Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hej alla! Jag har lite problem med det här med hull och skulle bli tacksam för lite vägledning. Jag kan klart se när en häst är... 17 18 19
Svar
372
· Visningar
44 974
Hästvård Jag har lärt mig att även om det bara är ett ben som är sjukt, så linda det andra benet också. Men vad jag har förstått och sett så gör...
Svar
13
· Visningar
4 618
Senast: Lazio
·
Hästvård Läste något intressant på en sida om fodring av IR hästar. Där stod att man absolut INTE fick ge olja till dessa hästar, det verkade...
Svar
9
· Visningar
1 730
Senast: HelenaHandberg
·
Hästvård fick ju hem en liten hingst i början på januari, och han har växt en del sen dess lila killen! har väldigt fina hovar och var nyverkad...
Svar
15
· Visningar
2 032
Senast: stormwind
·
Foder & Strö Fram till mitten på januari hade vi ett hö med de här värdena(nedan) och alla mina hästar fick knölar av maten och en av hästarna fick...
Svar
6
· Visningar
1 025
Hästvård Jag har länge inbillat mig att det kan vara obehagligt för hästen att vara klippt i nacken. Anledningen är att det inte verkar helt...
Svar
1
· Visningar
655
Senast: Trani
·
Hästvård Min häst äter inte :( Han var som vanligt i måndags. Tisdagen hade han inte ätit sitt kvälls eller morgon hö. Och det har ALDRIG...
Svar
17
· Visningar
1 710
Foder & Strö Jag har letat och letat och hittar bara att det finns mycket E-vitamin i lucern, men inte hur mycket? Någon som kan hjälpa till? Är det...
Svar
2
· Visningar
1 352
Senast: pastejja
·
Hästvård Inte min häst, men en häst jag såg igår. Den stod och knep med ögat och det rann ur det. Ögat var delvis täckt av en vit hinna...
Svar
4
· Visningar
1 079
Senast: ratzzy
·
Foder & Strö Jag erkänner, hade inte gått igenom hösilaget jättenoga idag, men nu på kvällen såg jag att det var fullt med fjädrar i balen!! Har...
Svar
4
· Visningar
1 075
Senast: annaa
·
G
Hästvård Nu har världens onödigaste grej hänt. Min häst släpptes ut i morse och fick ha på sig grimskaftet kvar på! :crazy: Min kompis kom å...
Svar
4
· Visningar
1 068
Senast: goldfish
·
Foder & Strö Har lite frågor angående havre. Jag är inte jättekunnig om hästfoder men har haft egen häst och gjort foderstat mm. Nu tar jag hand...
Svar
17
· Visningar
1 902
Senast: Fragile
·
Foder & Strö Vad är skillnaden mellan dessa och vilket är lämpligast att ge till sin häst? Jag har fått höra att man inte ska använda sig av...
Svar
14
· Visningar
5 970
Senast: flashlight
·
S
Foder & Strö Hur lätt möglar pelletsbetfor? har en påse som stått öppnad några månader (7-8) Vågar jag ge detta eller är det bara att kasta? Syns...
Svar
2
· Visningar
910
Senast: mirage
·
P
Hästvård Som det står i rubriken, jag har en äldre shetlandsponny som med jämna mellan rum har ganska så kraftigt diarre. Jag vet inte vad det...
Svar
8
· Visningar
1 305
Senast: Panikie
·
Hästvård Buke,hjälp! Veterinären är inkopplad redan så skrik inte klinik :) Engelskt Fullblod, 9 år gammal , inga gamla skador/ sjukdomar Dem... 2
Svar
21
· Visningar
7 012
Senast: Cinora
·
D
  • Låst
Hästvård Min väninna sa att en häst som är tjock i halsen kan ha fått fång? dvs hästen får mkt mat men att den rör på sig dagligen. Men hästen...
Svar
10
· Visningar
4 175
Hästvård Har en fångis här hemma i stallet. Första anfallet augusti 2007 och sen symptomfri fram till december (eller egentligen misstänker jag... 2 3
Svar
46
· Visningar
4 223
F
Hästvård Och penicillin i 10 dagar blev domen för Fia. Ponnyn som hon gick med var och klättrade lite på henne och lyckades förmodligen fastna...
Svar
5
· Visningar
1 031
Hästvård Mitt halvblod halkade till på ridbanan vid longering för ca 3-4 v sedan. Han haltade då lite och jag tog in honom. Lät honom vila en dag...
Svar
3
· Visningar
1 003
Senast: Ireland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka