Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Nån som vet hur en sån fungerar? Eller vart man kan få tag på en? Och prisklass? Har en 20 årig shettis med tänder som börjar bli i...
Svar
2
· Visningar
660
Senast: lady_mike
·
Hästvård Skulle behöva lite råd angående en ponny som har röntgenförändringar på båda frambenen. Lite bakgrundsinfo: Syrran sålde den här... 2
Svar
20
· Visningar
3 224
Foder & Strö Jag har räknat förtvivlat sedan jag fick vår nya analys och det som ger absolut bäst siffror är soja. Nu är det så att hon ganska...
Svar
15
· Visningar
2 633
A
Hästvård Blir lite konfunderad av det jag läst i olika trådar här, så för att få klarhet så frågar jag ;) Till exempel, om man inte vet om en...
Svar
3
· Visningar
704
Senast: horsefriend
·
P
Hästvård Kasterade en hingst den 13/11, trodde faran var över nu så tempade honom inte igår. Idag verkade han slö, så nu när jag tempade honom...
Svar
5
· Visningar
4 396
Senast: anni0001
·
Hästvård Min häst har haft knölar på ryggen en längre tid nu. Det började med att när jag fick henne så kom det en sadel till som påstods skulle...
Svar
15
· Visningar
4 324
·
Hästvård Var med om en extremt läskig händelse i dag. :crazy: Jag brukar ge vitaminer i fodret, men eftersom min ena häst alltid slafsar så...
Svar
10
· Visningar
1 863
Senast: Centaur
·
B
Hästvård En snabb fråga bara! Är rasp och mugg smittsamt mellan två olika hästar?
Svar
1
· Visningar
791
Senast: Lona
·
L
  • Låst
Hästvård Jag står inför ett beslut med min häst och vet inte hur jag ska göra. Hon är ett halvblod 21 år gammal och har varit halt i 3 år. Hon... 2 3
Svar
47
· Visningar
5 437
Senast: yennork
·
  • Låst
Hästvård För att förkorta så mkt som möjligt så. Häst pigg och glad tidigare, pigg som en spigg och rörde sig både mycket, gärna och utmärkt... 2 3
Svar
51
· Visningar
7 263
Senast: axel
·
M
Hästvård Hej på er!! jag har sen ett tag ett utlånat vbl sto som hos mig ridits mkt under sin travkarriär, med bomlös & hackamore. Dragits med...
Svar
5
· Visningar
2 034
Senast: More_Champagne
·
A
Foder & Strö Hejsan! Någon här inne som ger Hestekraft till sin ettåring? Hur mycket? Har gett vuxna hästar av detta och gillar resultatet...
Svar
13
· Visningar
1 876
·
K
Foder & Strö Letar efter recept på varm (ljummen) mat till mina hästar. Förr var det vanligt att hästar fick varm mat, "gröpe"?, av olika...
Svar
4
· Visningar
2 570
Senast: Snowball
·
G
Hästvård Hejsan! Mitt nordsvensk sto står i en kallbox om nätterna. Idag när jag gick dit för att mocka så märkte jag att det stank väldigt...
Svar
3
· Visningar
974
Senast: Isabelle L
·
F
Hästvård Har ett ponnysto (typ shettis) som redan fäller sin tjocka vinterpäls... Är det inte lite tidigt egentligen och borde hon inte hålla... 2
Svar
31
· Visningar
2 583
Senast: Isabelle L
·
A
Hästvård Min häst diagnostiserades med Gonit för tre månader sedan. Veterinärerna på ATG sa då att han skulle behöva behandlas upprepade gånger...
Svar
14
· Visningar
2 101
Senast: alladahr
·
R
Hästvård Hej! Jag har en nsv brukshäst. Ett sto på 17år, 145cm i mankhöjd. Jag har haft henne i snart två år. Förra våren tyckte jag att hon...
Svar
3
· Visningar
1 174
Senast: Lillflizen
·
S
Foder & Strö Just nu får min lilla kille (född juni-09) Krafft Pluss grön (tillsammans med havre). Men ska nu av olika anledningar samt inom en snar...
Svar
3
· Visningar
988
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Hej! En kompis ponny har fått lättare fång (eller hur man ska förklara det), alltså det har inte gått så pass långt att hon står och... 2 3
Svar
46
· Visningar
7 439
Senast: Tess82
·
Foder & Strö Hur lite TS kan man ge till en häst som ska banta? Jag vet svaret men vill veta om nån gett mindre och lyckats banta för varaktig... 2
Svar
28
· Visningar
2 732
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka