Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Min äldre dam, 20 år i år, håller inte hull på samma sätt som tidigare år och inte heller lika bra som de andra här hemma. Behöver tips...
Svar
10
· Visningar
2 459
Senast: Masse
·
M
Hästvård Har en snart 3-årig nordis, Han är riden sedan i sommras. Dock ej regelbundet men iallafall inrider. ca 1-3 ggr/vecka. Han har alltid...
Svar
6
· Visningar
1 384
Senast: TantEster
·
Hästvård Idag när jag longerade min häst så trampade hon helt plötsligt snett, troligtvis pga någon snöstylta i hoven. Hon haltade ett par steg...
Svar
1
· Visningar
808
Senast: remmis
·
L
Hästvård Hur träna en häst som har en lindrig benförändring i hasen och kronisk ledinflammation? Hästen är veterinärbesiktad, hästen har ärr på...
Svar
4
· Visningar
1 214
Foder & Strö Kan någon förklara? Behov 49,5 Tilldelat 53,4 så långt är jag med men vad menas med Balans 7,8? Jag förstår att det är överskott av MJ...
Svar
1
· Visningar
770
M
Hästvård Hej, jag är en tjej som fyller 16 nästa vecka. Har haft en ponny i cirka 5 år och ett varmblodssto i 1,5 år. Varmblodet hade något fel...
Svar
8
· Visningar
1 327
Senast: skwaller
·
Foder & Strö Om ni hade en häst som åt 10 kg hösilage/dag, hur skulle ni då fördela det över 4 fodergivor?
Svar
5
· Visningar
1 011
Hästvård härom dagen då jag tog tag i manen lossade det stora tussar, hur enkelt som helst??? Fast inte över hela manen utan bara på ett stället...
Svar
6
· Visningar
1 173
Senast: noble art
·
K
Hästvård Visste inte vad jag skulle ha för rubrik :p MEN... ...Ska försöka göra en lång historia kort. Förra vintern började mitt fullblod...
Svar
2
· Visningar
815
Senast: Amha
·
Hästvård Kan hästar få karies och hur vanligt är det isf?
Svar
10
· Visningar
1 795
S
Hästvård Hej, I holland finns en möjlighet att kolla vår hästens smärtan finns med hjälp från en grej som visar skilnad i korpsvärme pga...
Svar
8
· Visningar
1 047
M
Foder & Strö Jag undrar om man skulle kunna ge hippo basic (blå säck) istället för luzern? Jag förstår mig inte på detta med kraftfoder.. Har just nu...
Svar
6
· Visningar
1 277
Hästvård Är det några här som har erfarenhet av dessa? Det är ju snösulor som man skrivar fast under tåbrodden, och alltså kan ta av och på för...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 854
Senast: Plankton
·
Hästvård Upptäckte efter ridturen ett sår på framsidan av ena bakkotan. Tvättade rent och lindade om då hästen skulle in för kvällen och jag såg...
Svar
1
· Visningar
839
N
Hästvård Hallå. Jag har ett sto som brukar varje vinter vara rinnig i ögonen, både klar o vit gegga. Jag brukar tvätta och skölja ögonen men...
Svar
5
· Visningar
1 677
Senast: Naike
·
Foder & Strö Ger idag Krafft lusern, med betfor. Lämnar ibland kvar i krubban. är alfaalfan aptitligare? finns det flera sorter?
Svar
2
· Visningar
914
Senast: skogersson
·
E
Foder & Strö någon sam vet på ett ungefär vad en säck, blå kraft havre kostar? och kraft betfor? :D
Svar
2
· Visningar
875
Senast: Seabaz
·
Foder & Strö Skulle behöva lite åsikter ang. foderstat. Har ett analyserat hö med dessa värden: Ts - 84% Smältbart råprotein - 37 g/kg foder...
Svar
9
· Visningar
1 116
Senast: ch791022
·
Hästvård Jag har en 22-årig fjordhästdam som tyvärr är hosthäst, vilket hon har varit så länge jag har känt henne. Hon står i ett stall som...
2
Svar
25
· Visningar
3 438
Senast: Emmagnusson
·
Foder & Strö Behöver lite råd angående min hästs foderstat. Har gett det som ingår i stallhyran plus att jag köpt till hackad strå. Hon har fått...
Svar
12
· Visningar
1 246
Senast: TessieW
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka