Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård :pja nu har jag nog gjort allt jag kan. tar det från början. min häst som jag haft sen i juni, hon är tre år, blev för några veckor...
Svar
2
· Visningar
1 001
Senast: TantEster
·
D
Hästvård Hej! Vad tror ni är anledningen till att hästen grejar med munnen så här? Det konstiga är att det inte känns i tygeln, det känns inte...
Svar
7
· Visningar
1 558
Senast: Heulwen
·
D
Hästvård hejsan undrar om någon kan hjälpa mig lite!!? har några funderingar ang min gammla B-ponny hon är 32 år och pigg för sin ålder. men nu... 2
Svar
23
· Visningar
2 917
Senast: donna
·
S
Hästvård Min shetlandsponny som är 18 år har helt plötsligt börjat tappa en stor mängd päls! ingen av de andra hästarna jag har tappar ett enda...
Svar
5
· Visningar
671
Senast: Sanne-Linn
·
Foder & Strö Ett 24:årig sto (Sv halvblod) som helt plötsligt inte kan tugga höt. Utan spottar ut de igen. Veterinär är kontaktad! Hur mycket...
Svar
9
· Visningar
3 621
Senast: MaRomer
·
A
Hästvård Läste i en tidning om att man kan ge hästar grenar för att sysselsätta dem. Men det stod inte hur ofta och vilka slags trädslag som är...
Svar
3
· Visningar
812
Senast: SaraXX
·
Hästvård Har en tinker som är väldigt vit. Har henne ej täckad, varken ute om dagarna eller inne om nätterna. OM man skulle lägga på henne ett...
Svar
16
· Visningar
1 530
Senast: mackan
·
Hästvård Ja hur gör ni på vintern om det är såhät mycket snö som det är nu, när ni verkar hovarna byter ni till nya skor då eller tar ni dom... 2
Svar
36
· Visningar
2 411
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Här har ni ett utdrag från ett vet. medicinskt konvent i US Hela länkenhttp://www.equimed.se/aktuellt/aktuellt.html
Svar
15
· Visningar
1 309
·
Hästvård Min mamma har köpt en säck 25 kg säck solrosfrön till fåglarna som hon ska dela med grannen. Men kan hästar äta det också? Är det bra...
Svar
4
· Visningar
2 118
Senast: Centaur
·
Foder & Strö Har en häst med extremt känslig mage, förstoppningar, diarré, osv osv. Inget fel hittar på hästen (grundligt genomgången). Har blivit...
Svar
9
· Visningar
4 261
Foder & Strö Hejsan! Håller på för fullt med projektarbetet som ska handla om hästens utfodring och skulle behöva höra lite mer om hur andra har... 2
Svar
38
· Visningar
3 552
Senast: ciillla
·
Hästvård Tänkte att vi kanske kunde samlas - alla vi med olyckskorpor till hästar. För visst är vi ganska många som lyckas ha skadade hästar hela... 2
Svar
27
· Visningar
3 488
Senast: Shudde
·
Hästvård Känns totalt hopplöst just nu... postade en tråd för tre veckor sedan där jag föklarade hur min 27 årige valack jagade mitt då nya...
Svar
10
· Visningar
1 348
Senast: Marlan
·
V
Hästvård Hur skulle ni sätta igång en häst som vilat ungefär 2 månader till ett halvår? skulle vara kul att höra era svar :D
Svar
8
· Visningar
1 122
Senast: Eme_liie
·
F
Foder & Strö Vissa är vill ju ge sin häst en exakt uträknad foderstat som stämmer till 100% Men är det så viktigt? Det är ju bra att veta vad sin...
Svar
16
· Visningar
1 910
Senast: Masse
·
S
Hästvård Har precis fått hem min häst från fodervärd där han skulle hålla igång och ridas då han är en spatthäst. Själv rider jag inte gärna...
Svar
2
· Visningar
760
Senast: Stopek
·
L
Hästvård Har låtit behandla min häst nu tre gånger och h*n har bara blivit sämre och sämre, Mer markbunden, sämre rörelsemönster och tom en... 2
Svar
31
· Visningar
3 568
Senast: bigganl
·
Hästvård Hej! Mina hästar bråkade rejält igår, och ena hästen blev svullen i hb efter bråket. Igår kväll markerade han och var stel, men ömmade...
Svar
6
· Visningar
1 273
·
Foder & Strö Vilket foder tycker ni man bör fodra med till dammkänslig häst ? hästen är gammal så den behöver inte ha ngt avancerat foder... nu får...
Svar
6
· Visningar
1 255
Senast: Centaur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka