Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Har en äldre valack hemma som inte gillar rengöring av sina ädlare delar. Han drar upp hela paketet så långt han bara kan vilket...
2
Svar
32
· Visningar
9 653
Senast: Skogstroll
·
M
Hästvård Ok så hästen är på boxvila, har vairt i nästan en månad nu och måste vara iallafall 2-3veckor till (om allt går bra, annars kan det bli...
Svar
19
· Visningar
1 706
Senast: -moa-
·
Hästvård Nu på fredag hämtar jag äntligen hem min nya lilla pålla! :love: Hon är en liten islandshäst och vi ska åka ca 10 mil för att hämta...
Svar
6
· Visningar
891
Senast: Praefatio
·
T
Hästvård Har hört talas om att det numera går att vaccinera mot ringorm. Ngn som vet mer om detta?
Svar
14
· Visningar
2 397
Senast: Pancakes
·
M
Hästvård Läste precis om en metod som kan få bort /minska sommareksemet. Har själv en B ponny med sommareksem och jag undrar vad ni bukare tror...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
6 473
Senast: Boj
·
H
Foder & Strö Jag har på min ena häst fått problem med en stafylokockinfektion (aureus) som orsakade den värsta mugg/rasp och lymfangit på alla fyra...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
10 013
Senast: orcide
·
Hästvård Jag har bytt hovslagare och är hittills nöjd (endast en skoning än så länge). Han var hemskt bra mot hästarna, trevlig och tar dessutom...
Svar
14
· Visningar
2 922
Senast: Susan
·
Hästvård Har ett fullblod som jag haft i tre år och har haft genomgående problem med denne vid ridning. han är den enda hästen jag har stött...
2
Svar
23
· Visningar
6 597
S
Hästvård Måste få skriva av mig men ni får gärna komma med kommentarer också såklart ;) Var till klinik med min häst och tyckte verkligen inte...
2
Svar
30
· Visningar
5 594
Senast: TantEster
·
M
Hästvård Min häst var tillbaka på kliniken igen igår efter tre behandlingar för hovledsinflammationer båda fram. Nu är han så bra som han kan bli...
Svar
7
· Visningar
5 213
Senast: linnforslund
·
Hästvård Jag har inte riktigt ork att berätta vad som hänt just nu, men iaf så står min varmblodsvalack på box sedan den 13e september. Efter...
2
Svar
25
· Visningar
8 715
Senast: Dorinda
·
Hästvård Vet inte om tråden ligger rätt annars får väl mod flytta den :) Har någon opererat bort den muskeln? för och nackdelar? Vad har ni...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 236
Senast: Remix
·
Foder & Strö Vår ponny verkar lite trött. Borde man ge lite vitaminer av nån sort så här på vårkanten? Han tappar ju en del hår också nu också.
Svar
4
· Visningar
1 061
Senast: remmis
·
Hästvård Nu kommer jag ännu med en fråga här, men det är många frågor man har när man letar häst... Har kontakt med en person som säljer sin...
Svar
12
· Visningar
1 805
Senast: Boj
·
Hästvård Ja, som rubriken lyder. Är det skillnad på hur en häst som ska gå barfota verkas, jämfört med om man ska spika på skor? Frågan kom upp i...
15 16 17
Svar
323
· Visningar
30 765
Senast: Susan
·
Foder & Strö Behöver hjälp att hitta formler till hur man beräknar mineral- och proteinbehov på vikt istället för energi. Någon som vet var jag...
Svar
9
· Visningar
1 741
Senast: sthu
·
Hästvård Jag har en äldre häst som lätt blir stel i länden när han blir kall och jag har honom därför gärna täckad trots att solen skiner och det...
Svar
8
· Visningar
1 999
Senast: johanssk
·
Hästvård Ja, någon som vet? Den jag har hemma är gammal som gatan (inhandlades precis innan jag hämtade hem hästen, dvs ca 5 år sedan) Det står...
Svar
4
· Visningar
1 222
Senast: Jocelyn
·
Hästvård Jag har en 4-årig valack som håller på att ridas in. Han har haft bett i munnen, men inte mer. Hans framtänder ser läskiga ut, liksom...
Svar
5
· Visningar
1 821
Senast: Silkisif
·
Foder & Strö Jag har ett halvblod som jag har haft 6 mån nu men jag får ingen rätsida på vad han har för behov. Förra ägaren sa att han var lättfödd...
Svar
19
· Visningar
1 763
Senast: mirage
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka