Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Som jag har förstått det är det främst ekollon som är farliga för häst, och att de äter sådana om det finns för lite mat i hagen? Har... 2
Svar
21
· Visningar
2 657
Senast: Centaur
·
C
Hästvård Min 5 åriga valack är dålig. Började lite i fredags med att han hostade till några gånger. Inget som brukar få mig att reagera då han...
Svar
12
· Visningar
1 604
Senast: magnik90
·
  • Låst
Hästvård Var på kliniken med halvblodet för 3 v sen. De kom fram till att hans understuckna trakter bak (och även fram men lite mindre) kunde... 13 14 15
Svar
285
· Visningar
33 498
Senast: Boj
·
Hästvård Vilka muskler används för att föra bakbenet uppåt? Och uppåt/framåt? 2 3
Svar
53
· Visningar
4 242
Senast: flashlight
·
A
Hästvård Min pålle har idag tappat sin allra första sko i min ägo (sex år), de andra två hästarna i vårt lilla stall går barfota. Hur vanligt är...
Svar
2
· Visningar
1 076
Senast: Stopek
·
A
Hästvård Ikväll när jag tog in kusarna hade min ena häst tappat/trampat av sig HF-sko, ingen skada på hoven, ingen hälta, ingen värme, pigg och...
Svar
5
· Visningar
951
Senast: Anneli 07
·
Hästvård Köpte för ett par år sedan en hink med kyllera när jag ändå var söderöver och kunde smyga in i en väldigt billig hästaffär. Köpte på mig...
Svar
4
· Visningar
1 205
Senast: Habina
·
Hästvård ... massören kommer? Kom att tänka på att jag glömde fråga hur jag ska förbereda hästen inför besöket, och massören skulle resa bort...
Svar
2
· Visningar
599
Senast: Elina8
·
Hästvård Gäller inte min häst utan en i stallet Ägaren skulle klippa bort en tova i sadelgjordsläget men istället för Päls försvann ett ca...
Svar
4
· Visningar
918
Senast: horsefriend
·
Hästvård Jag håller på kollar på en häst som har haft en låsning i SI leden men den ska ha blivit bra för ett halvår sedan. Har fortf lite...
Svar
11
· Visningar
2 844
Senast: Susan
·
I
Hästvård Jag undrar om jag ska ha paddar under sånna här lindor när jag rider? eller om det går lika bra utan paddar, blir det för stort tryck på...
Svar
1
· Visningar
731
Senast: -Catherine-
·
Hästvård På vilka alla ställen sätter ni liniment? Har köpt Arnica liniment och är faktiskt lite osäker vart det ska sättas. Nån sa att hon...
Svar
11
· Visningar
5 907
Senast: -Catherine-
·
T
Hästvård Kanske lite dum fråga, men förhoppningsvis under rätt kategori. Undrar iaf bara vad en sån sten heter som man använder för att lätt...
Svar
19
· Visningar
1 687
Senast: skuggi
·
Hästvård Är de det hon har? Vad kan det annars vara? http://www.youtube.com/watch?v=CXWFH9aGvVc...
Svar
10
· Visningar
1 985
Senast: Mitrolle
·
Hästvård Så här i början av pälsfällningstider så har ångesten börjat infinna sig när man ser raggsockorna i hagen. Som vanligt har jag fallit... 2
Svar
31
· Visningar
6 797
Senast: Atalantha
·
Hästvård För tre dagar sedan var min häst tjock i vä bak när jag kom upp till stallet. Inte farligt tjock, men ändå svullen och något varm. Han...
Svar
2
· Visningar
991
Senast: TantEster
·
Foder & Strö Skall köpa ett hösilage utan analys. Kan jag själv i min tur skicka iväg det på analys? Hur gör jag isåfall då?
Svar
6
· Visningar
1 288
Senast: Ingela_S
·
K
Hästvård Har precis köpt en häst med kissing spines, då ägaren jämt hade tjocka täcken på henne då hon oroades för att hästen skulle få ont...
Svar
10
· Visningar
3 108
Senast: Miello
·
Hästvård Jag blir så arg!!:mad: idag var jag inne på djursjukhuset för undersökning...hon har varit sur i galoppen ett par veckor.. de kollade...
Svar
8
· Visningar
1 962
Senast: clubman
·
Hästvård Min häst vilade i ungefär i en vecka pga att hon skulle vila 3 dagar och en tappsko på köpet. Sen skulle jag ut och skritta och när jag...
Svar
6
· Visningar
935

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka