Ni med hack, tacksam för åsikter!

Sv: Ni med hack, tacksam för åsikter!

KL

Nu har jag börjat med Dangröns green power Alfalfa igen, och det var inga som helst problem att äta det. Jag ger också bara 0.5 kg, men det går ner utan problem.

Jag har inte haft några problem med att det fryser. Innan när vi hade kraffts lusern så kunde det klumpa ihop sig lite, men det frös inte. Alfalfan klumpar inte alls på samma sätt, jag upplever att den är lite torrare. Men så är det ju ingen melass i denna.

Skulle givitvis blötta pelletsen OM han åt det. Men han VÄGRAR äta blött pellets! Spelar ingen roll vilken sort, lusern eller kraftfoder. Krafft, Edel och Hippo

Jag har bara testat GP Alflafa, men den har BARA varit uppskattat.
Jag ger ett kg om dagen - fördelad på två måltider.

Jag tycker det är ett mycket trevligt foder eftersom det är grovfoder och min ponny inte hetsäter det på samma vis som all annan mat, trots att han gillar det.

När han får sin lusern lämnar han höet och sänker ättempot, så att det verkar som att han verkligen njuter att stå o tugga på det.

Jag fodrar med Kraffts lucernhack och har gjort det av och till i år. Aldrig använt pellets eftersom de måste blötas och jag vill inte riskera att någon annan glömmer det (samt att min kräsne herre antagligen skulle rata dem).

Hack må vara dyrare men svindyrt är det inte. Mina äter en bal per häst och månad. Det är de enda tillskottet de får utöver hö och mineraler. Så jag lägger ut ca 250 kr/månad i "kraftfoder" på hästarna (två tävlingshästar, fälttävlan). Dessutom blir det mer för dem att äta och de tycker att det är väldigt gott.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 541
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej alla bukefalister. Jag har precis fått reda på att min ena har gräsallergi. Han kan vara allergisk mot följande ( en eller alla)...
Svar
18
· Visningar
652
Senast: Alexandra_W
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 153
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 083
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar