Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

H
Foder & Strö Har sen dag ett gett linfrö till min ena kille dels för proteinkällan och dels för magen och päls. har har haft den senaste tiden...
Svar
13
· Visningar
1 807
Senast: Boerperd
·
Hästvård har tittat på en underbar häst som hoppar fantastiskt, år trevlig att rida (grön men positiv och framåt) men tyvärr inte har en korrekt...
Svar
2
· Visningar
1 214
Senast: ponnymamma
·
Hästvård Någon mer som har en häst som tappar offantligt mycket päls nu?? Nu har min fått kala fläckar i huvudet där nosgrimman och nosremmen...
Svar
2
· Visningar
1 846
Senast: clubman
·
Hästvård Nu kommer bilder på shettisens hals. Hon har ju kliat sig en hel del sedan hon kom för drygt ett rå sedan, det har kommit och gått men... 2
Svar
20
· Visningar
2 162
Senast: Duplo
·
V
Hästvård Är det normalt att hästar är varma i alla fyra ben och hovarna efter ridning? Tacksam för svar:)
Svar
2
· Visningar
1 631
Senast: remmis
·
Hästvård Har försökt leta bland gamla inlägg men hittar inte riktigt det jag letar efter. Stallkompisens häst kom in med ett blodigt framben i...
Svar
6
· Visningar
2 207
Senast: Piamaria
·
Foder & Strö Köpte mitt 11:åriga fullblodssto för precis ett år sedan, då var hon mager och hade precis skilts från sitt föl, hon hade verkligen gett...
Svar
3
· Visningar
1 654
Senast: Supernova
·
Foder & Strö Jag ska börja ge min häst Chevinal Plus som är ett flytande vitamin och mineraltillskott. Vad tycker alla om denna produkt? :laugh: 2
Svar
22
· Visningar
4 803
Senast: Farre_
·
Hästvård Vad är det som är överansträngt när hästen får en senskidegalla? Senskidan vore förstås det rätta svaret, men jag har inte riktigt...
Svar
3
· Visningar
6 149
Senast: Lejonelle
·
Hästvård Tittar lite lätt efter ny häst, och då en del unghingstar är intressanta så undrar jag lite vad det kostar att kastrera en hingst...
Svar
2
· Visningar
1 387
Hästvård Hej! Är det någon som har erfarenheter/tips om hästar som äter lera och hur man kan få dom att sluta. Jag är väldigt orolig för min...
Svar
7
· Visningar
1 443
Hästvård Hej alla jag undrar om jag kanske kunde få lite tips och råd. hästen i fråga är en hingst blir 3år i år som blivit biten på båda sidor...
Svar
4
· Visningar
1 120
Senast: Bewildered
·
T
Hästvård Min 5-åriga valack är svullen (tjock) på båda sidor av penis. Känns lite varmt. Ingen feber. Kissar normalt. Luktar lite starkt. Är det...
Svar
1
· Visningar
851
Senast: Laguna
·
S
Hästvård Hej, för cirka en vecka sedan upptäckte vi att våran ponny var varm i ett framben, kota och hov. Dagen innan hade vi kört...
Svar
3
· Visningar
1 912
Senast: Saah_pippi
·
Hästvård Mitt lilla sto äter sig bokstavligen ur stallet! :crazy: Vi har testat att spraya Hööks antibit på väggar och överallt där hon gnager i... 2
Svar
31
· Visningar
3 449
Senast: Feua
·
G
Foder & Strö Jag hade tänkt börja ge min islänning Berviplex Forte eftersom hon har blivit en helt annat häst i och med pälsfällningen. Jag vill ge...
Svar
2
· Visningar
2 773
Hästvård Hej! Fick hem min nya islandshäst förra fredagen (19/3). Red henne lite i måndags och på lektion i tisdags. Så fick hon vila på...
Svar
1
· Visningar
1 538
Senast: Nanook
·
Hästvård Har en häst som tappar skorna var och varannan vecka. Fick höra av en annan hovslagare att man borde köpa boots till hästar som tappar...
Svar
16
· Visningar
1 472
Senast: Lavinia
·
Hästvård Min häst började i förra veckan hosta lite lätt, red som vanligt då jag först trodde att det berodde på ett dammigt ridhus :mad: Men...
Svar
11
· Visningar
11 119
Senast: nexxa
·
I
Hästvård Hej! jag har en varmblodsvalack på 26 år. Han är pigg och glad och har inte några problem med benen. Men jag undrar, borde jag linda...
Svar
8
· Visningar
964

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka