Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

• Låst
Foder & Strö Jag är lite dåligt påläst om detta preparat. Men då jag hört att det skall vara riktigt dyrt så tänkte jag fråga om någon där ute har...
Svar
9
· Visningar
2 305
Senast: bambam
·
N
Hästvård Har precis hört talas om denna sko från Elitskon AB och tycker den verkar intressant. Kul vore att höra om alla duktiga hovslagare här...
Svar
5
· Visningar
1 065
Senast: HannaZ
·
I
Hästvård har ni använt det på nån häst? har hört att det bla kan användas till att ta bort överben nån som vet nåt om detta? :)
Svar
2
· Visningar
805
Senast: millan71
·
Foder & Strö Mitt halvblodsto anser jag börjar blir för smal jag misstänker att hon får för lite grovfoder. Jag skulle behöva lite goda råd om... 2
Svar
39
· Visningar
2 787
Senast: eldkyss
·
Foder & Strö Är ny inom detta och har lite funderingar. Fick foderstaten idag som ser ut enligt nedan: TS 75,9% per kg Energi 7,7 per kg, 10,2...
Svar
11
· Visningar
1 056
Senast: deer
·
Hästvård Använder easyboots som 'reservhjul' vid tappsko. Faktiskt aldrig behövt brodda, men gjort det nu just in case iom att det töar men...
Svar
6
· Visningar
1 067
K
Hästvård Är det normalt att en häst börjar fälla, men sen stannar upp i fällningen utan att ha fällt klart?
Svar
4
· Visningar
795
Senast: remmis
·
Foder & Strö Min häst har vilat mycket i vinter och ska nu snart sättas igång. Han har hållt sig fin i kroppen, bra i hull och inte tappat allt för...
Svar
3
· Visningar
976
Senast: pinky
·
Foder & Strö När kan man börja ge salt till en unghäst?
Svar
4
· Visningar
1 001
Senast: _Runaway_
·
Hästvård Räknas det från när man tecknar, eller vid årskiftet? Tänker på när det trillar in nya försäkringspengar på vetvård försäkringen.
Svar
2
· Visningar
604
Senast: Bison
·
Hästvård Vad gäller för regler vid varmskoning i stall? Jag blev mkt förvånad när det kom en hovslagare och varmskodde i vårt stall. Inom...
Svar
2
· Visningar
916
Senast: lundsbo
·
Hästvård http://www.youtube.com/watch?v=5WEV1PTigQw Tyvärr lite dålig kvalite på filmen men i början och sedan lite närmare slutet så... 2
Svar
26
· Visningar
4 614
Senast: Sammet
·
Hästvård Hej allihopa! Jag letar i en djungel av stetoskop för att hitta ett bra, förhoppningsvis inte alltför dyrt. Vet att det finns på...
Svar
5
· Visningar
2 463
Hästvård Nu blir jag säkert idiotförklarad, men är det fångringar på hovarna på de här bilderna?? Framhovarna Bakhovarna Jag... 2
Svar
25
· Visningar
4 921
Senast: TeamVM
·
V
Foder & Strö Hejsan! Har läst allt jag kan komma över om bakjäst som ges till hästar här på forumet, och alla verkar vara positiva. Många nämner... 2
Svar
31
· Visningar
4 425
Senast: Adorno
·
L
Hästvård Har en fråga jag va tvungen och använda switch nu på ponnyn då skulle man ju ha en sträng på ryggen och sambon hjälpte till och han... 2
Svar
21
· Visningar
1 897
Senast: Susan
·
L
Foder & Strö Hej jag undrar hur mkt hö ska man ge en shetlands kille på 9månader han går i hop med min valack i hagen och dom har fri till gång men...
Svar
4
· Visningar
714
Senast: mahlmt
·
L
Hästvård Jag bor i en liten by och har själv hästar, grannen har ponnys, två äldre. De smet ur hagen för 2 veckor sen och sen dess har de inte... 2
Svar
33
· Visningar
3 445
Hästvård Jag har en förstföderska som är beräknat om 7 veckor. Hon har börjat sätta juver men har de sista dagarna blivit väldigt spänd och öm...
Svar
1
· Visningar
775
Senast: hyperff
·
R
Hästvård Hej! Jag har en fjording som brukar börja "hyperventilera"/andas våldsamt efter träning. Det behöver inte ha varit så hård träning...
Svar
8
· Visningar
2 449
Senast: Rolf98
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka