Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hur ser man om hästar har ohyra? Jag har hittat små "grus" i pälsen på två av hästarna i stallet, det har varit i små områden på...
Svar
8
· Visningar
1 466
Senast: Elina8
·
J
Hästvård Har en kompis som har problem med sin häst tänkte om ni bukare kanske känner igen detta. Vad kan ha hänt.? Hästen ska till...
Svar
9
· Visningar
1 612
Senast: _Runaway_
·
M
Hästvård Hallå! Är det någon här som vet om/hur man kan få svansen att raketväxa..? Min lille kille, en Meckelburger på 3 år har verkligen...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
9 958
Senast: Jate Volim
·
G
  • Låst
Hästvård Hej! Nån som kan berätta lite om halmpellets? Fördelar/nackdelar, kostnad mm... Svårt att få tag i? Ja, allt ni kommer på! :)
Svar
2
· Visningar
1 154
Senast: Boj
·
F
Foder & Strö Halloj! Har en fråga som jag inte tycks kunna hitta svar på. Finns det någonting som säger att man inte ska ge en häst morötter eller...
Svar
15
· Visningar
3 536
Senast: Tahari
·
F
Hästvård I lördags eftermiddag när jag kom ut till stallet var min häst rejält svullen i höger has och hade ett sår som inte var så jättestort...
Svar
4
· Visningar
1 202
Senast: Nasseman
·
Foder & Strö Vet inte hur denna sida fungerar men provar. Vill veta om nagon har erfarenhet av svingel gräs till dräktiga ston? Letar info pa andra...
Svar
5
· Visningar
2 174
Senast: Katta W
·
Hästvård Hej! Min häst har gått ned på knä 3 ggr på en månad och jag undrar om någon har varit med om något liknande? Och vad fick era hästar...
2
Svar
26
· Visningar
6 023
Senast: Qosack
·
Hästvård min häst har fått ont i höger bakben. Vet. är kontaktad via assistent och jag skall ringa imorgon igen då han var på resande fot idag...
Svar
1
· Visningar
741
Senast: satanic
·
Hästvård Det blev ju ingen svininfluensa, inte här i alla fall. Så vi har lådvis med handsprit här som ingen vill ha. Kan man anväda det till...
2
Svar
22
· Visningar
3 346
R
Hästvård Har haft min 26-åriga islandsvalack i nästan 14 år. Förutom att han har bronkit som man inte märker mer än att han kan hosta till i...
2
Svar
27
· Visningar
7 101
Senast: Raggsocksponny
·
Hästvård Min medryttare berättade för mig att ponnyns avföring luktat illa (lite surt) en dag i förra veckan. Jag har upplevt någon enstaka gång...
Svar
1
· Visningar
684
Hästvård Är i fullt sjå med att ta bort lite svallkött och lapispenan funkar finfint! Men trots torkande och hållande med handduk för så har...
Svar
6
· Visningar
3 050
Senast: glitter
·
N
Hästvård Har en häst som för 4 veckor sedan fick en sårskada på ett ben. Vet var här och skrev ut streptocillinsalva som jag skulle sätta på två...
Svar
1
· Visningar
915
Senast: Speedway
·
Hästvård Det står en häst i vårat stall som har börjat bete sig väldigt underligt. När jag lägger ut hö i hagen, så ställer han sig ofta och...
Svar
5
· Visningar
951
Senast: skjona
·
  • Låst
Hästvård Detta är tänkt som en tråd för oss som har haft fånghästar ett tag och satt oss in i en del av problematiken. Alla som har gjort det vet...
2
Svar
23
· Visningar
2 170
Senast: Boj
·
Hästvård Jag har lite funderingar som jag tänkte att många här säkert kan hjälpa till med lite synpunkter på. Jag är inte så världsvan inom...
2
Svar
32
· Visningar
3 358
Senast: Elina8
·
Hästvård Min valack har nu varit halt i några månader, har varit hos veterinär och röntgat och ultraljudat utan resultat.. Han behandlades i...
Svar
3
· Visningar
1 341
Senast: Miloni
·
Hästvård Hej!!! Ja som överskriften antyder, så har jag lite funderingar om hästarna kan få brist på mineraler/vitaminer när det har varit så...
Svar
9
· Visningar
1 266
·
Hästvård Min häst fick en spark på ena bakknäet i höstas och har nyligen tillfrisknat. Började sätta igång honom för två veckor sedan och vad...
2
Svar
23
· Visningar
2 867
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar