Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Har fått liten krake i stallet som är mager som en skrika.:grin: Hon är 4 år o halvblod och har varit hos mig i 3 veckor. Hon har fri...
2
Svar
36
· Visningar
5 276
Senast: Inte_Ung
·
N
Foder & Strö Jag funderar lite på att börja fodra mina hästar med Krafft Groov... Den ena tränas för trav, den andra är ridhäst..varmblodiga...
Svar
16
· Visningar
1 384
Senast: Korven
·
Hästvård Hej Jag antar jag bara behöver skriva av mig, eller få lite input... försöker vara positiv och inte tänka på hur trött jag egentligen...
Svar
10
· Visningar
3 351
Hästvård En häst jag känner har en rörelsestörning som jag aldrig har sett eller hört talas om. Hästens vänster bakhov sätter han ner som...
Svar
16
· Visningar
3 124
Senast: arizona
·
Hästvård Jag blev less på att mitt stora halvblod alltid hade tredje värdskriget inne i sin box så fort han blev det minsta upprörd och att jag...
Svar
14
· Visningar
2 183
Senast: Lena J
·
M
Hästvård När jag åker med bussen till skolan på morgonen kommer vi förbi en hästhage, det står 1 häst där som alltid står i uppförsbacke och äter...
Svar
9
· Visningar
1 324
Senast: salwi
·
Hästvård Jag letat runt lite men inte hittat exakt det jag letar efter: en tråd som bara diskuterar vad era fånghästar och ponnier har för...
Svar
18
· Visningar
2 615
Senast: Legolaz
·
Y
Hästvård Unghästen här hemma har fått en mystisk böld på insidan av käkbenet. Han har tappat allt hår på och runt omkring bölden som är ungefär...
Svar
9
· Visningar
1 432
Senast: ylv4
·
Foder & Strö Ja, vad väger 1 dl betfor? Hur många deciliter är 100 g betfor? Försökte söka efter några sånahär trådar men hittade inga.
Svar
3
· Visningar
7 331
Hästvård Min häst helklipptes okt-09 och nov-09. Nu har det vuxit ut för länge sen, Jag brukar klippa honom 3 ggr varje vinter sista gången i...
Svar
7
· Visningar
1 061
Hästvård Nån som vet hur en sån fungerar? Eller vart man kan få tag på en? Och prisklass? Har en 20 årig shettis med tänder som börjar bli i...
Svar
2
· Visningar
654
Senast: lady_mike
·
Hästvård Skulle behöva lite råd angående en ponny som har röntgenförändringar på båda frambenen. Lite bakgrundsinfo: Syrran sålde den här...
2
Svar
20
· Visningar
3 217
Foder & Strö Jag har räknat förtvivlat sedan jag fick vår nya analys och det som ger absolut bäst siffror är soja. Nu är det så att hon ganska...
Svar
15
· Visningar
2 613
A
Hästvård Blir lite konfunderad av det jag läst i olika trådar här, så för att få klarhet så frågar jag ;) Till exempel, om man inte vet om en...
Svar
3
· Visningar
701
Senast: horsefriend
·
P
Hästvård Kasterade en hingst den 13/11, trodde faran var över nu så tempade honom inte igår. Idag verkade han slö, så nu när jag tempade honom...
Svar
5
· Visningar
4 359
Senast: anni0001
·
Hästvård Min häst har haft knölar på ryggen en längre tid nu. Det började med att när jag fick henne så kom det en sadel till som påstods skulle...
Svar
15
· Visningar
4 286
Senast: anni0001
·
Hästvård Var med om en extremt läskig händelse i dag. :crazy: Jag brukar ge vitaminer i fodret, men eftersom min ena häst alltid slafsar så...
Svar
10
· Visningar
1 858
Senast: Centaur
·
B
Hästvård En snabb fråga bara! Är rasp och mugg smittsamt mellan två olika hästar?
Svar
1
· Visningar
786
Senast: Lona
·
L
  • Låst
Hästvård Jag står inför ett beslut med min häst och vet inte hur jag ska göra. Hon är ett halvblod 21 år gammal och har varit halt i 3 år. Hon...
2 3
Svar
47
· Visningar
5 428
Senast: yennork
·
  • Låst
Hästvård För att förkorta så mkt som möjligt så. Häst pigg och glad tidigare, pigg som en spigg och rörde sig både mycket, gärna och utmärkt...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 110
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18