Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Kan man ge hästen enbart mineraler? Alltså utan att blanda i något kraftfoder eller så? Min häst får inget kraftfoder då hon blir för...
Svar
5
· Visningar
1 030
Senast: bigganl
·
Foder & Strö Stod och tänkte på det här om dagen när jag packade min polles matbyttor. Han får nu utöver 3 dl Müsli E-vitamin (eqiterapeft...
Svar
2
· Visningar
881
Senast: sissu
·
Hästvård Undrar hur ni gör när era hästar fått småsår? Tex. trampsår på benet eller nåt. Förstår ni vad jag menar? Alltså ytliga sår, men som...
Svar
19
· Visningar
4 164
Senast: Russin
·
Hästvård Som rubriken lyder har jag en fråga om tänder. Får alla hästas s.k hakar i munnen? Slänger in en till fråga, då hästens tänder inte... 2
Svar
23
· Visningar
2 106
Senast: Eme_liie
·
Foder & Strö Nu har jag precis fått hem mitt nya lilla islandssto! Hon har varit van vid att ha tillgång till hösilage i stor sett hela dygnet. De... 2
Svar
25
· Visningar
4 725
S
Hästvård Min häst kliar sig nå kopiöst och har gjort det under en tid nu. Jag och en kompis till mig trodde att det var för att han hade fått för...
Svar
8
· Visningar
3 909
Hästvård Är uppväxt som "stalltjej" och red som barn/ungdom, men känner inte att jag kan något alls om hästar! Efter att ha läst på detta... 8 9 10
Svar
189
· Visningar
15 933
Senast: Hæst
·
Foder & Strö Har hittat ett väldigt trevligt stall som jag gärna skulle flytta till. Enda nackdelen är att de får silage. Jag har en ponny som har...
Svar
2
· Visningar
883
Senast: SaraXX
·
Hästvård Lång historia men så här är det: till och från under hösten kändes min häst konstig, liksom knyckig i rörelsemönstret utan att jag kunde...
Svar
1
· Visningar
1 016
Senast: krocket
·
A
Hästvård Hästen har alltid haft fina hovar, men denna vintern klarade dom icke.. Dels har han en röd fläck på sin enda vita hov. Jag har tidigare...
Svar
15
· Visningar
2 482
C
Hästvård Hej, Jag undrar en liten sak. Det är så att min häst är alltid tjock i v bak och v fram på morgonen när han sen kommer in från hagen... 2
Svar
20
· Visningar
2 439
Senast: Buck
·
Hästvård Pratade med min hovis för ett tag sen och hon berättade att dom hade haft väldigt många hästar med fång nu i februari (hästar som inte... 4 5 6
Svar
101
· Visningar
11 440
C
Hästvård Hej, min häst fick en inflammation för precis 1 vecka sen . tog ut vet och h*n sa att han ska få metacam och skrittas varje dag. Han...
Svar
5
· Visningar
889
Senast: challlle
·
N
Hästvård Hur fungerar det egentligen när en häst hänger i matta. Jag antar att hästen hänger så länge att tex en spricka blir bättre. Men hur...
Svar
6
· Visningar
1 639
Senast: Neinor
·
Foder & Strö Min häst har varit väldigt trög i magen under hårdare ridpass en period. Jag trodde innan det berodde på att han drack för lite men nu...
Svar
6
· Visningar
3 875
Senast: Estivuz
·
I
Foder & Strö Nu så blir jag confused!!! Jag har fått siffror från höbonden på analysresultat. smältbart råprotein 36 och energi 9,7. Hur räknar...
Svar
4
· Visningar
1 100
Senast: IslaBonita
·
Hästvård Jag köpte min bebis i dec. Han hade stått på lösdrift i norra delarna av Sverige. Han hade mao en ordentlig päls. Efter ett par...
Svar
1
· Visningar
706
Senast: Miloni
·
S
Foder & Strö Står i ett jätte bra inackorderings stall där foder ingår. Men är inte helt nöjd med ensilaget har haft problem med att få ordning på en...
Svar
10
· Visningar
1 175
Senast: hgfy
·
Foder & Strö Ett foretag annonserade har pa Buke om ho pellets som var gjorda av ensilage om jag inte minns fel. Inte vad jag letar efter...
Svar
5
· Visningar
937
E
Hästvård Min häst har alltid varit lite speciell, han tycker inte om när det är mycket folk och spring omkring honom, har är sur och vrång runt...
Svar
10
· Visningar
2 829

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka