Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Ja, det var det en som sa... Kan det stämma? Mig veterligen är det mögel?
Svar
12
· Visningar
2 834
Senast: EmiBlue
·
Foder & Strö Jag undrar om det finns något som man kan ge till min ena häst så hon lugnar ner sig i huvudet? Hon är lugn och snäll i hagen, i...
2
Svar
29
· Visningar
8 974
Senast: EmiBlue
·
I
Hästvård Jag hade en tråd om detta ämne innan men hittar den inte... Jag har skaffat ett hästpass till min häst, och då jag inte hade papper på...
Svar
15
· Visningar
1 351
Senast: IslaBonita
·
M
Hästvård Visste inte riktigt vart jag skulle placera denna men eftersom det handlar om vad du som människa som håller på med hästar tycker så...
Svar
7
· Visningar
1 808
Senast: Gullegryn
·
P
Foder & Strö Hej! Jag har ett 17-årigt halvblodssto som står på Havens draversbrock (pellets) och hon är fin i hullet (äter bra hö ca 9 kg/dag), plus...
Svar
6
· Visningar
1 654
Senast: Boj
·
Hästvård Har lite huvudbry om min fyraåriga unghäst som har en stor galla insida höger has. Inte varm och visar ingen hälta. Var på djursjukhus...
Svar
10
· Visningar
4 270
Senast: polly p
·
Hästvård Smörj nu o se skillnaden till sommaren. Sträng kyla o torr snö ger ingen fukt till hovarna, utan de frystorkar. Ville bara...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 118
Senast: Centaur
·
Hästvård Ja,alltså som det låter...kan man det? Jag har ett ylletäcke,och i det täcket har jag ett BOT täcke. Ett sånt som bara täcker rygg och...
Svar
2
· Visningar
817
Senast: MagicaDeHex
·
S
Hästvård Hästen i fråga har typ rasp, små krustor på baksidanav ena fram knät, inte nån ting på dom andra benen. Och h*n blir irriterad när man...
Svar
6
· Visningar
1 305
Senast: Petunia
·
Hästvård Har en häst som har stått på boxvila från fre. Har fått hösilage som vanligt men ingen kraft. därimot betforslabb och mycket morötter...
Svar
4
· Visningar
851
Senast: pinky
·
C
Hästvård Hej Jag behöver lite åsikter och hjälp med mitt beslut alla verkar vara emot mig så jag undrar om vad ni tycker också? Jag har...
Svar
9
· Visningar
1 249
Hästvård Min tjej har börjat bajsa så illa. Innan har det varit vanlig hästskit :p men nu tycker jag att luktar blä. Inga förändringar i vare sig...
Svar
7
· Visningar
4 016
Senast: Lillflizen
·
Hästvård Har hört att man kan allergitesta hästar ??!! Kan man ringa till vilken klinik som helst eller är detta ovanligt att göra ? / Susz
Svar
8
· Visningar
1 794
Senast: Centaur
·
L
Hästvård För snart fyra veckor sedan upptäckte vi kala hårlösa fläckar mellan bakbenen på en av hästarna i stallet. Hon hade nog kliat sig rejält...
Svar
11
· Visningar
5 145
Senast: Petunia
·
L
Hästvård Hej alla engagerade inläggare! Nu ber även jag om hjälp. Min häst blev sparkad för 10 dagar sen nu. Han blev sparkad ovanför framknäet...
Svar
3
· Visningar
1 127
Senast: Llaiski
·
Foder & Strö Min pålle är i riktigt fin form nu, muskelmässigt och hullmässigt. Riktigt fräsch i ridningen, precis så framåt som jag vill ha honom...
Svar
7
· Visningar
1 036
Senast: Estivuz
·
Foder & Strö Har en liten fullblodsdam som alltid varit liiiite petig i maten. Har sedan jag köpte henne gett lucern. Innan hade jag sämre hösilage...
Svar
3
· Visningar
871
Senast: glitter
·
I
Foder & Strö Det undrar jag. I liter räknat.
Svar
19
· Visningar
4 709
Senast: PiperGarden
·
S
Foder & Strö Hur mycket lusern ger ni era hästar per dag? Hur mycket väger ett vanligt mått fyllt med lusern? Vissa skriver att de ger sina hästar...
Svar
15
· Visningar
8 437
Senast: Qodrofenia
·
Hästvård hej, som jag tidigare skrivit har min häst stora problem varje år vid päls sättning och fällning. Inte så att han kliar sig eller tappar...
Svar
7
· Visningar
1 286

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025
  • Födda -21

Omröstningar