M
MoaAmanadaa
Sv: Dricker och äter inte på tävling
vad smart! Jag har inte tänkt på det faktiskt men som jag sagt till alla andra jag vill INTE ge henne betfor. I dags läget får hon bara grovfoder och inget krafft och ändå är hon JÄTTEPIGG så betfor är jag inte sugen på att ge henne. Men tack för tipset
Det är inte så ovanligt att ex travare gör likadant. Har hon laddat med det vanliga på morgonen borde det inte vara något problem på tävlingen egentligen... men jag förstår om du vill ha i hästen något såklart..
Vi började alltid hemma med att ge vatten i hink efter varje träning (kallt på sommaren och ljummet om höst, vinter, vår, så hästen hemma i lugn miljö vande sig vid att alltid dricka ur hinken direkt den kom in. Alltså redan på stallgången bara den fått bettet ur munnen. I de flesta fall lönade det sig eftersom de också drack direkt när man hade tävlat...
Alltid hink i boxen hemma också + vattenkopp.
Prova att göra det till en god vana hemma allt det du vill att hästen ska göra när den är borta. Mitt bästa tips!
Sen fungerade det alltid med slaget gräs på vägen hem i transporten.. Vissa hästar gillade betfor med extra mycket vatten i efter tävlingen också.. Somliga drack inget vad man än gjorde och de klarade det bra de också även om hästskötaren hade önskat att de fick i sig lite vatten iallafall...
vad smart! Jag har inte tänkt på det faktiskt men som jag sagt till alla andra jag vill INTE ge henne betfor. I dags läget får hon bara grovfoder och inget krafft och ändå är hon JÄTTEPIGG så betfor är jag inte sugen på att ge henne. Men tack för tipset