Foder utan innehåll till "vildhäst"?

Sv: Foder utan innehåll till "vildhäst"?

KL

Coolt att ha en "egen" vildhäst på tomten! Och gulligt av din pappa att gå ut och mata den!

Om du vill ha foder utan energiinnehåll, kanske morötter skulle passa, hur det nu är med tillgången till det därborta vet jag inte :).

Å andra sidan kanske det inte gör något med lite havre då och då?

Vore ju jättekul om du uppdaterar lite hur det går med hästen! :)

Kan du inte be pappan att när han ändå fodrar smyga i maskmedel i käket två ggr om året o kanske åtminstonde fånga in o verka en gång i halvåret .

Vildhäst kan man skjuta med bedövningspil så hinner man verka innan dom kvicknar till.

Vildhästar rör sig väldigt mycket och sliter rejält på hovarna, detta är inte Sverige, det är en vildhäst, och jag tror inte karln har lust att lägga pengar på veterinär med bedövningspistol samt hovslagare, det är ju inte hans häst. Däremot lite avmaskning en gång om året är ju relativt överkomligt.

Är det någon som har koll på hur parasitläget ser ut i Australiensvildmarker? Är det någon som har koll på hur mkt mask en vildhäst igentligen har?
Eller baseras era påståenden om avmaskning på era egna nedsmittade små svenska hagar?

Jag har svårt att se att det rör sig om samma parasittryck. Det är så stora marker det handlar om..

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 618
Senast: Shaggy
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 894
Senast: Roheryn
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 176
Senast: Juli0a
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 189
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar