Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård En valack i stallet på 21 har fått två epilepsianfall under vintern, ett igår och ett för några månader sedan. Dom tror att han har fått...
Svar
6
· Visningar
2 804
Senast: lundsbo
·
Foder & Strö Har ni börjat ge B-vitamin ännu?
2
Svar
36
· Visningar
3 311
Senast: Underbar
·
I
Hästvård vet att dagsljus är bra för fällningen på hästar men jag undrar om det är så att en täckad häst därmed börjar fällningen senare än...
Svar
12
· Visningar
1 005
Senast: wrangler
·
Hästvård Finns det något speciellt att tänka på när man köper en häst som gått på lösdrift i ca 1 1/2 år och inte kommer göra det hos mig? Någon...
Svar
14
· Visningar
1 764
Hästvård Hur påverkas era hästar av snön? Här där jag bor har vi fått 75 cm snö som sedan vinden har packat ihop så det är halvhård snö, och...
2
Svar
21
· Visningar
1 979
Hästvård Upptäckte idag en knöl mellan ganascherna på min gammelpålle, den sitter på höger sida, stor som en 5krona och stenhård. Självklart...
Svar
2
· Visningar
1 061
Senast: sommarvind
·
Hästvård Min stackars 20-åriga islandshäst ligger inne i på klinik med inflammerad tarm troligen pga obalans i tarmfloran. Veterinären svarar...
Svar
8
· Visningar
5 451
Senast: Alexandra_W
·
Foder & Strö Jag ger vetekli till mitt halvblod, från början för att ge tillsammans med mineral, jag valde vetekli istället för betfor. Nu ger jag...
Svar
1
· Visningar
796
Senast: lundsbo
·
Hästvård Funderar lite på det här med skoning, det börjar ju komma allt fler alternativ till den vanliga "klassiska/traditionella" skoningen som...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 901
Senast: VAT
·
M
Hästvård Har en stor B ponny med sommareksem. Har börjat med att ge henne linfröolja sen 2 veckor tillbaka ungefär. Jag blandar det med 1 -2 dl...
Svar
7
· Visningar
1 135
C
Hästvård Har ett sto (f. 92) som har tappat päls på huvudet, på undersidan är hon nästan helt hårlös!!! Hon kliar sig inte särskilt mkt, på vissa...
Svar
4
· Visningar
3 770
Senast: boccia
·
Hästvård Ni som gjort gastroskopi på era hästar, hur länge skulle dom svälta innan undersökningen? Har tid på måndag och dom sa att hon måste...
Svar
11
· Visningar
2 257
·
Hästvård Snart är det sommar och vill vara ute i bra tid för flugspray. Har min ponny i Sämsholm över sommaren där det är mycket bremsar...
Svar
14
· Visningar
1 841
Senast: _Runaway_
·
D
Hästvård Behöver köpa in nytt hö och skulle vara tacksam för hjälp/svar angående denna analys: TS 81% Råprotein 98 g/Kg Smb protein 48g/kg...
Svar
2
· Visningar
1 733
Senast: Mitrolle
·
M
Hästvård Heej allihopa! Min ponny ska skos imorgonbitti och jag har fortfarande inte bestämt mig om hon ska få fortsätta med snösulor eller...
Svar
19
· Visningar
1 537
Senast: _Runaway_
·
L
Foder & Strö Om man ska ge gurkmeja till häst pga galllor & stelhäst. Är det då "vanlig" gurkmeja på burk i typ pulver format? som man köper i en...
Svar
6
· Visningar
1 320
Senast: theresesandberg
·
M
Hästvård Måste få skriva av mig lite, är riktigt förbannad just nu! Imorse var hovslagaren här och min häst stod inte riktigt som en ängel precis...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 318
Senast: Melindanilsson
·
Hästvård Vad kostar det att röngta hästen? Hela? Ben? Med/utan försäkring? Min häst är inte sjuk blev bara nyfiken..
Svar
9
· Visningar
1 330
Senast: Lazio
·
Foder & Strö Diskussionen om b-vitamintillskottets vara eller icke-vara kan vi kanske lämna därhän, men jag har alltid märkt skillnad på min häst när...
2
Svar
22
· Visningar
7 493
Senast: Sorbe
·
Foder & Strö vi har fått erbjudande om att köpa ett hösilage relativt billigt men vi har aldrig haft analys och undrar om det är ett någorlunda ok...
Svar
10
· Visningar
1 207
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025