Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

V
Hästvård Har ett fullblods sto som har blivit lite rädd för rampen upp till stallet. hon har ramlar ner för den 1 gång och blir nervös när hon...
Svar
1
· Visningar
719
Senast: a1agnlju
·
Foder & Strö Nån som använt det? Erfarenheter? Det är ju ganska dyrt, men funkar det så köper jag det absolut. Har en unghäst som gjort sig illa i...
Svar
3
· Visningar
969
Senast: Boj
·
Hästvård Min häst har fått som ett blåmärke på hoven, ovanför sömmarna. Kan se det då hon har ljusa hovar. Hovslagaren var här för ca en o en...
Svar
4
· Visningar
2 663
Senast: Chima
·
Foder & Strö Vad händer om hästarna får i sig för mycket protein? Kolla proteinet. Vi har ganska höga värden på höet och hästen är svårfödd...
Svar
12
· Visningar
1 825
Senast: bigganl
·
S
Hästvård Min shettis på 13 år har för en tid börjat få två hårda knölar på ryggen, vid sadeln. Vi brydde oss inte så mycket om dom i början...
Svar
5
· Visningar
846
Senast: Sagrob
·
H
Hästvård Hej alla! Jag har en liten fundering kring täcke. Min varmblodsvalack har gått med täcke hela vintern, nu när det är plusgrader har...
Svar
10
· Visningar
1 320
Senast: cahs
·
Hästvård Min häst har pga sjukdom kissat ner halva boxen varje natt och så legat och gnuggat ena bakhasen i det... Pga att hon har så himla lång...
Svar
8
· Visningar
1 118
Senast: cahs
·
E
Hästvård Min ponny bockar.. Hon har snart bockat i 3 år, hon började bocka efter andra året jag hade tävlat henne, hon började helt enkelt...
Svar
2
· Visningar
836
Senast: HannaZ
·
Hästvård Skulle beöhva lite hjälp, för nån dag sedan såg jag att min unghäst ( 4år) hade en bula på ena frambenet, sitter mitt på framkäet, ser...
Svar
4
· Visningar
1 785
Senast: Royal
·
  • Låst
Hästvård Hej alla, nu startar jag tvåan, så vi kan följas åt med uppdrag bantning av våra tjockis hästar. Här hjälps vi åt med tips osv och... 113 114 115
Svar
2 289
· Visningar
144 612
Senast: Boj
·
Foder & Strö Ja, som överskriften lyder, om ni fick välja fritt, vad hade ni velat ha för värden på grovfoder till gammal häst? ( 20 + ca )
Svar
4
· Visningar
1 430
Senast: Emmsan
·
E
Foder & Strö Hej! En 5 årig vallack som enligt uppgift bara nu blivit lös i magen av ensilage under lösdrift på vintern. Kan det växa bort? Måste...
Svar
3
· Visningar
986
Senast: Pancakes
·
Foder & Strö Just det. Hur länge håller sig oöppnat ensilage. Jag tänker på om det blir över från vintern och man vill spara det till hösten därpå...
Svar
8
· Visningar
11 038
Senast: ZOFUS
·
E
Hästvård Har just fått upp mitt föl (8mån) från södra sverige, han är nyss avvand. Han har tappat/ kliat av sig all päls på halsen och har...
Svar
4
· Visningar
1 303
Senast: Arwen
·
Hästvård (Har tråden hamnat helt fel så kan väl nån snäll liten människa flytta på den) hej! Igår kväll bar det iväg in till kliniken med en...
Svar
15
· Visningar
5 277
Senast: Breccia_
·
Hästvård Är nyfiken på om det är många som har fått den för mig nya diagnosen njur och mjältbandsupphängning på sina hästar. Vi blev drabbade för... 2
Svar
21
· Visningar
9 328
Senast: cannelia
·
L
Hästvård Hej, min unghäst har sporrar i hosvskägget. Har hört att det är en form av svamp, men att det är ofarligt om det inte sprider sig. Är...
Svar
2
· Visningar
3 014
Senast: Elina8
·
Foder & Strö Tycket i höstas att jag fått ett kanon hösilage (se analys). Jag har 3 hästar som inte rids, den ena 25 årig halvblodsvalack, den andre...
Svar
9
· Visningar
1 366
Senast: Emmsan
·
R
Foder & Strö Har funderat inför sommaren och min fångbenägna storätare.... visst borde det vara bättre att ha en sådan häst på överväxt vall (som...
Svar
16
· Visningar
2 371
Hästvård Undrar om någon har erfarenhet av det? Vill påpeka att det inte är tal om krubbitning utan har SLUKAR nämligen luft! Har enbart sett...
Svar
14
· Visningar
1 704
Senast: Lena J
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka