Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Vet inte om tråden ligger rätt annars får väl mod flytta den :) Har någon opererat bort den muskeln? för och nackdelar? Vad har ni... 2 3
Svar
47
· Visningar
4 252
Senast: Remix
·
Foder & Strö Vår ponny verkar lite trött. Borde man ge lite vitaminer av nån sort så här på vårkanten? Han tappar ju en del hår också nu också.
Svar
4
· Visningar
1 063
Senast: remmis
·
Hästvård Nu kommer jag ännu med en fråga här, men det är många frågor man har när man letar häst... Har kontakt med en person som säljer sin...
Svar
12
· Visningar
1 806
Senast: Boj
·
Hästvård Ja, som rubriken lyder. Är det skillnad på hur en häst som ska gå barfota verkas, jämfört med om man ska spika på skor? Frågan kom upp i... 15 16 17
Svar
323
· Visningar
30 848
Senast: Susan
·
Foder & Strö Behöver hjälp att hitta formler till hur man beräknar mineral- och proteinbehov på vikt istället för energi. Någon som vet var jag...
Svar
9
· Visningar
1 745
Senast: sthu
·
Hästvård Jag har en äldre häst som lätt blir stel i länden när han blir kall och jag har honom därför gärna täckad trots att solen skiner och det...
Svar
8
· Visningar
2 004
Senast: johanssk
·
Hästvård Ja, någon som vet? Den jag har hemma är gammal som gatan (inhandlades precis innan jag hämtade hem hästen, dvs ca 5 år sedan) Det står...
Svar
4
· Visningar
1 231
Senast: Jocelyn
·
Hästvård Jag har en 4-årig valack som håller på att ridas in. Han har haft bett i munnen, men inte mer. Hans framtänder ser läskiga ut, liksom...
Svar
5
· Visningar
1 826
Senast: Silkisif
·
Foder & Strö Jag har ett halvblod som jag har haft 6 mån nu men jag får ingen rätsida på vad han har för behov. Förra ägaren sa att han var lättfödd...
Svar
19
· Visningar
1 770
Senast: mirage
·
Hästvård Hej! Tänkte att vi som har hästar med senskador kunde följas åt lite och peppa varandra och diskutera behandlingar osv. :laugh: 2 3
Svar
42
· Visningar
7 593
Senast: yvobos
·
K
Foder & Strö Vad är egentligen skillnaden på svarthavre och vanlig havre? Det jag har hört är att svarthavren inte "går upp i huvudet" på samma...
Svar
6
· Visningar
2 641
Senast: Natasja
·
M
Foder & Strö har ni hört någonting om detta? eller har ni någon erfarenhet av hästar som får utslag av för mycket protein? fick höra idag att det... 2
Svar
22
· Visningar
6 622
Hästvård ja som rubriken lyder, hur länge 'måste' man kämpa och när är det 'okej' att ge upp? :cry: slits mellan förtvivlan och hopp hela... 2
Svar
21
· Visningar
3 850
Hästvård Har just fått en sorglig diagnos på min ögonsten; artros i ett framknä. Han är sprutad och vet säger att 2 månader kommer att visa hur...
Svar
13
· Visningar
7 854
Senast: Tussemaja
·
S
Hästvård Hejsan! :) Lite orolig här,min islandshäst hostar 1-2 gånger vid varje ridpass detta sker endast vid igångsättning/början av...
Svar
6
· Visningar
1 130
Senast: LadySassa
·
C
Hästvård Det finns säkert fler änn jag som har hästar som nu under vintern får skav , har ni någon tips mot skav från ex. tyglar , skänkelskav ...
Svar
5
· Visningar
1 338
Senast: Idabn
·
I
Foder & Strö Nej, jag får inte ihop det nu! Sitter och räknar foderstat igen. N när det är dags att komma igång att rida, stämmer inte längre det jag...
Svar
3
· Visningar
731
Senast: Hjartagna
·
Hästvård Jag ska sko min häst med Roll over sko nu till veckan för att hjälpa hans skadade led att inte ta så mycket stryk, men det finns inga...
Svar
10
· Visningar
2 716
Senast: zigg
·
Foder & Strö Har köpt en säck med kallpressad linfrökaka (H*ppo). Står inte på säcken hur man ska ge hästen det. Ska man blanda ut det med kokande...
Svar
13
· Visningar
4 300
Senast: spaderÄss
·
Foder & Strö Hej! Jag har en arab inhyrd i mitt stall, och han äter så himla mycket salt. På samma tid som min andra häst knappt fått i sig en halv...
Svar
5
· Visningar
1 212
Senast: ch791022
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka