Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Vad kan göra att häten blir grå i ögat? Min häst blev det förra veckan (under behandling), och undrar nu om någon här ute vet vad det...
Svar
2
· Visningar
938
Senast: Aliil
·
J
Hästvård Är inte så inne på det där med tänder men är det någon som har erfarenhet av underbett? Kan det gå till baka och bli bättre när...
Svar
4
· Visningar
3 127
Senast: Trollsan
·
Hästvård Fick hem mitt isis-sto idag.. Aleiga 8 månader. När hon kom fick hon komma ín i sin box och hämta sig efter 1/2h resan. Hade... 2
Svar
24
· Visningar
3 385
Senast: Marlan
·
M
Hästvård Min ponny har blivit lite konstig i pälsen.;) Han är helklippt (utom på benen och en "fyrkant" där sadeln ligger). Vi har klippt honom...
Svar
2
· Visningar
805
Senast: Moja
·
M
Hästvård just nu känns det jobbigt , min 5 åriga frieser har blivit snorig varför vet jag inte han hostar inte eller något annat sådant va kan...
Svar
7
· Visningar
2 137
Senast: vanimelde
·
Foder & Strö En kort fråga: hade ni brytt er om att analysera hösilage som hästen kommer att äta i 2, max 3, månader? Eller det är...
Svar
4
· Visningar
1 036
Senast: Ingela_S
·
D
Hästvård Hej, Min 23-åriga pålla (vbl som jag haft i 11 år) har plötsligt fått besvär att tugga. Hon spottar ut hötussar, tuggar på sidan... 2
Svar
35
· Visningar
4 314
Senast: Mia_R
·
Foder & Strö Jag är inte särskilt insatt i hur man räknar fram foderstater, men jag vill självklart ha en perfekt och väl genomtänkt foderstat till...
Svar
3
· Visningar
888
Senast: gunhild
·
Hästvård Eftersom tromboflebiten blivit värre, så behöver jag nu hjälpa till med att värma kärlet i halsen för att flödet ska bli bättre. Och... 2
Svar
27
· Visningar
3 393
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Har någon här erfarenhet av att låta en ettårig hingst bli medlem av en liten grupp tvåårshingstar (3 st)? Känns lite riskabelt, vill ju...
Svar
4
· Visningar
802
Senast: cutty
·
Foder & Strö Ja, det var det en som sa... Kan det stämma? Mig veterligen är det mögel?
Svar
12
· Visningar
2 845
Senast: EmiBlue
·
Foder & Strö Jag undrar om det finns något som man kan ge till min ena häst så hon lugnar ner sig i huvudet? Hon är lugn och snäll i hagen, i... 2
Svar
29
· Visningar
8 981
Senast: EmiBlue
·
I
Hästvård Jag hade en tråd om detta ämne innan men hittar den inte... Jag har skaffat ett hästpass till min häst, och då jag inte hade papper på...
Svar
15
· Visningar
1 360
Senast: IslaBonita
·
M
Hästvård Visste inte riktigt vart jag skulle placera denna men eftersom det handlar om vad du som människa som håller på med hästar tycker så...
Svar
7
· Visningar
1 826
Senast: Gullegryn
·
P
Foder & Strö Hej! Jag har ett 17-årigt halvblodssto som står på Havens draversbrock (pellets) och hon är fin i hullet (äter bra hö ca 9 kg/dag), plus...
Svar
6
· Visningar
1 659
Senast: Boj
·
Hästvård Har lite huvudbry om min fyraåriga unghäst som har en stor galla insida höger has. Inte varm och visar ingen hälta. Var på djursjukhus...
Svar
10
· Visningar
4 279
Senast: polly p
·
Hästvård Smörj nu o se skillnaden till sommaren. Sträng kyla o torr snö ger ingen fukt till hovarna, utan de frystorkar. Ville bara... 2 3
Svar
51
· Visningar
4 127
Senast: Centaur
·
Hästvård Ja,alltså som det låter...kan man det? Jag har ett ylletäcke,och i det täcket har jag ett BOT täcke. Ett sånt som bara täcker rygg och...
Svar
2
· Visningar
823
Senast: MagicaDeHex
·
S
Hästvård Hästen i fråga har typ rasp, små krustor på baksidanav ena fram knät, inte nån ting på dom andra benen. Och h*n blir irriterad när man...
Svar
6
· Visningar
1 311
Senast: Petunia
·
Hästvård Har en häst som har stått på boxvila från fre. Har fått hösilage som vanligt men ingen kraft. därimot betforslabb och mycket morötter...
Svar
4
· Visningar
854
Senast: pinky
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka