Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hej! Tänkte att vi som har hästar med senskador kunde följas åt lite och peppa varandra och diskutera behandlingar osv. :laugh:
2 3
Svar
42
· Visningar
7 545
Senast: yvobos
·
K
Foder & Strö Vad är egentligen skillnaden på svarthavre och vanlig havre? Det jag har hört är att svarthavren inte "går upp i huvudet" på samma...
Svar
6
· Visningar
2 636
Senast: Natasja
·
M
Foder & Strö har ni hört någonting om detta? eller har ni någon erfarenhet av hästar som får utslag av för mycket protein? fick höra idag att det...
2
Svar
22
· Visningar
6 582
Hästvård ja som rubriken lyder, hur länge 'måste' man kämpa och när är det 'okej' att ge upp? :cry: slits mellan förtvivlan och hopp hela...
2
Svar
21
· Visningar
3 763
Hästvård Har just fått en sorglig diagnos på min ögonsten; artros i ett framknä. Han är sprutad och vet säger att 2 månader kommer att visa hur...
Svar
13
· Visningar
7 810
Senast: Tussemaja
·
S
Hästvård Hejsan! :) Lite orolig här,min islandshäst hostar 1-2 gånger vid varje ridpass detta sker endast vid igångsättning/början av...
Svar
6
· Visningar
1 128
Senast: LadySassa
·
C
Hästvård Det finns säkert fler änn jag som har hästar som nu under vintern får skav , har ni någon tips mot skav från ex. tyglar , skänkelskav ...
Svar
5
· Visningar
1 333
Senast: Idabn
·
I
Foder & Strö Nej, jag får inte ihop det nu! Sitter och räknar foderstat igen. N när det är dags att komma igång att rida, stämmer inte längre det jag...
Svar
3
· Visningar
729
Senast: Hjartagna
·
Hästvård Jag ska sko min häst med Roll over sko nu till veckan för att hjälpa hans skadade led att inte ta så mycket stryk, men det finns inga...
Svar
10
· Visningar
2 714
Senast: zigg
·
Foder & Strö Har köpt en säck med kallpressad linfrökaka (H*ppo). Står inte på säcken hur man ska ge hästen det. Ska man blanda ut det med kokande...
Svar
13
· Visningar
4 276
Senast: spaderÄss
·
Foder & Strö Hej! Jag har en arab inhyrd i mitt stall, och han äter så himla mycket salt. På samma tid som min andra häst knappt fått i sig en halv...
Svar
5
· Visningar
1 211
Senast: ch791022
·
F
Foder & Strö Då vi har ganska dåliga värden på hösilaget i år och protein pellets är så dyrt så tänkte jag prova att fodra med soja. Jag har hört att...
Svar
4
· Visningar
1 485
Senast: MiaMaria
·
R
Foder & Strö När vi började köpa hö av bonden var höet jättefint. Det var grönt och fräscht. Men alla de senaste balarna har varit mögliga...
Svar
18
· Visningar
1 527
Senast: Russin
·
Hästvård Var köper man det o hur mkt ska man ge? Har en häst på boxvila som behöver hålla igång sin mage. Tack!
2
Svar
24
· Visningar
8 963
Senast: Miaa
·
Hästvård När jag läste om tandläkare, började min nyfikna hjärna tänka på hästars framtänder. eftersom hästens tänder växer hela tiden, hur är...
13 14 15
Svar
299
· Visningar
26 055
V
Hästvård Hej alla bukar! :) Jag har en 4 årig connemara ponny, på 145 cm. Jag har märkt lite nu dessa dagar att han är en aning snuvig DVS.. det...
Svar
3
· Visningar
862
Senast: vibeke
·
Hästvård Hej, min åring, som går på lösdrift, har fått hålvägg i en framhov. HOvslagaren har sagt att jag ska lägga i tjärdrev varje dag och...
Svar
3
· Visningar
4 790
Senast: pigelin73
·
Hästvård Nu måste jag bara fråga om någon har sett om myggorna kommit till Uppland redan?? Har ju Lilleman under rehabilitering för...
Svar
15
· Visningar
1 449
Senast: Lillsillen
·
Foder & Strö Jag har ibland läst att folk ger fri tillgång på mineraler till sina unghästar . Hur?? Jamenar blir det inte farligt mkt selen då ...
Svar
7
· Visningar
1 042
Senast: orcide
·
S
Hästvård Vad rekomenderar ni om hästen har fått skav på ryggen av schabraket baktill? Finns de något man kan lägga under? Tack för hjälpen!
Svar
13
· Visningar
6 967
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Hjälp