Sv: Irap

Hur många gånger är hon sprutad? Sune behandlades 5 gånger i bägge ledavdelningarna och sex gånger i den ena. Din kanske behöver en omgång till. Du får flörta till det med Folksam!:angel:

Hennes blod räcker till 5 sprutor men eftersom det var tre leder så tog dom de två sista sprutorna i fram nu.

Jag måste säga att Folksam faktiskt har varit jättebra, aldrig bråkat och haft sig. Men ngn gång sätter dom väl gränser antar jag. Skulle utan problem ha råd att ta mer blod utan försäkringsbolagets hjälp men sen är frågan om det verkligen är rätt mot hästen då. Hon har varit skadad till och från i 1,5 år. För mig och för hästen är det iafa mkt (speciellt när hästen ska fungera som hopphäst med sikte mot 130-140) Hon är inte den typen som nöjer sig med att gå i hagen och aldrig bli riden.

Våra planer är nog iafa att vi betäcker henne i år, så hon får lång vila och sedan provar vi med igångsättning igen. Vill inte få henne utdömd/triangelmärkt innan hon fått ett föl iafa, för tänk om lång vila är allt som behövs.

Det jobbiga är dock att hon har svarat jättebra på tupkam och kortison tidigare tillsammans med kiropraktor och ET behandlingar, men nu har hon ju även fått det utan att det hjälpt så värst mkt.

Tack! 7.000 är absolut överkomligt, handlar bara om prioritering som sagt.:)

Men sen tillkommer kostnad för injicering, hältkontroll på återbesök etc? Det brukar ju kosta 2000 bara man sätter foten på en klinik.:(

Jag tror injicering är inräknat. Sa dom till oss iafa, 5000 (plus moms) och då är allt inräknat.
Hälturedning tillkommer ju iofs, men när dom tar en dos blod men kanske inte behöver andvända allt på en gång så tror jag inte du behöver betala extra om du skulle behöva andvända resten om ett halvår te.x. (så fattade jag det som när våran veterinär förklarade)

Tack!

Min pålle har också svarat super på cortison+tuppkam tidigare, men plötsligt tog det inte alls! Mystiskt.

Nu har veterinären pratat med Agria och de ersätter inte. Däremot ersätts troligen klinikbesök, kontroll av hälta och andra kringaktiviteter, det är bara just preparat + injicering a´ ca 6000 kr som inte ersätts. Så jag provar nog det på min tjej.

Nu har veterinären pratat med Agria och de ersätter inte. Däremot ersätts troligen klinikbesök, kontroll av hälta och andra kringaktiviteter, det är bara just preparat + injicering a´ ca 6000 kr som inte ersätts. Så jag provar nog det på min tjej.

Tråkigt att dom inte ville ersätta. Hoppas din häst svarar upp bra på behandligen:)

Jag pratade inte med dom själv utan det gjorde veterinären. Om jag tolkade det rätt var det för att det anses inte vara en "erkänd" metod. Det nämndes att bara ett försäkringsbolag ersätter IRAP, men det verkar ju inte riktigt sant om man läser denna tråden.

Liknande trådar

Hästvård God kväll! Sitter just nu och vakar över sjuk häst och tänkte höra om någon varit med om något liknande. Ena hästen sväljer inte sin...
2
Svar
27
· Visningar
2 430
Senast: Zetly
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 238
Senast: skiesabove
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
719
Senast: tara
·
Hästvård Hej! Freyr har ”lindrig hovröta” som dock nyligen förvärrades något. Iaf har vi tagit av skorna och han är verkad. Vi sprayar med...
2
Svar
26
· Visningar
1 246
Senast: Tossa90
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar