Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Vad gäller för regler vid varmskoning i stall? Jag blev mkt förvånad när det kom en hovslagare och varmskodde i vårt stall. Inom...
Svar
2
· Visningar
912
Senast: lundsbo
·
Hästvård http://www.youtube.com/watch?v=5WEV1PTigQw Tyvärr lite dålig kvalite på filmen men i början och sedan lite närmare slutet så...
2
Svar
26
· Visningar
4 600
Senast: Sammet
·
Hästvård Hej allihopa! Jag letar i en djungel av stetoskop för att hitta ett bra, förhoppningsvis inte alltför dyrt. Vet att det finns på...
Svar
5
· Visningar
2 447
Hästvård Nu blir jag säkert idiotförklarad, men är det fångringar på hovarna på de här bilderna?? Framhovarna Bakhovarna Jag...
2
Svar
25
· Visningar
4 910
Senast: TeamVM
·
V
Foder & Strö Hejsan! Har läst allt jag kan komma över om bakjäst som ges till hästar här på forumet, och alla verkar vara positiva. Många nämner...
2
Svar
31
· Visningar
4 418
Senast: Adorno
·
L
Hästvård Har en fråga jag va tvungen och använda switch nu på ponnyn då skulle man ju ha en sträng på ryggen och sambon hjälpte till och han...
2
Svar
21
· Visningar
1 887
Senast: Susan
·
L
Foder & Strö Hej jag undrar hur mkt hö ska man ge en shetlands kille på 9månader han går i hop med min valack i hagen och dom har fri till gång men...
Svar
4
· Visningar
711
Senast: mahlmt
·
L
Hästvård Jag bor i en liten by och har själv hästar, grannen har ponnys, två äldre. De smet ur hagen för 2 veckor sen och sen dess har de inte...
2
Svar
33
· Visningar
3 434
Hästvård Jag har en förstföderska som är beräknat om 7 veckor. Hon har börjat sätta juver men har de sista dagarna blivit väldigt spänd och öm...
Svar
1
· Visningar
769
Senast: hyperff
·
R
Hästvård Hej! Jag har en fjording som brukar börja "hyperventilera"/andas våldsamt efter träning. Det behöver inte ha varit så hård träning...
Svar
8
· Visningar
2 414
Senast: Rolf98
·
Hästvård Har funderat ett tag på detta men nu frågar jag er här!:D Har för vanan att känna igenom pållans ben båder före och efter ridning. I...
Svar
2
· Visningar
883
Senast: Qosack
·
S
Foder & Strö Jag har nyss köpt en häst. Hon är inget muskald. Så jag ska sätta igång henne nu och bygga muskler på henne. Men är det nått specielt...
Svar
3
· Visningar
687
Senast: Adorno
·
Hästvård Våran shettis kliade sig en del på våren efter hon kom, då hon var ett år. Hon fällde lite ojämnt och en del hängde kvar ett tag under...
Svar
2
· Visningar
718
Senast: Lycanthrope
·
Hästvård Ska koka ihop ett örtkur till ena hästen, men minns inte riktigt hur man gjorde (va 1 år sedan sist och receptet är borta). Man kokar...
Svar
9
· Visningar
3 760
Senast: Emmah.S
·
S
Hästvård Hej, Finns här i sverige också något som pensionärshästpension? Jag har en pensionär och se väldigt gärna till att hästen kann njuta...
Svar
4
· Visningar
1 711
Hästvård Jag har nu fått lite mer info från min vetrinär ang min 5-åring som dragit på sig en skada i vä bakknä. Efter artroskopi undersökning...
Svar
3
· Visningar
2 103
Senast: Qbaby
·
Hästvård Det är neråt mellan -6 till -10 vissa mornar här (småland), men börjar bli några plusgrader och solsken mitt på dagen. Har så svårt...
Svar
13
· Visningar
1 868
Senast: SaraXX
·
Foder & Strö Vad händer om hästen äter för mycket salt? och i vilka doser blir det farligt? Varför? Fördelen är ju att han dricker mera, vilket är...
Svar
3
· Visningar
834
Senast: Skogstroll
·
Hästvård Under mina år inom häst och med trista skador har följande fråga vuxit fram: Metacam har samma verkan som Finadyne och Fenylbutazone...
Svar
2
· Visningar
4 428
Senast: eigollet
·
G
Foder & Strö Jag har fått tipset av min veterinär om att prova ett fodertillskott som är speciellt för heta och stressade hästar, kommer tyvärr inte...
2
Svar
26
· Visningar
7 985
Senast: wagram
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar