Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Hästvård Hej på er!! jag har sen ett tag ett utlånat vbl sto som hos mig ridits mkt under sin travkarriär, med bomlös & hackamore. Dragits med...
Svar
5
· Visningar
2 025
Senast: More_Champagne
·
A
Foder & Strö Hejsan! Någon här inne som ger Hestekraft till sin ettåring? Hur mycket? Har gett vuxna hästar av detta och gillar resultatet...
Svar
13
· Visningar
1 866
Senast: anni0001
·
K
Foder & Strö Letar efter recept på varm (ljummen) mat till mina hästar. Förr var det vanligt att hästar fick varm mat, "gröpe"?, av olika...
Svar
4
· Visningar
2 566
Senast: Snowball
·
G
Hästvård Hejsan! Mitt nordsvensk sto står i en kallbox om nätterna. Idag när jag gick dit för att mocka så märkte jag att det stank väldigt...
Svar
3
· Visningar
972
Senast: Isabelle L
·
F
Hästvård Har ett ponnysto (typ shettis) som redan fäller sin tjocka vinterpäls... Är det inte lite tidigt egentligen och borde hon inte hålla...
2
Svar
31
· Visningar
2 568
Senast: Isabelle L
·
A
Hästvård Min häst diagnostiserades med Gonit för tre månader sedan. Veterinärerna på ATG sa då att han skulle behöva behandlas upprepade gånger...
Svar
14
· Visningar
2 095
Senast: alladahr
·
R
Hästvård Hej! Jag har en nsv brukshäst. Ett sto på 17år, 145cm i mankhöjd. Jag har haft henne i snart två år. Förra våren tyckte jag att hon...
Svar
3
· Visningar
1 164
Senast: Lillflizen
·
S
Foder & Strö Just nu får min lilla kille (född juni-09) Krafft Pluss grön (tillsammans med havre). Men ska nu av olika anledningar samt inom en snar...
Svar
3
· Visningar
985
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Hej! En kompis ponny har fått lättare fång (eller hur man ska förklara det), alltså det har inte gått så pass långt att hon står och...
2 3
Svar
46
· Visningar
7 403
Senast: Tess82
·
Foder & Strö Hur lite TS kan man ge till en häst som ska banta? Jag vet svaret men vill veta om nån gett mindre och lyckats banta för varaktig...
2
Svar
28
· Visningar
2 723
Senast: Korven
·
Hästvård :pja nu har jag nog gjort allt jag kan. tar det från början. min häst som jag haft sen i juni, hon är tre år, blev för några veckor...
Svar
2
· Visningar
997
Senast: TantEster
·
D
Hästvård Hej! Vad tror ni är anledningen till att hästen grejar med munnen så här? Det konstiga är att det inte känns i tygeln, det känns inte...
Svar
7
· Visningar
1 554
Senast: Heulwen
·
D
Hästvård hejsan undrar om någon kan hjälpa mig lite!!? har några funderingar ang min gammla B-ponny hon är 32 år och pigg för sin ålder. men nu...
2
Svar
23
· Visningar
2 904
Senast: donna
·
S
Hästvård Min shetlandsponny som är 18 år har helt plötsligt börjat tappa en stor mängd päls! ingen av de andra hästarna jag har tappar ett enda...
Svar
5
· Visningar
668
Senast: Sanne-Linn
·
Foder & Strö Ett 24:årig sto (Sv halvblod) som helt plötsligt inte kan tugga höt. Utan spottar ut de igen. Veterinär är kontaktad! Hur mycket...
Svar
9
· Visningar
3 619
Senast: MaRomer
·
A
Hästvård Läste i en tidning om att man kan ge hästar grenar för att sysselsätta dem. Men det stod inte hur ofta och vilka slags trädslag som är...
Svar
3
· Visningar
809
Senast: SaraXX
·
Hästvård Har en tinker som är väldigt vit. Har henne ej täckad, varken ute om dagarna eller inne om nätterna. OM man skulle lägga på henne ett...
Svar
16
· Visningar
1 523
Senast: mackan
·
Hästvård Ja hur gör ni på vintern om det är såhät mycket snö som det är nu, när ni verkar hovarna byter ni till nya skor då eller tar ni dom...
2
Svar
36
· Visningar
2 398
·
Hästvård Här har ni ett utdrag från ett vet. medicinskt konvent i US Hela länkenhttp://www.equimed.se/aktuellt/aktuellt.html
Svar
15
· Visningar
1 303
·
Hästvård Min mamma har köpt en säck 25 kg säck solrosfrön till fåglarna som hon ska dela med grannen. Men kan hästar äta det också? Är det bra...
Svar
4
· Visningar
2 092
Senast: Centaur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025