Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Har en shettis som har fått strålröta i ena bak. Såpass att hon känner av det. Vad har ni för tips för att få ordning på detta? Vi...
Svar
3
· Visningar
1 944
Senast: feel
·
E
Hästvård hejsan, Jag skulle vilje veta om nagon har erfarenhet av Cushings (symdrome?) hos häst? Det verkar vara vanligt forekommande i USA men...
2
Svar
31
· Visningar
3 845
Senast: Tinen
·
S
Hästvård Hej, I april förre året köpte jag en varmblodtravere och det blev kanska snabt klart att hästen hade väldigt store problemar som...
Svar
5
· Visningar
986
Senast: Sammy
·
L
Foder & Strö Är det någon som har testat eller hört talas om ett foder som kallas Sweet feed? Ska tydligen vara bra för snabb muskeluppbyggnad och...
Svar
8
· Visningar
1 721
Senast: HelenaHandberg
·
Foder & Strö Än så länge har hästarna fått hö från första skörd. De har ätit med god aptit och hållit sig lagom i hullet. Nu har dock ett lass med...
Svar
8
· Visningar
2 553
Senast: ameo
·
Foder & Strö Som topic lyder. För att kompensera vårt hösilage och för att inte behöva ge extra mineraler så tänkte jag se om de finns foder som...
Svar
4
· Visningar
897
Senast: HannaZ
·
Foder & Strö Funderar på att testa hack på damen som börjat rata lucernpelletsen. För/nackdelar??? :bump:
2
Svar
23
· Visningar
2 532
Senast: Undret
·
Hästvård Nu vet jag ej om jag postar denna tråden rätt men nån får flytta den om fallet är så.. Jag har nyligen köpt en tigrerad häst och är...
Svar
18
· Visningar
3 590
Senast: Rosett
·
T
Hästvård Våran ponny har kotledsproblem. Har blivit kollat flera gånger o sprutat i leden o.s.v Nu har han fått Irap ! Har funnits i ca 1 1/2 år...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
12 156
Hästvård Min häst har helt plötsligt fått en konstig knöl på insidan av benet, stax ovanför kotan sitter den. Den är hård och i den finns ett...
Svar
3
· Visningar
5 626
Senast: Prototyp
·
Hästvård fick ett samtal från stallet idag, om att min häst bara låg ner och rullade i sin box, samt andades tungt. hon hade inte kollat mer än...
2
Svar
25
· Visningar
2 338
Senast: Nasseman
·
Hästvård Brukar ni anlita något sånt till era hästar? Av vilken anledning? Tycker ni att det har hjälpt, eller är det något som ni bara tycker är...
2
Svar
30
· Visningar
2 026
Senast: Elina8
·
Hästvård Ska försöka korta ner en lång sjukdomshistoria och göra den kort ;) Julafton 2008 på kvällen när jag tog in hästarna upptäckte jag att...
Svar
8
· Visningar
3 146
Senast: Hellez
·
Foder & Strö Kom upp i en annan tråd att betfor är grovfoder. Jag har aldrig hört talas om detta innan och kollade i "Hästens biologi, utfodring och...
Svar
19
· Visningar
3 405
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Jag har kvar min gamla ponny som bara går o skrotar, har haft henne utlånad som sällskap under ett år och precis fått tillbaka henne...
Svar
12
· Visningar
1 555
Senast: Lillflizen
·
Hästvård Hej, jag har tid hos veterinär 2/3 men jag vill gärna fråga här vad som kan orsaka en plötslig hälta fram? Min häst visade hälta i...
2
Svar
22
· Visningar
4 786
Senast: Luleå
·
M
Hästvård Jag har salsyvase eller va det heter vit tub med röd/orange text på som man köper på apoteket som är bra att ta bort rasp etc skorver...
Svar
9
· Visningar
4 427
Senast: Tulip
·
G
Hästvård Jag behöver lite åsikter angående PG-beslag. Jag har inte kommit i kontakt med några på flera år och spontant kände jag att jag inte...
Svar
3
· Visningar
804
Senast: anhe
·
Foder & Strö Är det någon som har tips på något bra fodertillskott till äldre häst som numera är lite stel i sina leder? Något som ni ser ger...
Svar
2
· Visningar
1 276
Senast: KillerQueen
·
Foder & Strö Hoppas det finns någon som kan hjälpa mej med detta! Vi fick akut byta foder då höet var dåligt (ett år som detta dessutom så det var...
2
Svar
21
· Visningar
5 521
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023