Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

V
Hästvård Hej!:) Det är så att jag precis fått hem en liten pålle. Han är 4 år gammal connemara. Men han har varit utan täcke väldigt länge, oh...
Svar
3
· Visningar
918
Senast: a1agnlju
·
Hästvård Eftersom problemet aldrig blir löst så tänkte jag höra vad ni bukare tror.. Jag har en valack som enligt förra ägaren blivit...
2
Svar
32
· Visningar
5 219
Senast: Skogstroll
·
Hästvård Vårt fullblodsvallack måste ha boot på i hagen när han är broddad för han brallar å trampar sig, men bootsen är alldeles fulla med...
2
Svar
27
· Visningar
2 004
H
Foder & Strö Försöker få till det med mat åt min kille. I stallet har vi hösilage, havre och betfor. Får han totalt 12 kg hösilage så verkar han...
Svar
16
· Visningar
1 329
Senast: HaCa
·
Hästvård Jag har just satt igång min pålla igen. och hon blir fruktansvärt svettig skulle vilja klippa men är det så smart i februari? har isf...
Svar
10
· Visningar
1 053
Senast: _Elly_
·
J
Foder & Strö Lämnade in mitt andra hösilage för analys. Det första, torra visade på 74%. Detta som jag själv skulle gissa på vad runt 55-60% ts på...
Svar
8
· Visningar
920
Senast: HannaZ
·
C
Hästvård För två år sedan fick min shetlandsponny, valack, protein knölar detta berodde på att han fick linfrö som är väldigt proteinrikt...
Svar
2
· Visningar
979
Senast: Challe99
·
L
Hästvård Min unghäst tappar skor hela tiden. Hon är skodd endast fram och det är bara 2 veckor sedan hon blev skodd och nu har hon tappat ena...
2
Svar
26
· Visningar
3 311
Senast: Ottisen
·
Hästvård En av hästarna i stallet (travare) har ett svullet bakben. Har inte tränats hårt på ett bra tag. Han har även ett sår som inte är...
Svar
1
· Visningar
693
Senast: miia123
·
F
Foder & Strö Hej alla bukare! Ny här :) Nina heter jag och har en ögonsten till häst men en mager häst :( Jag undrar vad ni tycker om denna...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 967
Senast: Fli
·
Hästvård Vad kan göra att häten blir grå i ögat? Min häst blev det förra veckan (under behandling), och undrar nu om någon här ute vet vad det...
Svar
2
· Visningar
935
Senast: Aliil
·
J
Hästvård Är inte så inne på det där med tänder men är det någon som har erfarenhet av underbett? Kan det gå till baka och bli bättre när...
Svar
4
· Visningar
3 088
Senast: Trollsan
·
Hästvård Fick hem mitt isis-sto idag.. Aleiga 8 månader. När hon kom fick hon komma ín i sin box och hämta sig efter 1/2h resan. Hade...
2
Svar
24
· Visningar
3 374
Senast: Marlan
·
M
Hästvård Min ponny har blivit lite konstig i pälsen.;) Han är helklippt (utom på benen och en "fyrkant" där sadeln ligger). Vi har klippt honom...
Svar
2
· Visningar
793
Senast: Moja
·
M
Hästvård just nu känns det jobbigt , min 5 åriga frieser har blivit snorig varför vet jag inte han hostar inte eller något annat sådant va kan...
Svar
7
· Visningar
2 109
Senast: vanimelde
·
Foder & Strö En kort fråga: hade ni brytt er om att analysera hösilage som hästen kommer att äta i 2, max 3, månader? Eller det är...
Svar
4
· Visningar
1 029
Senast: Ingela_S
·
D
Hästvård Hej, Min 23-åriga pålla (vbl som jag haft i 11 år) har plötsligt fått besvär att tugga. Hon spottar ut hötussar, tuggar på sidan...
2
Svar
35
· Visningar
4 270
Senast: Mia_R
·
Foder & Strö Jag är inte särskilt insatt i hur man räknar fram foderstater, men jag vill självklart ha en perfekt och väl genomtänkt foderstat till...
Svar
3
· Visningar
871
Senast: gunhild
·
Hästvård Eftersom tromboflebiten blivit värre, så behöver jag nu hjälpa till med att värma kärlet i halsen för att flödet ska bli bättre. Och...
2
Svar
27
· Visningar
3 388
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Har någon här erfarenhet av att låta en ettårig hingst bli medlem av en liten grupp tvåårshingstar (3 st)? Känns lite riskabelt, vill ju...
Svar
4
· Visningar
799
Senast: cutty
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025