Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Om det redan finns en sådan här tråd så får ni ursäkta:o.. Tycker det är kul och intressant att läsa hur andra gör med sina pållar:) 1...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
9 233
Senast: _Amazing_
·
Hästvård En vän till mig har precis skaffat sig en oförsäkrad spatthäst. Han skulle ringa och försäkra, men för att försäkra den helt måste han...
Svar
7
· Visningar
1 315
Senast: Stopek
·
Foder & Strö Har en 5åring som jag haft i ca 5 dagar nu som jag verkligen tycker behöver gödas. Hon är absolut inte undernärd, men spinkig. Det är...
Svar
6
· Visningar
1 145
Senast: BernT
·
M
Hästvård Vilken sort skall man använda ? Mina hästar får hö + havre + betfor och i dagsläget Multivitaminer(Granngårdens) samt...
Svar
3
· Visningar
737
Senast: bigganl
·
E
Hästvård Vad kan denna häst lite grovt tänkas väga? Nordsvensk Bruks sto 20 år, 151 cm hög, normalt hull och välmusklad. Fick det till 550 kg...
Svar
14
· Visningar
2 302
Senast: grimman
·
Foder & Strö Hej! Har funderat lite på detta. Jag är tidigare van med svårfött fullblod, vilket då inte gav dessa problem, men nu har jag en...
8 9 10
Svar
190
· Visningar
14 565
Senast: hopp_o_galopp
·
C
Foder & Strö hej, min häst har börjat äta sitt hö ganska "dåligt" dvs, han äter inte alltid upp allt. Han får ca 10 kg lusern (hackad strå, men...
2
Svar
37
· Visningar
3 228
Senast: Trix
·
Svar
24
· Visningar
2 092
Senast: hopp_o_galopp
·
E
Hästvård Ni som har era hästar barfota runt om, hur gör ni på vintern? Barfotaboots? Skor ni på vintern? Annat alternativ? Jag får med ett par...
Svar
18
· Visningar
3 375
Foder & Strö Jag har alltid hävdat att hästar ska gå på fri tillgång på hö om det går på lösdrift! Eller hur:o Efter att ha levt efter den regeln...
2
Svar
36
· Visningar
3 303
H
Hästvård Min häst har fått ett sår på hornhinnan som har behandlas med Fucithalmic ögonsalva utan framgång. Fick igår utskrivet Isopto Maxidex...
Svar
5
· Visningar
8 300
Senast: Tuss
·
T
Hästvård Min häst har fått herpesvirus på hornhinnan vilket förmodligen gjorde att det kliade i ögat och därigenom fick hon två sår på...
Svar
2
· Visningar
981
Senast: Tuss
·
Foder & Strö Funderar på att prova att ge pållan glukosamin, men frågan är om den kräsna tanten äter det :grin: Smakar det illa? (beror naturligtvis...
Svar
10
· Visningar
1 361
Senast: Speedway
·
D
Hästvård Hur är det med barfotahästar egentligen, går det att rida som vanligt på alla underlag? Tänker man lite så verkar det ju ganska...
2
Svar
30
· Visningar
3 526
Senast: Luna10
·
Foder & Strö Stod och gjorde foderburkar nyss, jag brukar göra X stycken i ett svep, så behöver jag bara blötlägga 'dagens' undan för undan. Men...
Svar
6
· Visningar
3 762
Hästvård Min lilla shettis har haft lite kolik nu i eftermiddag (runt kl.4). Gick över snabbt och han hade ingen feber. Han har endast fått lite...
Svar
2
· Visningar
847
Senast: Invinciblestables
·
Foder & Strö Jag har två varmblod som får rätt mycket kraftfoder morgon och kväll, för tillfället får de en blandning av kornkross och hel havre. Sen...
Svar
2
· Visningar
1 111
Senast: mahlmt
·
Hästvård Jag har "Lusläst":crazy: allt under sök ang pälsätare samt löss, men behöver hjälp med dosering att switcha bort pälsätare på min ponny...
2
Svar
38
· Visningar
11 145
Senast: Mimmut
·
N
Hästvård Hej alla bukefalister! Jag har ett halvblod som är ganska stor och tung att rida, nu på sistonde så har jag märkt att hon har börjat...
2 3
Svar
41
· Visningar
8 293
Senast: TantEster
·
Foder & Strö Har kikat runt efter ett komplett kraftfoder som har högt vitamin + mineralinnehåll då jag inte fodrar själv och vill slippa att andra...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 410
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar