Läkningstid för muskler

Sv: Läkningstid för muskler

Om jag räknar rätt så är det 10 veckor mellan första och sista filmen. En så snabb återhämtning hade jag inte trott på med tanke på hur det såg ut på första filmen :) Hoppas nu bara att det fortsätter lika bra när du börjar belasta lite mer. Har du ett bra rehab-program?

Va roligt att läsa din tråd! Känns ju helt fantastiskt att se hur bra han har återhämtat sig efter hur det såg ut på första filmen, Grattis!
:bump:

(Och, vilka fina hagar ni verkar ha, med skog o allt! Jag är avis :D)

Jepp, mycket skog i min enorma vinterhage. De går på lösdrift och jag vill att de rör sig naturligt så mycket som möjligt därför har jag förlagt hagen som ett stort "U" som går runt hela gården. De har stall med vatten och kraftfoder i ena änden och höet/hösilagen i andra änden och måste gå nästan en halv km mellan de stationerna.

Här har ni även en bättre film som visar hur fint han rörde sig för ett tag sedan:
Lord igen

Jag har till och med varit ute och tömkört honom en liten sväng och gissa om han blev tokglad och kände sig jätteviktig och duktig! :) <3

Jenny

Kan ni gissa vad jag gjorde igår?!?!?!
Jag var ute och red på min älskade Lord för första gången sedan olyckan!!!
:banana::bump::banana::bow::bump::banana:

Positiv och glad häst som glatt skrittade runt en sväng i byn, inte märkbart halt men givetvis har vi en bit kvar innan musklerna på bogen är tillbaka. Men FATTA vilken tur han och jag har haft och vilket fantastiskt läk-kött han måste ha!!!

*Lycklig Jenny*

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 741
Hästvård Varning för jättelång text. Vill bara skriva av mig och se om någon har liknande erfarenheter, goda råd eller tankar att komma med. Jag...
2
Svar
20
· Visningar
5 770
Senast: pews1972
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 683
Senast: Karminnie
·
Hästvård Jag har under någon veckas tid känt en liten liten skorpa på skenbenet på vänster bak men inte brytt mig något nämnvärt då min häst är...
2
Svar
31
· Visningar
11 036

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka