Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Jag ska få hem en häst som i dagsläget äter hösilage, men vi har bara hö hemma. Funkar det att gå över direkt eller måste jag skaffa...
Svar
3
· Visningar
959
Foder & Strö då mitt sto hostar av sitt hö så måste ja nu gå över till hösilage. Så nu undrar jag hur ni andra gör? En stor 250 kg bal är väll...
Svar
3
· Visningar
994
Senast: _Elly_
·
Hästvård Hej! Har varit och tittat på en häst som ev. vill köpa. Dock har hästen (haft) sk. pälsätare... All päls under manen är borta...
2
Svar
33
· Visningar
8 651
Senast: prunella
·
M
Hästvård Idag ska jag klippa min ponny till stubbman igen, det har blivit alldeles för långt, cirka 20 cm.. Hur gör man det på bästa sättet...
Svar
12
· Visningar
2 308
Senast: moontje
·
M
Hästvård Hej! Min ponny har börjat få en ganska lång man som jag skulle vilja rycka. Problemet är att hon är jätte kittlig vid mankammen så hon...
Svar
4
· Visningar
1 445
Senast: mando
·
Hästvård Förra veckan fick min unghäst kraftig kolik, var på vippen att jag behövede åkt till klinik. Som tur var så släppte det när vi skulle...
2
Svar
37
· Visningar
4 638
Senast: mian
·
M
Hästvård Bakgrund: Jag har en valack som har lätt för att bli stel i kroppen i överlag. Min häst skrittades under en vecka gavs...
Svar
2
· Visningar
909
Senast: Speedway
·
Hästvård Är det någon som har haft erfarenhet av senskada på en äldre häst? Jag är lite osäker på hur jag ska göra, har ett avelssto på 18år...
2
Svar
29
· Visningar
5 520
Senast: Centaur
·
L
Hästvård jag har funderingar att byta från hö till hösilage, och jag har hört att hästar kan få botulism fast de är vaccinerade. och sen har...
9 10 11
Svar
202
· Visningar
13 948
Senast: Salvequi
·
Foder & Strö En tanke om hösilage...min häst är nog lite känslig mot hösilage. Jag trodde att hon skulle bli mer lös av blött hösilage än av...
Svar
4
· Visningar
831
Senast: clubman
·
B
Hästvård Jag har en arabvallack som för minsta lilla kröker på nacken, dock har han aldrig jobbat med kroppen på det sättet som jag som ryttare...
Svar
1
· Visningar
831
Senast: TinyWiny
·
H
Foder & Strö Har sen dag ett gett linfrö till min ena kille dels för proteinkällan och dels för magen och päls. har har haft den senaste tiden...
Svar
13
· Visningar
1 804
Senast: Boerperd
·
Hästvård har tittat på en underbar häst som hoppar fantastiskt, år trevlig att rida (grön men positiv och framåt) men tyvärr inte har en korrekt...
Svar
2
· Visningar
1 212
Senast: ponnymamma
·
Hästvård Någon mer som har en häst som tappar offantligt mycket päls nu?? Nu har min fått kala fläckar i huvudet där nosgrimman och nosremmen...
Svar
2
· Visningar
1 827
Senast: clubman
·
Hästvård Nu kommer bilder på shettisens hals. Hon har ju kliat sig en hel del sedan hon kom för drygt ett rå sedan, det har kommit och gått men...
2
Svar
20
· Visningar
2 157
Senast: Duplo
·
V
Hästvård Är det normalt att hästar är varma i alla fyra ben och hovarna efter ridning? Tacksam för svar:)
Svar
2
· Visningar
1 617
Senast: remmis
·
Hästvård Har försökt leta bland gamla inlägg men hittar inte riktigt det jag letar efter. Stallkompisens häst kom in med ett blodigt framben i...
Svar
6
· Visningar
2 199
Senast: Piamaria
·
Foder & Strö Köpte mitt 11:åriga fullblodssto för precis ett år sedan, då var hon mager och hade precis skilts från sitt föl, hon hade verkligen gett...
Svar
3
· Visningar
1 652
Senast: Supernova
·
Foder & Strö Jag ska börja ge min häst Chevinal Plus som är ett flytande vitamin och mineraltillskott. Vad tycker alla om denna produkt? :laugh:
2
Svar
22
· Visningar
4 789
Senast: Farre_
·
Hästvård Vad är det som är överansträngt när hästen får en senskidegalla? Senskidan vore förstås det rätta svaret, men jag har inte riktigt...
Svar
3
· Visningar
6 119
Senast: Lejonelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Hjälp
  • Stor enkel hundras med lagom driv