Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Är det något man bör ge? Vi har ett kalasfint analyserat hö med jättebra värden som hon äter på fri tillgång ute på lösdriften. Utöver...
Svar
6
· Visningar
2 610
Senast: wrangler
·
N
Hästvård Fick hem ett sto i början på hösten 09, hon hade då fullt med pipplor på halsen. Trodde då att det var bromsbett för det såg precis ut...
Svar
2
· Visningar
1 167
Senast: misen
·
Foder & Strö Vi har bytt hösilage (annan vall, annan analys)och jag har inte den blekaste hur jag ska bete mig med foderstaten nu. Energin är...
Svar
14
· Visningar
1 160
Senast: Corax
·
Hästvård Jag kan egentligen ingenting om exem och skulle behöva lite tips eftersom jag fick tipset av någon annan att det kan vara det mitt...
Svar
7
· Visningar
1 830
Foder & Strö Kanske lite dum rubrik, ger mer mat såklart:p Jag köpte en ny ponny för 2v sen, ett British Spotted Pony Miniatyrsto som är född...
Svar
7
· Visningar
1 344
Senast: ameo
·
Hästvård Jaha så var det dags igen. Pållan har fått pälsätare och såvitt jag förstår så är det väl Frontline som rekommenderas i brist på för...
Svar
11
· Visningar
5 107
Hästvård Jag har fått två hästar.. Den ena är inte speciellt förtjust (smått panikslagen)att åka transport, men är enl nuvarande ägare lugn med...
Svar
12
· Visningar
2 176
Senast: mul
·
C
Hästvård Jag har en femårig valack som jag har haft i nio månader. Han är konstant dålig i magen. Han har inte diarré men lägger heller inte...
Svar
19
· Visningar
3 805
Senast: moon
·
Foder & Strö Min sambos pappa har en gård där han planterar palmer.(i australien) På gården har de en "vild" häst, han är ungefär 15 år, aldrig... 2 3
Svar
44
· Visningar
5 274
Senast: MiniLi
·
Hästvård Hur stor är fångrisken vid kortisonbehandling? Gav en spruta imorse pga svullnad i skapet (på veterinärens inrådan) Är inte tänkt att...
Svar
9
· Visningar
1 408
Senast: Skogstroll
·
Foder & Strö vilket kraftfoder skulle ni säga ger "mest protein per krona"? Vilket foder föredrar ni att komplettera med när proteinvärdet i höet...
Svar
12
· Visningar
1 880
Senast: a1agnlju
·
F
Hästvård Hej Forum !:bump: Hur har ni det i era stallar? Vilken temperatur har ni i stallet? Såhär på vintern blir det ju rätt kallt, i alla...
Svar
12
· Visningar
1 417
Senast: millan71
·
M
Hästvård Jag känner mig alldeles villrådig och behöver er andras åsikter och förslag... Igår upptäckte jag att min snart tvååriga welsh...
Svar
10
· Visningar
1 375
Senast: Morran
·
Foder & Strö Nu på fredag kommer äntligen min nya lilla pålla! :love: Har lite funderingar kring foder... har ju inte haft isis förut nämligen. Hon...
Svar
3
· Visningar
2 477
A
Hästvård Jag klippte min häst idag pga att jag tyckte att han hade för tjock päls. Han svettas som fasen när man rider honom. Nu till saken: Han...
Svar
3
· Visningar
865
Senast: SaraXX
·
Hästvård Upptäckte igår att hästens vänstra framben var jättetjockt. I stort sett är han tjock från nedanför framknäet och ner till hoven. Han...
Svar
12
· Visningar
3 621
Senast: flashlight
·
F
Hästvård Behöver tips och råd om vad jag ska göra med min häst, som svettas så! Dilemma ett: vi har ca 5 min till ridhuset med transport, han...
Svar
6
· Visningar
1 877
Senast: Bison
·
Foder & Strö Möjligen dum fråga men.. Hur löser man proteinbrist när hästen ifråga visar överkänslighet mot proteinrikt foder? Finns proteinrikt... 2
Svar
31
· Visningar
2 897
Hästvård Nu har jag haft min häst ett tag och han har mest varit halt eller under igångsättning och sedan blivit halt igen... En lång historia...
Svar
16
· Visningar
5 801
M
Hästvård Hej min häst har ett sår som inte velat läka helt nu när de varit minus grader, de är som en 5 krona o ser ut som en "finne,vulkan" och...
Svar
4
· Visningar
899
Senast: cahs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka