Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hur stor är fångrisken vid kortisonbehandling? Gav en spruta imorse pga svullnad i skapet (på veterinärens inrådan) Är inte tänkt att...
Svar
9
· Visningar
1 392
Senast: Skogstroll
·
Foder & Strö vilket kraftfoder skulle ni säga ger "mest protein per krona"? Vilket foder föredrar ni att komplettera med när proteinvärdet i höet...
Svar
12
· Visningar
1 877
Senast: a1agnlju
·
F
Hästvård Hej Forum !:bump: Hur har ni det i era stallar? Vilken temperatur har ni i stallet? Såhär på vintern blir det ju rätt kallt, i alla...
Svar
12
· Visningar
1 412
Senast: millan71
·
M
Hästvård Jag känner mig alldeles villrådig och behöver er andras åsikter och förslag... Igår upptäckte jag att min snart tvååriga welsh...
Svar
10
· Visningar
1 369
Senast: Morran
·
Foder & Strö Nu på fredag kommer äntligen min nya lilla pålla! :love: Har lite funderingar kring foder... har ju inte haft isis förut nämligen. Hon...
Svar
3
· Visningar
2 468
A
Hästvård Jag klippte min häst idag pga att jag tyckte att han hade för tjock päls. Han svettas som fasen när man rider honom. Nu till saken: Han...
Svar
3
· Visningar
862
Senast: SaraXX
·
Hästvård Upptäckte igår att hästens vänstra framben var jättetjockt. I stort sett är han tjock från nedanför framknäet och ner till hoven. Han...
Svar
12
· Visningar
3 619
Senast: flashlight
·
F
Hästvård Behöver tips och råd om vad jag ska göra med min häst, som svettas så! Dilemma ett: vi har ca 5 min till ridhuset med transport, han...
Svar
6
· Visningar
1 844
Senast: Bison
·
Foder & Strö Möjligen dum fråga men.. Hur löser man proteinbrist när hästen ifråga visar överkänslighet mot proteinrikt foder? Finns proteinrikt...
2
Svar
31
· Visningar
2 889
Hästvård Nu har jag haft min häst ett tag och han har mest varit halt eller under igångsättning och sedan blivit halt igen... En lång historia...
Svar
16
· Visningar
5 795
M
Hästvård Hej min häst har ett sår som inte velat läka helt nu när de varit minus grader, de är som en 5 krona o ser ut som en "finne,vulkan" och...
Svar
4
· Visningar
890
Senast: cahs
·
F
Hästvård Har en 18 årig vallack. fd travare som har börjat "skaka" på huvudet är allt från skakningar till ryckningar. han har ingen feber...
Svar
4
· Visningar
1 242
Senast: Cinora
·
Foder & Strö Jag håller på att leta foderhäst, jag har skaffat stallplats skulle man nog kunna säga. Och nu är min fråga.. En storhäst som är ca...
Svar
12
· Visningar
1 484
Senast: frittan
·
Hästvård Nu skulle jag behöva lite råd från er kloka bukefaliser. Börjar från början: Pollen beslutade sig för att ragga lite på tjejorna i...
2
Svar
26
· Visningar
4 308
Senast: Giganten
·
I
Hästvård Hej allihopa jag vet inte om denna tråd hamnar rätt men min fråga är om en veterinär kan neka ägare att besöka sin häst? Jag har redan...
2
Svar
23
· Visningar
2 304
Senast: Skogstroll
·
Hästvård Hej kära medmänniskor. Min häst visar ett mycket underligt tecken på att det börjar bli vår. Hans päls är klippt och då blir den...
Svar
2
· Visningar
959
Senast: Fjanten
·
Foder & Strö Hur många kg är det i Kraffts lusernsäckar? 25 kg eller 20 kg? Gäller både pellets och hack.
Svar
14
· Visningar
1 505
Senast: Constance
·
Foder & Strö Måste linfrö koka i kastrull eller går det bra att hälla på hett vatten från vattenkokare?
Svar
11
· Visningar
1 105
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Min häst har sen vi gick in på en annan skörd av hösilage börjart äta bajs i hagen. Det nya hösilaget är torrare än det förra som...
Svar
4
· Visningar
1 767
Senast: SaraXX
·
I
Hästvård Jag gör det inte. Men ska börja med det, då min häst alltid alltid kissar så fort hon kommer in i boxen, oavsett om jag ridit eller ej...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 145
Senast: mickan86
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar