Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

F
Hästvård Har en 18 årig vallack. fd travare som har börjat "skaka" på huvudet är allt från skakningar till ryckningar. han har ingen feber...
Svar
4
· Visningar
1 247
Senast: Cinora
·
Foder & Strö Jag håller på att leta foderhäst, jag har skaffat stallplats skulle man nog kunna säga. Och nu är min fråga.. En storhäst som är ca...
Svar
12
· Visningar
1 485
Senast: frittan
·
Hästvård Nu skulle jag behöva lite råd från er kloka bukefaliser. Börjar från början: Pollen beslutade sig för att ragga lite på tjejorna i... 2
Svar
26
· Visningar
4 390
Senast: Giganten
·
I
Hästvård Hej allihopa jag vet inte om denna tråd hamnar rätt men min fråga är om en veterinär kan neka ägare att besöka sin häst? Jag har redan... 2
Svar
23
· Visningar
2 311
Senast: Skogstroll
·
Hästvård Hej kära medmänniskor. Min häst visar ett mycket underligt tecken på att det börjar bli vår. Hans päls är klippt och då blir den...
Svar
2
· Visningar
964
Senast: Fjanten
·
Foder & Strö Hur många kg är det i Kraffts lusernsäckar? 25 kg eller 20 kg? Gäller både pellets och hack.
Svar
14
· Visningar
1 506
Senast: Constance
·
Foder & Strö Måste linfrö koka i kastrull eller går det bra att hälla på hett vatten från vattenkokare?
Svar
11
· Visningar
1 111
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Min häst har sen vi gick in på en annan skörd av hösilage börjart äta bajs i hagen. Det nya hösilaget är torrare än det förra som...
Svar
4
· Visningar
1 769
Senast: SaraXX
·
I
Hästvård Jag gör det inte. Men ska börja med det, då min häst alltid alltid kissar så fort hon kommer in i boxen, oavsett om jag ridit eller ej... 2 3
Svar
48
· Visningar
4 154
Senast: mickan86
·
Hästvård Har en äldre valack hemma som inte gillar rengöring av sina ädlare delar. Han drar upp hela paketet så långt han bara kan vilket... 2
Svar
32
· Visningar
9 688
Senast: Skogstroll
·
M
Hästvård Ok så hästen är på boxvila, har vairt i nästan en månad nu och måste vara iallafall 2-3veckor till (om allt går bra, annars kan det bli...
Svar
19
· Visningar
1 728
Senast: -moa-
·
Hästvård Nu på fredag hämtar jag äntligen hem min nya lilla pålla! :love: Hon är en liten islandshäst och vi ska åka ca 10 mil för att hämta...
Svar
6
· Visningar
893
Senast: Praefatio
·
T
Hästvård Har hört talas om att det numera går att vaccinera mot ringorm. Ngn som vet mer om detta?
Svar
14
· Visningar
2 399
Senast: Pancakes
·
M
Hästvård Läste precis om en metod som kan få bort /minska sommareksemet. Har själv en B ponny med sommareksem och jag undrar vad ni bukare tror... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
6 483
Senast: Boj
·
H
Foder & Strö Jag har på min ena häst fått problem med en stafylokockinfektion (aureus) som orsakade den värsta mugg/rasp och lymfangit på alla fyra... 2 3 4
Svar
75
· Visningar
10 207
Senast: orcide
·
Hästvård Jag har bytt hovslagare och är hittills nöjd (endast en skoning än så länge). Han var hemskt bra mot hästarna, trevlig och tar dessutom...
Svar
14
· Visningar
2 922
Senast: Susan
·
Hästvård Har ett fullblod som jag haft i tre år och har haft genomgående problem med denne vid ridning. han är den enda hästen jag har stött... 2
Svar
23
· Visningar
6 697
S
Hästvård Måste få skriva av mig men ni får gärna komma med kommentarer också såklart ;) Var till klinik med min häst och tyckte verkligen inte... 2
Svar
30
· Visningar
5 607
Senast: TantEster
·
M
Hästvård Min häst var tillbaka på kliniken igen igår efter tre behandlingar för hovledsinflammationer båda fram. Nu är han så bra som han kan bli...
Svar
7
· Visningar
5 225
Senast: linnforslund
·
Hästvård Jag har inte riktigt ork att berätta vad som hänt just nu, men iaf så står min varmblodsvalack på box sedan den 13e september. Efter... 2
Svar
25
· Visningar
8 750
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka