Positivt och negativt om Back on track

Sv: Positivt och negativt om Back on track

Använder BoT flitigt och tycker att min häst verkligen blir mycket mjukare och rörligare. Jag gör uppehåll några veckor då och då som det står i instruktionerna och därför känner jag att jag testat både med och utan produkten många gånger och då kan man ju faktiskt uttala sig om effekten. Och det där med Tidningen Ridsport så var det ju så att Ridsport testade helt felaktigt i fyllningen av padden istället för i yttertyget där effekten tydligen sitter. Jag läste detta i en dementi som Ridsport själva skrev några månader senare. Det var tydligen samma lab som testat både yttertyget och fyllning och slutsatsen var att det fanns mycket keramik i yttertyget och att fyllningen var gjord av hålfibrer. Konstigt att företaget inte har gått ut mer med den infon efter Ridsports felaktighet. Som sagt för mig funkar det super på min häst, bäst tycker jag om nättäcket för det använder jag under mina andra ”vanliga täcken”.

Har köpte mig ett BoT fleecetäcke till ena hsäten. Det är täcket med hel hals (hon ser ut som Fantomen;)).
Har bara haft det på i tre dagar och eftersom man bara ska ha det några timmar första dagarna är det svårt att säga nåt än.
Men det ska bli intressant att se ifall det blir någon skillnad.
Just nu verkar hon helnöjd:)

*Trådkap*

Jag funderar på att köpa ett BoT- täcke till min ena häst och funderar om skrittmaskintäcket kanske kan vara nåt? Tänkte alltså ha det istället för fleece/nättäcke. Verkar smidigt att ha på natten (hon är naken inne annars) och kan ju omöjligt ge bogskav? Perfekt att bara slänga utetäcket över när hon ska ut i hagen. Är det någon som har ett sådant och hur sitter det?

Om ni ska köpa ett BoT täcke så fråga vilket av dom som har det keramiska inlägget. För alla täckena har inte det hos BoT !!

Jag har ryggtäcket som jag sytt in i ett fleece täcke (kardborren häger med) , fungerar jättebra. Kan inte vara utan det.

Vårat halvblod kan inte leva utan BoT´s produkter. När jag har uppehåll på paddarna har jag testat att linda med fleecelindor & vanliga paddar, även testat med rena yllelindor............ingen effekt alls. Hon har lymfangit , fick lätt låsningar i musklerna innan vi började med BoT.
Det är Jättedyrt, vill gärna köpa till mig själv.........................nu när jag läst Era andra inlägg så kanske jag provar på något till mig själv som har wiplash & ischias.
När vi började med BoT så tog det ett tag att få ner gallorna på ena hästen, men morgonsvullnadern tar den bort inom några dagar i starten..............om man har en lymfangithäst iaf.

Jag hade önskat att BoT inte fungerade & var överskattat, då det är så DYRT !!

*KL*

älskar BoT. :love: min förra arab hade svår artros med pålagringar på ena frambenet och han höll sig länge väldigt mjuk och fin med dom.

Sen när jag själv bröt foten för ett par sedan hade jag ont efter att gipset togs av. Köpte ett par BoT strumpor och hade en på den foten och oj vad det hjälpe. Det "ilade" lite obehagligt till att börja med, helt annorlunda känsla än en vanlig strumpa, sen blev det en klart värmande och smärtstillande effekt.

Visst är paddarna lite dyra med inte så hemskt, tycker jag. Man kan passa på när Stora Katalogen har 30% på en vara t ex. ;)

kl

Jag har funderingar på att köpa BoT till min tävlingshäst. Hon stog förut ganska mycket i box och klarade det bra, men nu går hon nästan uteslutande på lösdrift, och när hon vant sig vid detta blir hennes ben svullna och galliga av att stå inne. Eftersom vi tävlar flerdagarstävlingar några gånger per år vill jag förhindra svullnader med alla medel.

Lånade ett par av de där jättetjocka benpaddarna med kardborre när hon hade mystisk svullna ben förra året, men dom är ju just det; jättetjocka och lite klumpiga. Kan man ha BoT-paddar under vanliga lindor, nån som har erfarenhet?
Hon behöver det runt om... Shit vad pengar jag behöver spara :crazy:

Knapplån**

Puttar lite liv i tråden igen:P:)

Har precis inhandlat BoT hasskydd, till båda bakbenen. Ponnyn som ska ha dem är 18 år och har problem med stelhet i bakhasorna och vilar nu pga hälta. Troligen av något gammalt som "legat under ytan" och kommit fram nu, enligt vet.
Ska bli intressant att se om BoT hjälper!:D

Jag har provat BoT hasskydd, det med hål för hasspetsen. Fullständigt värdelöst!
Spelade ingen roll hur hårt eller löst jag satte det så fick hästen skavsår ovanför hasspetsen. Hade säkert funkat bättre om hästen blivit stående hela tiden men just när hästen låg ned så spände det förskräckligt.

Hoppas det funkar bättre för dig!

*Trådkap*

Jag funderar på att köpa ett BoT- täcke till min ena häst och funderar om skrittmaskintäcket kanske kan vara nåt? Tänkte alltså ha det istället för fleece/nättäcke. Verkar smidigt att ha på natten (hon är naken inne annars) och kan ju omöjligt ge bogskav? Perfekt att bara slänga utetäcket över när hon ska ut i hagen. Är det någon som har ett sådant och hur sitter det?

Jag har funderat på precis detsamma!
Att köpa skrittmasikntäcket alltså, och ha det under utetäcket.

Är det ingen som har erfarenhet av skrittmaskintäcket?

Jag var skeptiskt tills jag kraschade bilen i en j*vla fart. Bilen åt helvete, jag chockad med oskadd till sjukhus... Iaf efter kraschen var jag så h-vetes stel och fick efter ett par dagar låna en ryggvärmare - och det hjälpte. Efter bara några timmar på den så var jag betydligt mjukare. Fattar inte riktigt men bra iaf!

Ja de är inte lätta att tvätta utan att de förlorar sin effektivitet. Jag använder dagligen BoT på mig själv och mina djur. Handskar filt gördel(för ryggen) och Tshirt också för ryggen och axlarna eftere en hästolycka. Och skulle inte vara utan något av dem täcken till hund/häst benlindor till häst.

Senast ändrad:

KL

Jag har ryggvärmaren till hästen. Han verkar tycka att den är skön, händer att han riktigt står och myser när han har den på :)
Jag tycker det ger lite effekt om han varit öm eller så, går över på några dar. Men kanske att det hade gett samma effekt att lägga på ett extra täcke istället..

Har ett täcke till hunden också. Men hon har inga problem så där vet jag inte. Köpte det mest för att skämma bort henne lite :p

En sak som jag dock har märkt riktigt stor skillnad med är magnettäcke. Lånade ett innan ridning för några år sedan och shit vilken skillnad!

jag har skritttäcke, använder de dock som promenad/jobb täcke.

Här sitter de dock lite kasst då de är på en nybliven 3 åring så han hade ingen kropp att fylla ut täcket med:
24833365.jpg

Hur vidare det fungerar som undertäcke vill jag inte svara på då jag aldrig använt den till de, men för mig har de fyllt en bra funktion =)

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har återigen stukat fotleden, vilket gjort dem svullen. Brukar då använda linda på dagen för att få stabilitet när jag går och...
Svar
12
· Visningar
1 038
Senast: Scata
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 303
Senast: Sasse
·
Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 339
Senast: Zpunk
·
Utrustning Hej, I julas köpte jag en back on track hjälm eq3 med samhetsfinish eftersom jag började rida unghäst I samma veva och då ville ha något...
Svar
4
· Visningar
1 492
Senast: Marvin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Hjälp