diabla
Trådstartare
Sv: Foder utan innehåll till "vildhäst"?
konstigt om du läste allt för nu missade du nått igen.
som jag sa, hästen kan ströva fritt vart den vill men håller sig gärna runt farmen för den vet att den får havre där när pappan kommer.
jag tror att ordet du letar efter är att hästar som lever i flock och hålls sysselsatta sliter ner hovarna, det har inget med ordet vild att göra.
men du kanske kan komma med något förslag på mat jag kan säga till pappan att köpa till hästen för att komma tillbaka till foder diskussionen?
Jag läste allt du skrev.... Och jag kan knappats tro att hästens hovar är bättre nu. Men ser fram emot nya bilder!
Skilnaden på en tamhästs och en vildhästs hovar är att en vildhäst kan ströva fritt. Och på så sätt sliper den hovarna på olika underlag, och de blir inte överväxta.
konstigt om du läste allt för nu missade du nått igen.
som jag sa, hästen kan ströva fritt vart den vill men håller sig gärna runt farmen för den vet att den får havre där när pappan kommer.
jag tror att ordet du letar efter är att hästar som lever i flock och hålls sysselsatta sliter ner hovarna, det har inget med ordet vild att göra.
men du kanske kan komma med något förslag på mat jag kan säga till pappan att köpa till hästen för att komma tillbaka till foder diskussionen?