1 591
Senast: username3
·
I
Foder & Strö Ja, hur är det? Jag har läst runt och försökt hitta information men det står olika överallt. Så nu får ni svara lika :laugh: För...
Svar
7
· Visningar
1 177
Hästvård Nybliven 2 åring med en mjuk galla i v bakknä. Hästen är stor och växer mkt. Är ohalt och ej synligt besvärad. Går på lösdrift och...
Svar
8
· Visningar
1 227
Senast: mik
·
Foder & Strö Ja, jag skulle gärna vilja ha tips på ofarliga träd man kan slänga in i hagen så de kan sysselsätta sig där istället för att äta på...
Svar
3
· Visningar
1 133
R
Foder & Strö Är det så att hästar kan tycka att ett visst hö smakar bättre sämre än andra? Vi köpte ganska nyligen ett lass (dyrt!) hö till mitt...
Svar
4
· Visningar
929
Senast: NATTÖNSKNING
·
Foder & Strö Lite konstig rubrik kanske men det jag undrar är om jag kan dela upp högivorna så här eller om mina hästar kommer att må dåligt av det...
Svar
8
· Visningar
1 131
Hästvård Är det nån mer än jag som har häst med halvlös avföring? Han har varit så ett tag nu . Sen rinner det " skitsaft nästan hela tiden och...
Svar
10
· Visningar
2 259
Foder & Strö Analysen ser ut såhär: Torrsubstans: 71 Smältbart råprotein 31 g/kg foder Energi 6,8 MJ/kg foder Det anges även: Råprotein 80...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 124
R
Hästvård Vill höra med alla som gjort artroskopi på sina hästar om vad det gav för resultat. Vilka fel hittade veterniären och vad kunde man...
Svar
1
· Visningar
603
Senast: Pinto
·
Hästvård Har en häst som fick konstaterat kronisk bronkit på ATG klinik 2003, kunde då längre inte använda henne inom hoppningen som vi höll på...
Svar
11
· Visningar
3 163
Senast: TantEster
·
Hästvård Förra gången jag vaccinerade min häst tog jag ut distriktaren och det slutade på ca 700 kronor trots att stallet ligger 500 meter från...
Svar
7
· Visningar
1 029
Senast: Hobnob
·
A
Hästvård Har ett gammalt halvblod, 25 bast, som nu när vinterkölden kom, magrade v utan dess like. Han är egentligen ganska lättfödd och har...
Svar
19
· Visningar
2 542
Senast: Hovis
·
W
Hästvård Hejsan! Jag har nu fått tag på en klippmaskin och hade tänkt mig att jag skulle raka av lite päls på min arab. Han rids minst 5 gånger...
Svar
6
· Visningar
1 742
Senast: WesternWolder
·
Hästvård Då vi en tid haft problem med att hästarna i stallet varit lösa i magen, och vi provat att byta det mesta - hösilage, halm, hagar - och...
Svar
4
· Visningar
1 090
Senast: hannibal
·
V
Foder & Strö Jag är lite nyfiken på hippolyts hesta mix musli. Ni som använder er av detta fodret, va tycker ni om det? Hur mycket ger ni till era...
2
Svar
38
· Visningar
5 374
Senast: Christinakryder
·
Hästvård Jag har nyligen ( ca 2 veckor sedan) köpt andra mineraler till min häst. Köpte en hink på Granngården. Den heter Basic nånting...
Svar
3
· Visningar
1 584
Senast: TantEster
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka