Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

C
Hästvård Har ett sto (f. 92) som har tappat päls på huvudet, på undersidan är hon nästan helt hårlös!!! Hon kliar sig inte särskilt mkt, på vissa...
Svar
4
· Visningar
3 773
Senast: boccia
·
Hästvård Ni som gjort gastroskopi på era hästar, hur länge skulle dom svälta innan undersökningen? Har tid på måndag och dom sa att hon måste...
Svar
11
· Visningar
2 277
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Snart är det sommar och vill vara ute i bra tid för flugspray. Har min ponny i Sämsholm över sommaren där det är mycket bremsar...
Svar
14
· Visningar
1 846
Senast: _Runaway_
·
D
Hästvård Behöver köpa in nytt hö och skulle vara tacksam för hjälp/svar angående denna analys: TS 81% Råprotein 98 g/Kg Smb protein 48g/kg...
Svar
2
· Visningar
1 735
Senast: Mitrolle
·
M
Hästvård Heej allihopa! Min ponny ska skos imorgonbitti och jag har fortfarande inte bestämt mig om hon ska få fortsätta med snösulor eller...
Svar
19
· Visningar
1 543
Senast: _Runaway_
·
L
Foder & Strö Om man ska ge gurkmeja till häst pga galllor & stelhäst. Är det då "vanlig" gurkmeja på burk i typ pulver format? som man köper i en...
Svar
6
· Visningar
1 323
Senast: theresesandberg
·
M
Hästvård Måste få skriva av mig lite, är riktigt förbannad just nu! Imorse var hovslagaren här och min häst stod inte riktigt som en ängel precis... 2 3
Svar
42
· Visningar
4 330
Senast: Melindanilsson
·
Hästvård Vad kostar det att röngta hästen? Hela? Ben? Med/utan försäkring? Min häst är inte sjuk blev bara nyfiken..
Svar
9
· Visningar
1 334
Senast: Lazio
·
Foder & Strö Diskussionen om b-vitamintillskottets vara eller icke-vara kan vi kanske lämna därhän, men jag har alltid märkt skillnad på min häst när... 2
Svar
22
· Visningar
7 505
Senast: Sorbe
·
Foder & Strö vi har fått erbjudande om att köpa ett hösilage relativt billigt men vi har aldrig haft analys och undrar om det är ett någorlunda ok...
Svar
10
· Visningar
1 208
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Har en shettis som har fått strålröta i ena bak. Såpass att hon känner av det. Vad har ni för tips för att få ordning på detta? Vi...
Svar
3
· Visningar
1 950
Senast: feel
·
E
Hästvård hejsan, Jag skulle vilje veta om nagon har erfarenhet av Cushings (symdrome?) hos häst? Det verkar vara vanligt forekommande i USA men... 2
Svar
31
· Visningar
3 854
Senast: Tinen
·
S
Hästvård Hej, I april förre året köpte jag en varmblodtravere och det blev kanska snabt klart att hästen hade väldigt store problemar som...
Svar
5
· Visningar
989
Senast: Sammy
·
L
Foder & Strö Är det någon som har testat eller hört talas om ett foder som kallas Sweet feed? Ska tydligen vara bra för snabb muskeluppbyggnad och...
Svar
8
· Visningar
1 736
Senast: HelenaHandberg
·
Foder & Strö Än så länge har hästarna fått hö från första skörd. De har ätit med god aptit och hållit sig lagom i hullet. Nu har dock ett lass med...
Svar
8
· Visningar
2 571
Senast: ameo
·
Foder & Strö Som topic lyder. För att kompensera vårt hösilage och för att inte behöva ge extra mineraler så tänkte jag se om de finns foder som...
Svar
4
· Visningar
901
Senast: HannaZ
·
Foder & Strö Funderar på att testa hack på damen som börjat rata lucernpelletsen. För/nackdelar??? :bump: 2
Svar
23
· Visningar
2 546
Senast: Undret
·
Hästvård Nu vet jag ej om jag postar denna tråden rätt men nån får flytta den om fallet är så.. Jag har nyligen köpt en tigrerad häst och är...
Svar
18
· Visningar
3 595
Senast: Rosett
·
T
Hästvård Våran ponny har kotledsproblem. Har blivit kollat flera gånger o sprutat i leden o.s.v Nu har han fått Irap ! Har funnits i ca 1 1/2 år... 2 3 4
Svar
68
· Visningar
12 193
Hästvård Min häst har helt plötsligt fått en konstig knöl på insidan av benet, stax ovanför kotan sitter den. Den är hård och i den finns ett...
Svar
3
· Visningar
5 673
Senast: Prototyp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka