Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Foder & Strö Jag har en stor donna på 700 kg som är svår att få upp i vikt, men så länge man praktiskt taget vräker på med foder så går hon att hålla...
Svar
17
· Visningar
4 376
Senast: LindaK
·
T
Hästvård Nä han är väl inte så gammal egentligen. Jag köpte han i höstas, är ca 16 år, väldigt tjock och superdålig kondis. Han har stått...
Svar
16
· Visningar
1 432
Senast: a1agnlju
·
Hästvård Är det för sent att klippa nu? Min valack brukar alltid bli väldigt kinkig när det är pälsfällning som gäller och det brukar ju vara ett...
Svar
7
· Visningar
901
Senast: mizz_beauty
·
Hästvård Hej! Undrar hur ni på bästa sätt skulle försöka få en häst piggare? Hästen i fråga är lite överviktig, har varit lite deprimerad eller...
Svar
5
· Visningar
1 005
Senast: Chili
·
Hästvård Hej!! Min gamla ponny har början till en tandköttsficka, vet har kollat den och den är inte inflammerad än..jag undrar om ni vet om hur...
Svar
9
· Visningar
3 844
Senast: pulkaskurk
·
Hästvård För några veckor sedan kom det en ny valack till stallet, så nu är det tre valackar och mitt sto-alla i samma stora hage. Den nya har...
Svar
17
· Visningar
3 611
Senast: Pinto
·
Hästvård Har letat lite på forumet och läst lite gamla trådar men inte riktigt fått nåt svar på det jag vill så nu blir det en ny tråd. Min...
2
Svar
22
· Visningar
7 073
Senast: Adorno
·
N
Foder & Strö Sv: Grovfoderanalyser 2009! Hur har det gått för er...
Svar
9
· Visningar
1 376
Senast: HannaZ
·
Hästvård Om din häst får ett öppet sår som inte behöver sys eller kollas av Vet, vad gör du då? Vad tvättar du med? sårtvätt,jodopax eller...
Svar
5
· Visningar
842
Senast: Elektron
·
M
Hästvård Jag har en ponny nu som är jättepigg och tar ut sej totalt på tävling men springer ändå lika fort. :crazy: Aja problemt är att hon...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 911
Senast: MoaAmanadaa
·
Hästvård Alltså jag utgår från en korkad människa som inte fattar att hästen far illa, varför har man anledning att med flit torka ut en häst...
Svar
18
· Visningar
1 137
Senast: Indiv
·
Hästvård Jag har bara hört och läst positiva omdömmen om BoT och tror således att det är en mirakelprodukt. Så är det förstås inte, men är det...
2 3
Svar
53
· Visningar
8 308
Senast: Havregryn
·
K
Hästvård hej såg igår att min häst hade fått ett sår i ansiktet.. Ser ut som ett hål. ooch har blivit väldigt svullen. vad ska man göra...
Svar
2
· Visningar
588
Senast: Constance
·
N
Foder & Strö Vad skulle ni rekommendera för foder till en verkligt nervös ponny? Har bra hö och den får inget kraftfoder. Har haft fång så det måste...
Svar
9
· Visningar
1 416
Senast: HannaZ
·
Hästvård Min kära ponny fick konstaterad fång för ca 2 veckor sen, hon började gå lite stelt i hagen ca 1 vecka innan, jag trodde det var för att...
Svar
2
· Visningar
686
Senast: Adnoc
·
A
Hästvård Nu har jag haft hästen inne på box i 8 dagar i väntan på en mer omfattande utredning av vetrinär. Efter utredningen om vetrinären...
Svar
3
· Visningar
703
Senast: Alexandra_W
·
L
Foder & Strö Hej! Jag har en liten knatte på 7 månader som är lite kräsen vad gäller kraftfoder. Han är hingst, gotlandsruss och börjar falla ur...
Svar
4
· Visningar
1 101
Senast: Invinciblestables
·
Hästvård hästen åkte på en broddspark i förra veckan på ena fram, han svullnade upp lite efter med såret har varit rent och han har varken varit...
Svar
8
· Visningar
1 224
Senast: Nasseman
·
F
Foder & Strö Vet inte om detta klassas som en sådan grej man absolut inte fåååår skriva, men som jag uppfattade det i den nålade tråden är det inte...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 043
Senast: Kirie
·
A
Hästvård Ja, min kära häst har börjat med en konstig ovana. När jag hoppar upp på han när han står på stallplanen/ridbana(ligger nära anslutna...
Svar
9
· Visningar
1 307
Senast: n33Lu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka