Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

C
Hästvård Hej Jag behöver lite åsikter och hjälp med mitt beslut alla verkar vara emot mig så jag undrar om vad ni tycker också? Jag har...
Svar
9
· Visningar
1 255
Hästvård Min tjej har börjat bajsa så illa. Innan har det varit vanlig hästskit :p men nu tycker jag att luktar blä. Inga förändringar i vare sig...
Svar
7
· Visningar
4 092
Senast: Lillflizen
·
Hästvård Har hört att man kan allergitesta hästar ??!! Kan man ringa till vilken klinik som helst eller är detta ovanligt att göra ? / Susz
Svar
8
· Visningar
1 796
Senast: Centaur
·
L
Hästvård För snart fyra veckor sedan upptäckte vi kala hårlösa fläckar mellan bakbenen på en av hästarna i stallet. Hon hade nog kliat sig rejält...
Svar
11
· Visningar
5 154
Senast: Petunia
·
L
Hästvård Hej alla engagerade inläggare! Nu ber även jag om hjälp. Min häst blev sparkad för 10 dagar sen nu. Han blev sparkad ovanför framknäet...
Svar
3
· Visningar
1 130
Senast: Llaiski
·
Foder & Strö Min pålle är i riktigt fin form nu, muskelmässigt och hullmässigt. Riktigt fräsch i ridningen, precis så framåt som jag vill ha honom...
Svar
7
· Visningar
1 059
Senast: Estivuz
·
Foder & Strö Har en liten fullblodsdam som alltid varit liiiite petig i maten. Har sedan jag köpte henne gett lucern. Innan hade jag sämre hösilage...
Svar
3
· Visningar
883
Senast: glitter
·
I
Foder & Strö Det undrar jag. I liter räknat.
Svar
19
· Visningar
4 717
Senast: PiperGarden
·
S
Foder & Strö Hur mycket lusern ger ni era hästar per dag? Hur mycket väger ett vanligt mått fyllt med lusern? Vissa skriver att de ger sina hästar...
Svar
15
· Visningar
8 496
Senast: Qodrofenia
·
Hästvård hej, som jag tidigare skrivit har min häst stora problem varje år vid päls sättning och fällning. Inte så att han kliar sig eller tappar...
Svar
7
· Visningar
1 294
Hästvård ÄNTLIGEN! :bump: Efter två månaders strikt boxvila är nu min häst så pass "bra" att jag äntligen kommer att få börja motionera honom...
Svar
16
· Visningar
1 339
Senast: yvobos
·
C
Foder & Strö Har precis gjort en uträkning av foderstaten till min häst och fick fram att han behöver mer protein i sin mat. Och rekomenderat var att...
Svar
5
· Visningar
1 089
Senast: Zondell
·
Foder & Strö Ni som ger torr lusern, hur mycket ger ni. Tänkte om man kunde bland det i det vanliga fodret. Vågar man? Ger 5dl, om man kunde dela pp...
Svar
10
· Visningar
1 680
Senast: Masse
·
Hästvård Mors sto fick kolik i måndagskväll mellan middag o nattmål då det för dagen stod inne (pga kyla/väder) brukar vara ute mellan ca... 2
Svar
25
· Visningar
4 550
Hästvård Jag har inte sett det själv men en stallkompis har tydligen sett Baldur äta hästbajs i hagen. När jag kollade i hans box såg bajset ut...
Svar
10
· Visningar
2 138
Senast: Aquakatt
·
Hästvård Hej, jag undrar var ni köper nätet som ni har över mulen på era hästar som har head shaking syndrome?
Svar
2
· Visningar
935
Senast: Zaida
·
T
Hästvård Ska ringa Strömsholm idag... Idag är det en vecka sedan min häst fick tänderna fixade av en hästtandläkare som var i trakten. Min... 4 5 6
Svar
116
· Visningar
17 081
Senast: Joyboy
·
Hästvård Kollat lite efter andra, men bara hittat gamla trådar.... Men min valack kom in idag med ett svullet skap. Jag tvättade och kollade...
Svar
6
· Visningar
1 890
Senast: BeastieBabe
·
L
Hästvård Hej! Postar en tråd här med lite undring över vilken utrustning en vet ska ha med sig ut i jourbil. Veterinärerna är nr 1 och 2 i...
Svar
6
· Visningar
1 322
M
Hästvård Hej alla bukare! Nu är det så att min häst har några gånger nu under vintern blödit näsblod, inte alls mycket så det har runnit utan...
Svar
2
· Visningar
965
Senast: Majz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka