Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

E
Foder & Strö Hej! En 5 årig vallack som enligt uppgift bara nu blivit lös i magen av ensilage under lösdrift på vintern. Kan det växa bort? Måste...
Svar
3
· Visningar
983
Senast: Pancakes
·
Foder & Strö Just det. Hur länge håller sig oöppnat ensilage. Jag tänker på om det blir över från vintern och man vill spara det till hösten därpå...
Svar
8
· Visningar
10 995
Senast: ZOFUS
·
E
Hästvård Har just fått upp mitt föl (8mån) från södra sverige, han är nyss avvand. Han har tappat/ kliat av sig all päls på halsen och har...
Svar
4
· Visningar
1 299
Senast: Arwen
·
Hästvård (Har tråden hamnat helt fel så kan väl nån snäll liten människa flytta på den) hej! Igår kväll bar det iväg in till kliniken med en...
Svar
15
· Visningar
5 238
Senast: Breccia_
·
Hästvård Är nyfiken på om det är många som har fått den för mig nya diagnosen njur och mjältbandsupphängning på sina hästar. Vi blev drabbade för...
2
Svar
21
· Visningar
9 248
Senast: cannelia
·
L
Hästvård Hej, min unghäst har sporrar i hosvskägget. Har hört att det är en form av svamp, men att det är ofarligt om det inte sprider sig. Är...
Svar
2
· Visningar
2 971
Senast: Elina8
·
Foder & Strö Tycket i höstas att jag fått ett kanon hösilage (se analys). Jag har 3 hästar som inte rids, den ena 25 årig halvblodsvalack, den andre...
Svar
9
· Visningar
1 360
Senast: Emmsan
·
R
Foder & Strö Har funderat inför sommaren och min fångbenägna storätare.... visst borde det vara bättre att ha en sådan häst på överväxt vall (som...
Svar
16
· Visningar
2 362
Hästvård Undrar om någon har erfarenhet av det? Vill påpeka att det inte är tal om krubbitning utan har SLUKAR nämligen luft! Har enbart sett...
Svar
14
· Visningar
1 694
Senast: Lena J
·
Hästvård Min häst har fram tills ett par veckor sedan haft bra kondition, sen kom en spänning i länden som varade ett par dagar och hon hade...
Svar
1
· Visningar
2 154
Hästvård När jag skulle upp barbacka häromkvällen knäade min stackars häst när jag var halvvägs upp. Båda framknäna vek sig och eftersom jag...
Svar
5
· Visningar
1 091
Senast: Asa_S
·
Hästvård Mina hästar har lång fin man. Dock har någon av hästarna i flocken börjat gnaga på manen på den yngre så den har kortats av och tunnats...
Svar
11
· Visningar
2 566
Senast: Trix
·
Hästvård Min foderhäst har blivit väldigt aggressiv mot andra hästar i hagen :crazy: Vi har inte så många hästar i stallet, och de har kommit nya...
Svar
6
· Visningar
1 346
Senast: _Amazing_
·
Foder & Strö Hästen har börjat få kornkross och har gått på full giva (0,4 kg, så ingen stor mängd)i ett par veckor nu. Här om dagen upptäckte jag...
Svar
5
· Visningar
1 083
Senast: Corax
·
Hästvård Pratade med hovslagaren lite lätt om att eventuellt sänka veterinärvårds försäkringen på ponnyn eftersom jag inte tänkt göra några...
Svar
8
· Visningar
1 356
Senast: Mitrolle
·
C
Foder & Strö Har en 5 årig arabvallack. Han vägde 399kg i början av december på klinik. Ska jag räkna på 400kg eller 450kg när jag räknar foderstat?
Svar
12
· Visningar
1 073
Senast: CindyLou
·
Foder & Strö Min pålle har problem med hovledsinflammationer men är bra sedan i våras. Jag ger honom glucovet som jag köper på atg-kliniken, det har...
Svar
3
· Visningar
1 884
Senast: Skogstroll
·
R
Hästvård Min lille gosse har fått fram sina hingstbetar nu som legat under huden i ett år... de är vassa som rakblad. Ser inte ut som han gör sig...
Svar
8
· Visningar
1 677
Senast: _Runaway_
·
Hästvård Min häst har varit halt nu i 2 veckor ungefär, och vi vet inte riktigt vad det kan vara. Veterinären och hovslagaren säger två helt...
2 3
Svar
54
· Visningar
7 067
Senast: lillarut
·
C
Hästvård Suck, här sitter jag och ska beräkna foderstater till mina hästar och har ingen aning om vad de väger... Har lusläst alla...
2
Svar
31
· Visningar
3 308
Senast: Elina8
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar