Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

N
Hästvård Hej min häst har troligtvist magsår enligt veterinär. Är det någon som vet hur lång tid det tar tills man kan börja rida hästen igen?
2 3
Svar
47
· Visningar
8 727
Senast: nicolee
·
S
Hästvård Jag har många gånger suttit och läst om hur en del människors hästar råkar ut för en det ena och än det andra , jag har också undrat hur...
Svar
4
· Visningar
1 099
Hästvård Har en vallack som under pälsfällningsperioden blir lite småsur, lite mer tittig och dum (slänger sig, bockar och sticker) att rida. Han...
Svar
11
· Visningar
2 407
Senast: bigganl
·
R
Hästvård Det finns ingen säker metod för att behandla fotskabb på häst, man behandlar oftast med medel som inte är godkända för häst och dessutom...
2
Svar
28
· Visningar
8 840
Senast: vanimelde
·
Hästvård De senaste gångerna har vi ,efter inrådan av vår hopptränare använt gogue på unghästen för att få honom att slappna av lite mera och gå...
Svar
2
· Visningar
864
Senast: Stellaria
·
Hästvård Ja, som rubriken lyder - Bebban har börjat knapra i sig bajs, sådär helt plötsligt och enligt mig, ganska ofta. Det händer lite när...
Svar
11
· Visningar
1 566
Senast: Manji
·
Hästvård Jag delar hage med grannen. Har en valack och ett sto, grannen en valack. Min är äldst och har varit här längst och van vid att vara...
Svar
2
· Visningar
747
Senast: lobell
·
N
Hästvård Min häst har fått en pålagring i vänster knä. Han är halvblod på 173cm och 5år. Han har fått boxvila i 3 veckor nu och blivit...
Svar
6
· Visningar
3 454
Senast: NinaE
·
Hästvård Äldre valack.19 år. Kallblodstyp. Under längre tid har han svullnat lite i skapet, vädrar sällan grejen, kissar skvättigt, dålig stråle...
Svar
8
· Visningar
3 657
Senast: cahs
·
Hästvård Kort story: Hästen har efter olycka ett svårläkt sår under kotan, slår i och ömmar. Nu har det ÄNTLIGEN stängt sig, vi ha etsat bort...
2
Svar
24
· Visningar
2 537
Senast: glitter
·
Foder & Strö Igår när jag "rev" päls av b-ponnyn, han fäller som en tok just nu så han borstas i hagen med en furminator, kommer shettisen fram o tar...
Svar
3
· Visningar
970
Senast: Docka
·
Foder & Strö Kan man ge hästen enbart mineraler? Alltså utan att blanda i något kraftfoder eller så? Min häst får inget kraftfoder då hon blir för...
Svar
5
· Visningar
1 023
Senast: bigganl
·
Foder & Strö Stod och tänkte på det här om dagen när jag packade min polles matbyttor. Han får nu utöver 3 dl Müsli E-vitamin (eqiterapeft...
Svar
2
· Visningar
877
Senast: sissu
·
Hästvård Undrar hur ni gör när era hästar fått småsår? Tex. trampsår på benet eller nåt. Förstår ni vad jag menar? Alltså ytliga sår, men som...
Svar
19
· Visningar
4 162
Senast: Russin
·
Hästvård Som rubriken lyder har jag en fråga om tänder. Får alla hästas s.k hakar i munnen? Slänger in en till fråga, då hästens tänder inte...
2
Svar
23
· Visningar
2 101
Senast: Eme_liie
·
Foder & Strö Nu har jag precis fått hem mitt nya lilla islandssto! Hon har varit van vid att ha tillgång till hösilage i stor sett hela dygnet. De...
2
Svar
25
· Visningar
4 704
S
Hästvård Min häst kliar sig nå kopiöst och har gjort det under en tid nu. Jag och en kompis till mig trodde att det var för att han hade fått för...
Svar
8
· Visningar
3 895
Hästvård Är uppväxt som "stalltjej" och red som barn/ungdom, men känner inte att jag kan något alls om hästar! Efter att ha läst på detta...
8 9 10
Svar
189
· Visningar
15 932
Senast: Hæst
·
Foder & Strö Har hittat ett väldigt trevligt stall som jag gärna skulle flytta till. Enda nackdelen är att de får silage. Jag har en ponny som har...
Svar
2
· Visningar
881
Senast: SaraXX
·
Hästvård Lång historia men så här är det: till och från under hösten kändes min häst konstig, liksom knyckig i rörelsemönstret utan att jag kunde...
Svar
1
· Visningar
1 005
Senast: krocket
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Hjälp
  • Barmarksdrag/canicross