Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
Hästvård Hästen har alltid haft fina hovar, men denna vintern klarade dom icke.. Dels har han en röd fläck på sin enda vita hov. Jag har tidigare...
Svar
15
· Visningar
2 473
C
Hästvård Hej, Jag undrar en liten sak. Det är så att min häst är alltid tjock i v bak och v fram på morgonen när han sen kommer in från hagen...
2
Svar
20
· Visningar
2 435
Senast: Buck
·
Hästvård Pratade med min hovis för ett tag sen och hon berättade att dom hade haft väldigt många hästar med fång nu i februari (hästar som inte...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
11 396
C
Hästvård Hej, min häst fick en inflammation för precis 1 vecka sen . tog ut vet och h*n sa att han ska få metacam och skrittas varje dag. Han...
Svar
5
· Visningar
883
Senast: challlle
·
N
Hästvård Hur fungerar det egentligen när en häst hänger i matta. Jag antar att hästen hänger så länge att tex en spricka blir bättre. Men hur...
Svar
6
· Visningar
1 618
Senast: Neinor
·
Foder & Strö Min häst har varit väldigt trög i magen under hårdare ridpass en period. Jag trodde innan det berodde på att han drack för lite men nu...
Svar
6
· Visningar
3 853
Senast: Estivuz
·
I
Foder & Strö Nu så blir jag confused!!! Jag har fått siffror från höbonden på analysresultat. smältbart råprotein 36 och energi 9,7. Hur räknar...
Svar
4
· Visningar
1 096
Senast: IslaBonita
·
Hästvård Jag köpte min bebis i dec. Han hade stått på lösdrift i norra delarna av Sverige. Han hade mao en ordentlig päls. Efter ett par...
Svar
1
· Visningar
703
Senast: Miloni
·
S
Foder & Strö Står i ett jätte bra inackorderings stall där foder ingår. Men är inte helt nöjd med ensilaget har haft problem med att få ordning på en...
Svar
10
· Visningar
1 170
Senast: hgfy
·
Foder & Strö Ett foretag annonserade har pa Buke om ho pellets som var gjorda av ensilage om jag inte minns fel. Inte vad jag letar efter...
Svar
5
· Visningar
932
E
Hästvård Min häst har alltid varit lite speciell, han tycker inte om när det är mycket folk och spring omkring honom, har är sur och vrång runt...
Svar
10
· Visningar
2 803
Hästvård Jag funderar på att köpa en häst som jag vet har röntgenfynd. Den har en "nubb" i en bakkota. Jag vet inte exakt vad det innebär men...
2
Svar
33
· Visningar
7 528
Senast: fallon
·
V
Hästvård Tjenare alla bukare!! :) Jag hade tänkt tvätta min pålle, men vad är minimal temperaturen ute i luften för att tvätta hästen? Min...
Svar
11
· Visningar
4 568
Senast: annie_cool
·
Hästvård Vilken sårsalva tycker ni fungerar bäst ?. Nyfiken och se om det finns några man inte testat ;). Tog in hästarna ikväll och såg...
2
Svar
24
· Visningar
4 479
Senast: Majapiraya
·
Hästvård Hade en veterinär ute idag. Hon sa att om hästen skulle få antiinflammatoriskt så måste man begränsa rörelsen och bara motionera under...
2
Svar
27
· Visningar
4 400
Senast: mackan
·
Hästvård Vet inte om denna ska ligga här eller på aveln men men.... Tänka kolla med vad och hur ofta/länge man ska tvätta fölets navelsträng...
Svar
9
· Visningar
3 743
Foder & Strö Har två hästar, ett extremt lättfött sto och en ganska lättfödd valack. Har ett hösilage med TS på 72%, men över hälften av balarna...
Svar
11
· Visningar
1 674
Senast: Domino_s
·
Hästvård Hej, nu är det dax.... Min vännina vill ha min hjälp att ta bort sin gamla ponny på 34 år. Han är för gammal för att åka transport så...
Svar
18
· Visningar
4 073
Senast: Domino_s
·
Hästvård Jag vet att spatt är en torr ledinflammation i hasernas glidleder. Men vad jag inte vet om spatt är ifall det finns något sätt att...
Svar
3
· Visningar
1 537
Senast: ameo
·
Hästvård Finns det något man kan göra åt detta? Eller är det inget att bry sig om?
Svar
2
· Visningar
1 800
Senast: _Amazing_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka