Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

V
Hästvård Hej. Tänkte kolla om det är någon som har någon anning vad det kan vara för fel på min häst.. Har ett sto på 18 år och är...
Svar
12
· Visningar
1 697
Senast: EmblaHamilton
·
C
Hästvård Vem vet vad för giftig växt det finns i vinterhagar nu ? Är Malört giftigt ? Vi har en ponny som blivit väldigt svullen, hård i hela...
Svar
4
· Visningar
1 277
Senast: Centaur
·
L
Hästvård Hej! Det står en häst i mitt stall som andas så konstigt. Hon piper ibland, det låter som hon har astma. Det är t.ex. när hon blir...
Svar
2
· Visningar
905
Senast: LuckyLuke
·
Hästvård Skulle vara intressant att se vad ni kunniga på forumet tycker om denna skoning. Höger fram: Vänster bak: vä bak
5 6 7
Svar
139
· Visningar
15 042
Senast: VAT
·
L
Hästvård Tänkte fråga om råd här! Det är så att i september skadade min häst sig i hagen, vi körde in honom till vet och det visade sig på...
Svar
4
· Visningar
3 247
Senast: Druvan
·
Hästvård varför blir iallafall min häst kräsen nu på äldre dagar? Alltid ätit allt hö/hösilage men inte nu. Nu ska det luktas och vändas runt i...
Svar
7
· Visningar
1 359
Senast: a1agnlju
·
Hästvård Min hovis talade om för mig senast han skodde min häst att hästen började få "känsliga" och lite mer svårskodda hovar. Veckan därpå...
Svar
12
· Visningar
3 431
Senast: pinky
·
Hästvård Mitt stoföl drygt 6 mån har börjat hosta. I morse då jag släppte ut henne hostade hon 1-2 ggr och nu ikväll då hon reste sej då hon...
2
Svar
21
· Visningar
2 426
Senast: Tuvalisan
·
Hästvård Hej! Är det någon som har tips på bra böcker om hästskötsel? Alltså inte direkt för nybörjare men till exempel med tecken på sjukdomar...
Svar
2
· Visningar
952
Senast: Sandra78
·
H
Hästvård Mitt ettåriga halvblodssto trycker sig upp mot boxväggen med rumpan och liksom pressar ut bajset på väggen, och som följd av detta även...
Svar
2
· Visningar
864
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hej alla! Jag har lite problem med det här med hull och skulle bli tacksam för lite vägledning. Jag kan klart se när en häst är...
17 18 19
Svar
372
· Visningar
44 910
Hästvård Jag har lärt mig att även om det bara är ett ben som är sjukt, så linda det andra benet också. Men vad jag har förstått och sett så gör...
Svar
13
· Visningar
4 590
Senast: Lazio
·
Hästvård Läste något intressant på en sida om fodring av IR hästar. Där stod att man absolut INTE fick ge olja till dessa hästar, det verkade...
Svar
9
· Visningar
1 716
Senast: HelenaHandberg
·
Hästvård fick ju hem en liten hingst i början på januari, och han har växt en del sen dess lila killen! har väldigt fina hovar och var nyverkad...
Svar
15
· Visningar
2 016
Senast: stormwind
·
Foder & Strö Fram till mitten på januari hade vi ett hö med de här värdena(nedan) och alla mina hästar fick knölar av maten och en av hästarna fick...
Svar
6
· Visningar
1 021
Hästvård Jag har länge inbillat mig att det kan vara obehagligt för hästen att vara klippt i nacken. Anledningen är att det inte verkar helt...
Svar
1
· Visningar
651
Senast: Trani
·
Hästvård Min häst äter inte :( Han var som vanligt i måndags. Tisdagen hade han inte ätit sitt kvälls eller morgon hö. Och det har ALDRIG...
Svar
17
· Visningar
1 705
Foder & Strö Jag har letat och letat och hittar bara att det finns mycket E-vitamin i lucern, men inte hur mycket? Någon som kan hjälpa till? Är det...
Svar
2
· Visningar
1 340
Senast: pastejja
·
Hästvård Inte min häst, men en häst jag såg igår. Den stod och knep med ögat och det rann ur det. Ögat var delvis täckt av en vit hinna...
Svar
4
· Visningar
1 076
Senast: ratzzy
·
Foder & Strö Jag erkänner, hade inte gått igenom hösilaget jättenoga idag, men nu på kvällen såg jag att det var fullt med fjädrar i balen!! Har...
Svar
4
· Visningar
1 061
Senast: annaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka