Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Va? Nu får du utveckla det där lite..
Vad har du hört det där?
Eftersom det låter precis som min ponny så tror jag faktiskt att det är det. Men det kan även vara en annan sort sommareksem, nämligen solallergi.
Brukar det var värst för din ponny när det är knott ute eller vid soligt väder?
Jag har min eksemhäst på linfröolja sedan flera år tillbaka, och han är numera symptomfri sommartid men han får ha täcket på vilket han även kräver. Han går ute dygnet runt utan klådproblem faktiskt, det enda vi gör numera är att spraya med myggspray varje kväll och byta täcket regelbundet.
Jag har "hört" något om detta med ringormsvaccin på ett engelskt forum (länge sedan) men det var något problem med att det var ett vaccin för kor, ej testat på hästar så många veterinärer vägrade ge det av rädsla för ev påföljd om något gick snett. Men det lät som det hade hjälpt en del av de hästar som trots allt fått det iaf. Låter detta bekant (att det egentligen är för kor?)
Får din häst äta gräs? Eller går den i sandhage?
Råkar du veta om man får ha dem på bete, även om man har Äppelcidervinäger i vattnet?
Äppelcidervinäger ger man ju för att sänka hästen PH (eller om det var höja xD) Och gräs ger ju motsatt effekt..