Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Har funderat ett tag på detta men nu frågar jag er här!:D Har för vanan att känna igenom pållans ben båder före och efter ridning. I...
Svar
2
· Visningar
887
Senast: Qosack
·
S
Foder & Strö Jag har nyss köpt en häst. Hon är inget muskald. Så jag ska sätta igång henne nu och bygga muskler på henne. Men är det nått specielt...
Svar
3
· Visningar
689
Senast: Adorno
·
Hästvård Våran shettis kliade sig en del på våren efter hon kom, då hon var ett år. Hon fällde lite ojämnt och en del hängde kvar ett tag under...
Svar
2
· Visningar
722
Senast: Lycanthrope
·
Hästvård Ska koka ihop ett örtkur till ena hästen, men minns inte riktigt hur man gjorde (va 1 år sedan sist och receptet är borta). Man kokar...
Svar
9
· Visningar
3 787
Senast: Emmah.S
·
S
Hästvård Hej, Finns här i sverige också något som pensionärshästpension? Jag har en pensionär och se väldigt gärna till att hästen kann njuta...
Svar
4
· Visningar
1 716
Hästvård Jag har nu fått lite mer info från min vetrinär ang min 5-åring som dragit på sig en skada i vä bakknä. Efter artroskopi undersökning...
Svar
3
· Visningar
2 110
Senast: Qbaby
·
Hästvård Det är neråt mellan -6 till -10 vissa mornar här (småland), men börjar bli några plusgrader och solsken mitt på dagen. Har så svårt...
Svar
13
· Visningar
1 916
Senast: SaraXX
·
Foder & Strö Vad händer om hästen äter för mycket salt? och i vilka doser blir det farligt? Varför? Fördelen är ju att han dricker mera, vilket är...
Svar
3
· Visningar
837
Senast: Skogstroll
·
Hästvård Under mina år inom häst och med trista skador har följande fråga vuxit fram: Metacam har samma verkan som Finadyne och Fenylbutazone...
Svar
2
· Visningar
4 434
Senast: eigollet
·
G
Foder & Strö Jag har fått tipset av min veterinär om att prova ett fodertillskott som är speciellt för heta och stressade hästar, kommer tyvärr inte... 2
Svar
26
· Visningar
7 993
Senast: wagram
·
S
Foder & Strö Jag har en stor donna på 700 kg som är svår att få upp i vikt, men så länge man praktiskt taget vräker på med foder så går hon att hålla...
Svar
17
· Visningar
4 383
Senast: LindaK
·
T
Hästvård Nä han är väl inte så gammal egentligen. Jag köpte han i höstas, är ca 16 år, väldigt tjock och superdålig kondis. Han har stått...
Svar
16
· Visningar
1 438
Senast: a1agnlju
·
Hästvård Är det för sent att klippa nu? Min valack brukar alltid bli väldigt kinkig när det är pälsfällning som gäller och det brukar ju vara ett...
Svar
7
· Visningar
903
Senast: mizz_beauty
·
Hästvård Hej! Undrar hur ni på bästa sätt skulle försöka få en häst piggare? Hästen i fråga är lite överviktig, har varit lite deprimerad eller...
Svar
5
· Visningar
1 007
Senast: Chili
·
Hästvård Hej!! Min gamla ponny har början till en tandköttsficka, vet har kollat den och den är inte inflammerad än..jag undrar om ni vet om hur...
Svar
9
· Visningar
3 866
Senast: pulkaskurk
·
Hästvård För några veckor sedan kom det en ny valack till stallet, så nu är det tre valackar och mitt sto-alla i samma stora hage. Den nya har...
Svar
17
· Visningar
3 679
Senast: Pinto
·
Hästvård Har letat lite på forumet och läst lite gamla trådar men inte riktigt fått nåt svar på det jag vill så nu blir det en ny tråd. Min... 2
Svar
22
· Visningar
7 133
Senast: Adorno
·
N
Foder & Strö Sv: Grovfoderanalyser 2009! Hur har det gått för er...
Svar
9
· Visningar
1 378
Senast: HannaZ
·
Hästvård Om din häst får ett öppet sår som inte behöver sys eller kollas av Vet, vad gör du då? Vad tvättar du med? sårtvätt,jodopax eller...
Svar
5
· Visningar
846
Senast: Elektron
·
M
Hästvård Jag har en ponny nu som är jättepigg och tar ut sej totalt på tävling men springer ändå lika fort. :crazy: Aja problemt är att hon... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 932
Senast: MoaAmanadaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka