Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

E
Hästvård Har ett femårigt sto här med ryggproblem. ska iväg till klinik på fredag men ville se lite vad ni kan säga. I augusti 2009 blev hon...
Svar
12
· Visningar
1 381
Senast: mooi
·
Hästvård Med skakar menar jag inte så som en frysande häst, utan det ser mer ut som muskelryckningar (ni vet såna där som man brukar få vid ögat...
Svar
3
· Visningar
1 000
Senast: annaa
·
Hästvård Finns det risk för sandkolik om hästen står på fint spån? Det är ju ändå trä så det borde ju kunna smältas?:confused:
Svar
3
· Visningar
713
Senast: Elina8
·
H
Hästvård heeej ! :D joo, min häst, lr inte min egentligen, men ändå ;) han äter inget nästan :crazy: han får mat, men sen går han bara där...
Svar
4
· Visningar
775
Senast: Amha
·
Hästvård Hej! Har en häst som sträckt gaffelbandet lindrigt i hagen. Ska sättas igång försiktigt efter skadan och jag mottager gärna lite tips...
Svar
7
· Visningar
6 684
Senast: trotters4life
·
N
Hästvård Har hittat ett halvblod på 13 år, verkligen snäll och lätthanterlig. Har varit tävlingshäst tidigare (hoppning) men har nu fått en skada...
Svar
11
· Visningar
7 654
Senast: sandrew
·
S
Hästvård Imorgon bitti ska jag ringa veterinären och prata lite med henne, och eventuellt få en tid om dom tycker att det behövs. Ska försöka...
Svar
10
· Visningar
2 327
Senast: sandrew
·
Foder & Strö Någon som kan i huvudet vad en betfor säck på 25 brukar kosta? Grön säck med blå text? Och vet nån vad ett stort kraftmått torr betfor...
Svar
6
· Visningar
1 238
Senast: Toyya
·
D
Hästvård Hej. Vet inte om det här är rätt ställe att posta i... men jag chansar, heh. Det är såhär, att jag har varit & tittat på en unghäst. En...
Svar
5
· Visningar
1 000
Senast: jennifer_pn
·
Foder & Strö Har en fråga angående kraftfoder, men först lite bakgrund. Min hästs hagkompis ska tyvärr fara till Trapalanda i veckan och till...
Svar
3
· Visningar
913
Senast: ch791022
·
H
Hästvård En av hästarna i flocken har variga ögon. Ej min egen häst, men man skulle kunna kalla honom för min sköthäst. Båda ögonen rinner...
Svar
5
· Visningar
6 723
Senast: Honeypixie
·
M
Hästvård Hej, om du har haft en hovbensfraktur på din häst? Jag skulle gärna vilja veta vad det var för symtom. De vanligaste har jag läst men...
Svar
12
· Visningar
5 397
Senast: Veronika
·
A
Foder & Strö Måste linfrön vänjas in ? Till exempel om man ska ge 2 dl om dagen, måste man då börja med ca ½dl i början eller går det bra att börja...
Svar
9
· Visningar
1 285
Senast: annorlunda
·
E
Hästvård Hejhej! Jag har en fråga om ngn kan svara på den? Är skit nervös! :confused: Jag har en konstig häst (varmblod) han är lite egen av...
Svar
11
· Visningar
2 026
Senast: mackan
·
Foder & Strö Hur länge måste man ha linfrökross i vatten och svällas? Det är alltså inte hela frön utan krossade.
Svar
6
· Visningar
1 806
Senast: Harbor
·
P
Hästvård Vad är det för lus som är ca ca mm lång, kroppen var ovalformad och så hade den 3 ben par och en "näbb" Finns det någon sida som man...
Svar
14
· Visningar
5 592
Senast: Angel
·
C
Foder & Strö Om man har analyserat grovfoder till hästen, så kan man ju räkna ut vad hästen ska äta utöver grovfodret, det har jag koll på. Läste...
Svar
6
· Visningar
1 087
Senast: HannaZ
·
Hästvård Hej :) Har ni några tips på något riktigt bra anti-bit medel, något spec märke eller kanske hemgjort? Det är lite smått panik...
Svar
15
· Visningar
2 440
Hästvård Jag har förstått att en häst som rids varje dag bör ha en vilodag i veckan, så att den inte rids utan bara får gå ute. Håller ni med om...
2
Svar
25
· Visningar
4 801
Senast: Nasseman
·
Foder & Strö Sitter äntligen med det första nummret av den nya vetenskapliga skriften Foderbladet Häst från SLU och bara gottar mig i intressant...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 292
Senast: HannaZ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar