Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Vår tvååring kastrerades igår. Han sövdes och kastrerades på betäckt funikel. Mina erfarenheter är att vid denna slutna kastration (ca...
Svar
5
· Visningar
2 430
Senast: Fibusen
·
Foder & Strö Om man bara ser till grovleken finns det nackdelar? Grannstallet har konflikt då halva stallet anser att hästarna inte kan tillgodogöra...
Svar
12
· Visningar
5 437
Senast: Masse
·
Hästvård Som många säkert läst tidigare har jag en skadad häst, spricka i menisken och skadat ledbrosk i sitt bakknä. Just nu ger jag Adequanin...
Svar
5
· Visningar
1 261
Senast: millan71
·
Foder & Strö Hittade ett fodertillskott som ska innehålla tuppkam.. Kan hästar ta upp tuppkam igenom mag-tarm systemet? Varför tar man då...
Svar
13
· Visningar
3 661
Senast: Boerperd
·
Hästvård Min häst blir fruktansvärt håröm vid fällning. Han får väldigt ont i skinnet och är knappt ridbar. Han riktigt skjuter rygg och hoppar...
Svar
5
· Visningar
1 270
Hästvård Lillens till och från hälta eller vad vi ska kalla den är tydligen av en envis sort, och jag börjar bli rejält frustrerad. Kort... 2
Svar
24
· Visningar
3 814
S
Hästvård Tyvärr blir det så att min sto ska avlivas. Jag vet inte om det blir snart eller efter sommar, men jag fundera hur jag ska göra. Jag...
Svar
8
· Visningar
2 383
Senast: Sammy
·
Hästvård Min ponny är en avblekbar skimmel. De första åren var hon kolsvart sedan övergick färgen till kolsvart päls översållad med stora vita...
Svar
14
· Visningar
3 222
Foder & Strö Hösilaget ligger på smrp 24, MJ på 7. Hästen i fråga är oooootroligt lättfödd, får i nuläget lucerne. Strå och pellets. Vad hade...
Svar
4
· Visningar
1 054
Senast: Elina8
·
Foder & Strö Jag ska få hem en häst som i dagsläget äter hösilage, men vi har bara hö hemma. Funkar det att gå över direkt eller måste jag skaffa...
Svar
3
· Visningar
965
Foder & Strö då mitt sto hostar av sitt hö så måste ja nu gå över till hösilage. Så nu undrar jag hur ni andra gör? En stor 250 kg bal är väll...
Svar
3
· Visningar
1 007
Senast: _Elly_
·
Hästvård Hej! Har varit och tittat på en häst som ev. vill köpa. Dock har hästen (haft) sk. pälsätare... All päls under manen är borta... 2
Svar
33
· Visningar
8 734
Senast: prunella
·
M
Hästvård Idag ska jag klippa min ponny till stubbman igen, det har blivit alldeles för långt, cirka 20 cm.. Hur gör man det på bästa sättet...
Svar
12
· Visningar
2 325
Senast: moontje
·
M
Hästvård Hej! Min ponny har börjat få en ganska lång man som jag skulle vilja rycka. Problemet är att hon är jätte kittlig vid mankammen så hon...
Svar
4
· Visningar
1 449
Senast: mando
·
Hästvård Förra veckan fick min unghäst kraftig kolik, var på vippen att jag behövede åkt till klinik. Som tur var så släppte det när vi skulle... 2
Svar
37
· Visningar
4 720
Senast: mian
·
M
Hästvård Bakgrund: Jag har en valack som har lätt för att bli stel i kroppen i överlag. Min häst skrittades under en vecka gavs...
Svar
2
· Visningar
912
Senast: Speedway
·
Hästvård Är det någon som har haft erfarenhet av senskada på en äldre häst? Jag är lite osäker på hur jag ska göra, har ett avelssto på 18år... 2
Svar
29
· Visningar
5 527
Senast: Centaur
·
L
Hästvård jag har funderingar att byta från hö till hösilage, och jag har hört att hästar kan få botulism fast de är vaccinerade. och sen har... 9 10 11
Svar
202
· Visningar
13 982
Senast: Salvequi
·
Foder & Strö En tanke om hösilage...min häst är nog lite känslig mot hösilage. Jag trodde att hon skulle bli mer lös av blött hösilage än av...
Svar
4
· Visningar
833
Senast: clubman
·
B
Hästvård Jag har en arabvallack som för minsta lilla kröker på nacken, dock har han aldrig jobbat med kroppen på det sättet som jag som ryttare...
Svar
1
· Visningar
835
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka