Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jag funderar på att köpa en häst som jag vet har röntgenfynd. Den har en "nubb" i en bakkota. Jag vet inte exakt vad det innebär men... 2
Svar
33
· Visningar
7 608
Senast: fallon
·
V
Hästvård Tjenare alla bukare!! :) Jag hade tänkt tvätta min pålle, men vad är minimal temperaturen ute i luften för att tvätta hästen? Min...
Svar
11
· Visningar
4 614
Senast: annie_cool
·
Hästvård Vilken sårsalva tycker ni fungerar bäst ?. Nyfiken och se om det finns några man inte testat ;). Tog in hästarna ikväll och såg... 2
Svar
24
· Visningar
4 488
Senast: Majapiraya
·
Hästvård Hade en veterinär ute idag. Hon sa att om hästen skulle få antiinflammatoriskt så måste man begränsa rörelsen och bara motionera under... 2
Svar
27
· Visningar
4 434
Senast: mackan
·
Hästvård Vet inte om denna ska ligga här eller på aveln men men.... Tänka kolla med vad och hur ofta/länge man ska tvätta fölets navelsträng...
Svar
9
· Visningar
3 746
Foder & Strö Har två hästar, ett extremt lättfött sto och en ganska lättfödd valack. Har ett hösilage med TS på 72%, men över hälften av balarna...
Svar
11
· Visningar
1 675
Senast: Domino_s
·
Hästvård Hej, nu är det dax.... Min vännina vill ha min hjälp att ta bort sin gamla ponny på 34 år. Han är för gammal för att åka transport så...
Svar
18
· Visningar
4 086
Senast: Domino_s
·
Hästvård Jag vet att spatt är en torr ledinflammation i hasernas glidleder. Men vad jag inte vet om spatt är ifall det finns något sätt att...
Svar
3
· Visningar
1 539
Senast: ameo
·
Hästvård Finns det något man kan göra åt detta? Eller är det inget att bry sig om?
Svar
2
· Visningar
1 812
Senast: _Amazing_
·
Hästvård Gick på promenad med hunden idag förbi en av grannarna. Det är ett jättegammalt par som har ett tiotal minishettisar. Stannade till och... 2
Svar
20
· Visningar
3 335
Senast: Buck
·
C
Hästvård det här är en fråga av ren nyfikenhet. Men vad händer om man ger en häst metacam fast den inte behöver det?
Svar
1
· Visningar
671
Senast: TantEster
·
A
Hästvård Hej. När jag stod och prata med stallägaren vid hagen här om dagen så såg jag min häst stod och åt bajs och höll på ett bra tag har...
Svar
18
· Visningar
2 846
Senast: TantEster
·
Hästvård Vet inte om tråden ligger rätt, flytta den gärna annars! I söndags skulle jag köra ned mina hästar från mitt stall i dalarna till... 2
Svar
23
· Visningar
2 552
Senast: sanio
·
W
Foder & Strö Sitter och kollar lite annonser för skojs skull. Hittade en som säljer hösilage med TS på 89,1%.... kan hösilage verkligen va torrare än... 2
Svar
20
· Visningar
6 049
Senast: hgfy
·
J
Hästvård Jag provar häri stället för på trav. Hur mycket påverkar det en halshäst att komma från upstallning till att gå på lösdrift/stå i...
Svar
12
· Visningar
1 957
Senast: jonson
·
Hästvård Min store gubbe har så himla dåliga hovar. Min hovslagare var här idag och skodde och han nämnde att han hade beställt något från USA... 2
Svar
26
· Visningar
5 096
Senast: Fjorden
·
Foder & Strö Jag sitter just nu och försöker få ihop en passande foderstat till min häst. Innan har jag kört mest på känn, men tycker inte det funkar...
Svar
1
· Visningar
710
Senast: Korven
·
Foder & Strö Min häst har haft jättedålig pälskvalitet hela vintern, har skavt av pälsen lite här och var på kroppen (inte så att det är något som...
Svar
7
· Visningar
1 343
Senast: drysno
·
A
Foder & Strö Vi vill gå något till våra hästar i förebyggande syfte mot kolik. Dom går mycket och pillar med gammalt gräs och jord/sand så vill ha...
Svar
3
· Visningar
1 313
Senast: Apollo02
·
Hästvård Är det någon som vet vad en struppipningsoperation går på, mellan tummen och pekfingret?
Svar
18
· Visningar
16 253
Senast: ninapina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka