Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min tvååriga welshponny har varit lös i magen i månader nu, ibland blir det bättre för att sen komma tillbaka igen. Haft veterinären ute...
2
Svar
26
· Visningar
5 594
Senast: Ireland
·
Hästvård Jag och min syster har problem med en utav våra hästar, Tiny. (Passande namn..) Tiny blir 4 i år, reds in under hösten och tränas nu...
Svar
7
· Visningar
1 357
Senast: TinyWiny
·
M
Foder & Strö Min ponny blir dålig i magen av soja, är det någon som vet vad det kan bero på? Jag vet att det är sojan för jag testade i början av...
Svar
10
· Visningar
2 335
Senast: mi_grandin
·
Hästvård ni som har halm som strö till era hästar - hur mycket går det åt normalt i veckan eller månaden för er häst om vi utgår från att den...
2
Svar
22
· Visningar
2 256
Senast: aprilia
·
Foder & Strö Hej buke! Vad för foder har mycket energi och låg fetthalt? Behöver få upp kondis och bort fett från pålle och undrar vad för foder han...
Svar
19
· Visningar
2 243
Senast: minimoj
·
Hästvård Min häst har problem med båda knäna bak, är slapp och behöver muskla sig. Enligt vetrinär ska han skos med kilsula bak och kort tå. Men...
Svar
5
· Visningar
2 508
Foder & Strö Ger ni något tillskott för att hjälpa hästarna så här i fällperioden? I så fall, vad?
Svar
18
· Visningar
2 196
Senast: eldkyss
·
G
Hästvård Det rinner snor i mängder ur hästens näsborrar. Värst vid kyla men även annars. Vad kan detta vara? Började på ena sidan men sen blev...
Svar
5
· Visningar
1 735
Senast: sissu
·
  • Låst
Hästvård När är det bäst att "kolla masken"! Första gången jag skall göra det!
Svar
3
· Visningar
1 004
Senast: Madick
·
Hästvård Upptäckte idag att gubben min har några svullna punkter på benen! Han har haft svullna gallor, som det står i bes papprena, som...
Svar
4
· Visningar
889
L
Foder & Strö Jag undrar om ni har något tips på hur jag få min häst att äta upp sin linfrökaka?? Jag har verkligen försökt, hon tycker inte om betfor...
Svar
8
· Visningar
1 111
Senast: lenaloo
·
  • Låst
Foder & Strö Jag är lite dåligt påläst om detta preparat. Men då jag hört att det skall vara riktigt dyrt så tänkte jag fråga om någon där ute har...
Svar
9
· Visningar
2 302
Senast: bambam
·
N
Hästvård Har precis hört talas om denna sko från Elitskon AB och tycker den verkar intressant. Kul vore att höra om alla duktiga hovslagare här...
Svar
5
· Visningar
1 063
Senast: HannaZ
·
I
Hästvård har ni använt det på nån häst? har hört att det bla kan användas till att ta bort överben nån som vet nåt om detta? :)
Svar
2
· Visningar
803
Senast: millan71
·
Foder & Strö Mitt halvblodsto anser jag börjar blir för smal jag misstänker att hon får för lite grovfoder. Jag skulle behöva lite goda råd om...
2
Svar
39
· Visningar
2 781
Senast: eldkyss
·
Foder & Strö Är ny inom detta och har lite funderingar. Fick foderstaten idag som ser ut enligt nedan: TS 75,9% per kg Energi 7,7 per kg, 10,2...
Svar
11
· Visningar
1 053
Senast: deer
·
Hästvård Använder easyboots som 'reservhjul' vid tappsko. Faktiskt aldrig behövt brodda, men gjort det nu just in case iom att det töar men...
Svar
6
· Visningar
1 062
K
Hästvård Är det normalt att en häst börjar fälla, men sen stannar upp i fällningen utan att ha fällt klart?
Svar
4
· Visningar
791
Senast: remmis
·
Foder & Strö Min häst har vilat mycket i vinter och ska nu snart sättas igång. Han har hållt sig fin i kroppen, bra i hull och inte tappat allt för...
Svar
3
· Visningar
975
Senast: pinky
·
Foder & Strö När kan man börja ge salt till en unghäst?
Svar
4
· Visningar
989
Senast: _Runaway_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Hjälp