Skärsår! (bilder)

Sv: Skärsår! (bilder)

Har haft liknande skada på två av våra ston, det ena lindades med zincaband..såret blev snyggt ihopläkt! Det andra lindades med sorbact, skar svallkött på klinik emellan...såret läkte ihop fint men blev inte lika "snyggt" som det andra stoet..om det sen beror på individ eller annat ska jag låta vara osagt! Jag skulle nog vara lite försiktig med ridningen tills det läkt lite mer..
Lycka till! :laugh:

Vet har precis varit ute och kollat. Sa att vävnaden va trött efter så lång tid. Det va därför det läkte så sakta. Fick Lotagen att badda med och så ska vi prova att ha back on track padd på nätterna för att öka blodcirkulationen. Fick rida hur mycket jag ville det va bara bra att det kom igång. Ska höra av mig igen om 1-2 veckor om det har satt fart, annars får vi åka till klinik och skära upp det igen. :crazy:

Det finns en superbra sårsalva som heter L-Mesitran och som används även till människor på liggsår, nekrotiska sår etc.

Hästklinik brukar man kunna köpa på, eller apotek (kolla om dom kan beställa hem). Jag köpte på min ATG klinik.

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
1 820
Senast: Stergo
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
567
Senast: tara
·
Hästvård Hej! Va ute och red gör 1,5 månad sen och hästen tappade en sko i galopp och började halta. Vi gick hem och hovslagaren kom dagen efter...
2
Svar
23
· Visningar
1 962
Senast: animalasia
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 737
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar