Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jag har köpt en unghäst som är född maj-09. En liten hingst. När jag köpte honom var han fin i magen, men efter en vecka hemma hos mig...
2
Svar
26
· Visningar
2 496
Senast: MiaMaria
·
Hästvård Hästen har fått boxvila och står på strikt diet pga vikten. Ger enbart halm i dagsläget men kan ej ha fri tillgång på grund av hans...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 490
Senast: sthu
·
Foder & Strö Fick just resultatet på analysen av höet i nya stallet. Vi har en kvot på nästan 12 och innan jul kraschade magen på min häst pga för...
2
Svar
33
· Visningar
2 846
Senast: Novali01
·
Foder & Strö Kollade på den här länken http://www.stromsholm.com/website1/sd_page/65/Termisk_komfort_undervisningskomp.pdf och räknade lite på hur...
Svar
8
· Visningar
1 721
Senast: aprilia
·
Hästvård Jag har lillkillen sjuk (from 23/12) och har lagt x antal pengar på veterinärer nu. Försäkringen är utnyttjad ca 35000 av 50 möjliga...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 795
Senast: HannaZ
·
Hästvård (Har haft min foderhäst hemma här nu i ca 3 veckor,så jag har alltså inte hunnit med någon tidigare skoning på henne,blir första nästa...
Svar
8
· Visningar
1 340
Senast: Lunketuss
·
Hästvård I onsdags gjorde min häst illa sig i hagen. En del tror det är en spark, men pga av vart såret sitter så har jag svårt att tro det och...
Svar
2
· Visningar
755
Senast: Popcorn
·
Hästvård Lång historia kort: den nya hästen visade sig ha kraftig strålröta på alla benen (hade snösulor när hon kom, därför har det inte...
2 3
Svar
48
· Visningar
12 871
Senast: Equilina
·
Foder & Strö hur har ni märkt att era hästar inte tål havre? har ett sto med så massor av energi, som man inte får bortmotionerat. började...
Svar
14
· Visningar
1 664
Senast: ameo
·
Hästvård Hur tänker ni här? Man gör väl knappast ett böjprov på en snart 10 månadershäst? Vad exakt kollar man på vid besiktning av ett föl...
Svar
10
· Visningar
1 565
T
Hästvård Jag undrar om det är någon som vet om hästar kan bli åksjuka:confused:. Jag har en häst som beter sig som om han är det.:(
Svar
19
· Visningar
3 858
Senast: Trashank
·
Hästvård den här vintern har min lille shettis haft problem med rinniga ögon. Oftast genomskinlig vätska men ibland lite gul/vitaktig. Det kommer...
Svar
2
· Visningar
802
Senast: fialoppan
·
M
Hästvård Då pålles favorithovslagare avlidit :cry: (den enda han litade full o fast på), och han betraktar alla andra hovslagare med stor skräck...
Svar
10
· Visningar
3 868
Senast: Popcorn
·
W
Hästvård Jag ska nu köpa min första häst och har lite frågor om hovledsinflammation. Har hittat en häst jag gillar men den har haft...
Svar
6
· Visningar
4 266
Senast: Marty
·
Foder & Strö Räknade lite på foderstat och det fattas protein till alla mina hästar med det nya höet, ca 235 fattas det på ena hästen. Tänkte blanda...
Svar
10
· Visningar
1 582
Senast: Constance
·
Hästvård Jag har planer på att köpa en häst, men nu är det så att de jag funderar på inte är så mycket hanterade men jag är ändå förtjusta i en...
Svar
10
· Visningar
1 524
Senast: _Runaway_
·
Hästvård Har hört att man kan räkna ut hästens vikt med att mäta den den måttband runt magen. Hur pass tillförlitlig är denna metod egentligen?
2
Svar
23
· Visningar
7 838
S
Hästvård Hej. Jag har köpt min första häst rätt nyligen. Hon är hur go och snäll som hälst. Men hon tuggar på bettet när jag rider henne...
Svar
10
· Visningar
1 336
Senast: Aliil
·
Hästvård Fick hem nya hästen för ett par veckor sedan. Han har, och hade då med, skorpor i pälsen som de förklarade som bitmärken...
2
Svar
26
· Visningar
3 899
Senast: steve
·
Hästvård Jag har en islänning och en shettis som skulle behöva bantas,har stått många månader pga graviditet och barn men vill nu sätta i gång...
Svar
4
· Visningar
967

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka