En fråga om hästens tänder

Sv: En fråga om hästens tänder

Jo en häst med ett i grunden korrekt bett som äter grovfoder från hönät eller krubba kan få hakar.
PL

Om jag nu fattat det rätt så löper hästar större risk att få hakar om de får t ex kraftfoder i krubba?

okej, det är inget jag har hört talas om men då har jag lärt mig något nytt. Har du nån förklaring till varför det blir så?

Grovfoder har Peter skrivit så nej inte med kraftfoder om man nu inte ger flera kilo lusernhack i krubban men det står ju på säcken att om de ska äta många kilo av det så ska man fodra det som vanligt hö.

Liknande trådar

Trav Hej alla, När jag började fundera på att börja köra häst så googlade jag runt för att hitta lite information.. Tyvärr finns inte...
Svar
17
· Visningar
3 750
Senast: MayGrace
·
Kropp & Själ Konstig rubrik, men det är en fråga som gnagt i mig sedan en tid tillbaka. Hur ska en bära sig åt för att ge upp något som en inte själv...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
19 716
Senast: sorbifolia
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag jobbade med att stärka min självmedkänsla så var det vissa saker som fick mig att titta tillbaks på min barndom. Annars har jag...
Svar
12
· Visningar
2 317
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Nicke nyfiken är tillbaka igen ;) Nej, men jag satt och funderade lite på det här med ålderstecken hos hästar. När brukar de egentligen...
2
Svar
24
· Visningar
2 428
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Hjälp