Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Det var 1000 år sen jag hade ut någon form av massör/Et/kiropraktor till min pålle. Har inte känt att det behövts. Nu upplever jag honom...
Svar
10
· Visningar
5 666
Senast: Boj
·
Hästvård för exakt en månad sedan köpte vi ett sto som var extremt mager.. Hon hade ingen livsglöd eller någonting å var så mager att man kunde...
2
Svar
21
· Visningar
5 302
Senast: nexxa
·
Hästvård Vad är det bästa (mest effekt och mest prisvärd) ledtillskottet enligt er? Varför ger ni det och märker ni skillnad på hästen...
2
Svar
25
· Visningar
13 205
Hästvård Hej! Alternativ till Fenylbutazon, Fenadyne, Metacam efterlyses som e lite snällare mot magen! Om jag förstår det hela rätt så är...
Svar
17
· Visningar
2 727
I
Hästvård Hej! har ett islandsto, Hekla på 12 i sommar, Hon har jätte torr hud i mannen så det kommer upp massa vit, typ som om hon fjällar...
Svar
1
· Visningar
766
Senast: thereskassandra
·
Hästvård Min fånghäst har nu gått ensam tillräckligt länge anser jag och har verkligen länge sett fram emot den dagen då han skulle få gå i hop...
2
Svar
27
· Visningar
2 395
Foder & Strö Sitter och funderar lite. När man beräknar foderstatens innehåll av protein, kan man då utgå från lysinbehovet? Hypotesen baseras på...
Svar
11
· Visningar
1 517
Senast: sthu
·
S
Hästvård Jag vet inte om denna tråd kommer hamna rätt men hoppas på de:) Mitt dilemma är att jag har två ston som skall föla nu 2010, det ena...
Svar
11
· Visningar
1 229
Senast: wrangler
·
Foder & Strö Imorgon ska mamsen in och köpa fodertillskott till pållen min. Han har haft problem med inflammation i hovlederna men varit fräsch nu...
Svar
4
· Visningar
1 753
Senast: Empalie
·
V
Hästvård Har ett fullblods sto som har blivit lite rädd för rampen upp till stallet. hon har ramlar ner för den 1 gång och blir nervös när hon...
Svar
1
· Visningar
717
Senast: a1agnlju
·
Foder & Strö Nån som använt det? Erfarenheter? Det är ju ganska dyrt, men funkar det så köper jag det absolut. Har en unghäst som gjort sig illa i...
Svar
3
· Visningar
966
·
Hästvård Min häst har fått som ett blåmärke på hoven, ovanför sömmarna. Kan se det då hon har ljusa hovar. Hovslagaren var här för ca en o en...
Svar
4
· Visningar
2 653
Senast: Chima
·
Foder & Strö Vad händer om hästarna får i sig för mycket protein? Kolla proteinet. Vi har ganska höga värden på höet och hästen är svårfödd...
Svar
12
· Visningar
1 821
Senast: bigganl
·
S
Hästvård Min shettis på 13 år har för en tid börjat få två hårda knölar på ryggen, vid sadeln. Vi brydde oss inte så mycket om dom i början...
Svar
5
· Visningar
844
Senast: Sagrob
·
H
Hästvård Hej alla! Jag har en liten fundering kring täcke. Min varmblodsvalack har gått med täcke hela vintern, nu när det är plusgrader har...
Svar
10
· Visningar
1 316
Senast: cahs
·
Hästvård Min häst har pga sjukdom kissat ner halva boxen varje natt och så legat och gnuggat ena bakhasen i det... Pga att hon har så himla lång...
Svar
8
· Visningar
1 112
Senast: cahs
·
E
Hästvård Min ponny bockar.. Hon har snart bockat i 3 år, hon började bocka efter andra året jag hade tävlat henne, hon började helt enkelt...
Svar
2
· Visningar
834
Senast: HannaZ
·
Hästvård Skulle beöhva lite hjälp, för nån dag sedan såg jag att min unghäst ( 4år) hade en bula på ena frambenet, sitter mitt på framkäet, ser...
Svar
4
· Visningar
1 780
Senast: Royal
·
  • Låst
Hästvård Hej alla, nu startar jag tvåan, så vi kan följas åt med uppdrag bantning av våra tjockis hästar. Här hjälps vi åt med tips osv och...
113 114 115
Svar
2 289
· Visningar
144 399
·
Foder & Strö Ja, som överskriften lyder, om ni fick välja fritt, vad hade ni velat ha för värden på grovfoder till gammal häst? ( 20 + ca )
Svar
4
· Visningar
1 427
Senast: Emmsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka