Vad tycker alla om produkten Chevinal Plus?

Sv: Vad tycker alla om produkten Chevinal Plus?

Jag tycker chevinal är bra.. vill att alla mina hästar ska ha de men 4 av 6 total vägra gå nära krubban när de e chevinal i maten... så de e bara 2 sto som får de..

ah jag kan ha fel eller så var det så länge sen jag ens petade på något sådant, hade för mig att det var vatten som utgjorde störst del av ingredienserna men kan ha tänkt på något annat.

Usch, nu fick jag ont i magen.
Har annvänt Chevinal plus i tre år nu, och det har jag ändas gett med Betfor, Mustang orginal, Linfröolja och vitlöksflingor..
Inte har jag fått/tagit reda på att det inte täcker upp alla Mineraler/vitaminer som en häst behöver.
Men som tur är så har inte mina två hästar dött över det.
ska nog ta och köpa något annat.

vet inte vart jag vill komma med detta inlägg.. men aja x) kommer följa tråden flitit!

Liknande trådar

Foder & Strö Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att...
Svar
5
· Visningar
537
Senast: AbCdE
·
Foder & Strö Hej allihopa, Lyssnade på en intressant föreläsning som Eva Gudmundsson höll i här om dagen. Där berättade hon bland annat att hon...
2
Svar
21
· Visningar
1 947
Senast: Efwa
·
Foder & Strö Mitt 28-åriga sto har lite svårt att hålla hullet så vi testade PAVO 18+ som ska vara speciellt anpassat för lite äldre hästar. Hon...
Svar
6
· Visningar
553
Foder & Strö Dum fråga kanske men… När jag beräknar foderstat till våra hästar så behöver jag lägga till 20 gram MSM för att få rätt nivå på svavel...
Svar
10
· Visningar
453
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Barmarksdrag/canicross