Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jag håller på kollar på en häst som har haft en låsning i SI leden men den ska ha blivit bra för ett halvår sedan. Har fortf lite...
Svar
11
· Visningar
2 826
Senast: Susan
·
I
Hästvård Jag undrar om jag ska ha paddar under sånna här lindor när jag rider? eller om det går lika bra utan paddar, blir det för stort tryck på...
Svar
1
· Visningar
726
Senast: -Catherine-
·
Hästvård På vilka alla ställen sätter ni liniment? Har köpt Arnica liniment och är faktiskt lite osäker vart det ska sättas. Nån sa att hon...
Svar
11
· Visningar
5 852
Senast: -Catherine-
·
T
Hästvård Kanske lite dum fråga, men förhoppningsvis under rätt kategori. Undrar iaf bara vad en sån sten heter som man använder för att lätt...
Svar
19
· Visningar
1 682
Senast: skuggi
·
Hästvård Är de det hon har? Vad kan det annars vara? http://www.youtube.com/watch?v=CXWFH9aGvVc...
Svar
10
· Visningar
1 982
Senast: Mitrolle
·
Hästvård Så här i början av pälsfällningstider så har ångesten börjat infinna sig när man ser raggsockorna i hagen. Som vanligt har jag fallit...
2
Svar
31
· Visningar
6 783
Senast: Atalantha
·
Hästvård För tre dagar sedan var min häst tjock i vä bak när jag kom upp till stallet. Inte farligt tjock, men ändå svullen och något varm. Han...
Svar
2
· Visningar
980
Senast: TantEster
·
Foder & Strö Skall köpa ett hösilage utan analys. Kan jag själv i min tur skicka iväg det på analys? Hur gör jag isåfall då?
Svar
6
· Visningar
1 287
Senast: Ingela_S
·
K
Hästvård Har precis köpt en häst med kissing spines, då ägaren jämt hade tjocka täcken på henne då hon oroades för att hästen skulle få ont...
Svar
10
· Visningar
3 096
Senast: Miello
·
Hästvård Jag blir så arg!!:mad: idag var jag inne på djursjukhuset för undersökning...hon har varit sur i galoppen ett par veckor.. de kollade...
Svar
8
· Visningar
1 959
Senast: clubman
·
Hästvård Min häst vilade i ungefär i en vecka pga att hon skulle vila 3 dagar och en tappsko på köpet. Sen skulle jag ut och skritta och när jag...
Svar
6
· Visningar
933
D
Hästvård Har nyss fått hem salvan och har smort på första gången. Tycker "salvan" ser ut som en slags senapsmet. Har inte fått det intrycket av...
Svar
3
· Visningar
1 379
Senast: Hera
·
V
Hästvård Regeringen har i dag lagt ut en proposition inför riksdagen om en ny skatt som kommer drabba många hästägare. Enligt miljöministern...
Svar
3
· Visningar
875
Senast: kol
·
N
Hästvård Min älskade häst har sedan ett par dagar tillbaka varit tjock i sitt ena bakben. Hon är främst tjock på INSIDAN av bakbenet, alltså...
Svar
2
· Visningar
1 313
Senast: Qosack
·
M
Hästvård Förra året så fick min shetlandsponny eksem i öronen.. Fick något att smörja med men det gick inte att göra hemma utan jag fick åka till...
Svar
1
· Visningar
921
S
Hästvård Ja, som rubriken lyder är min fråga om ledbrosk kan återbildas? Mitt sto fick för ca 1,5 år sen diagnosen kraftig inflammation i båda...
Svar
9
· Visningar
2 825
Senast: Susan
·
Foder & Strö Ni som ger magnesium, vilken sort ger ni? Jag ger Eggersmanns Magnesium Mix och det kostar nästan 300kr för 750g. Dagsgiva är en...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
7 654
Senast: Centaur
·
Hästvård Jag har aldrig haft en senskada på någon av mina hästar så jag är helt grön vad gäller detta. Men nu har i alla fall hästrackarn...
2
Svar
21
· Visningar
6 940
Senast: Corax
·
Foder & Strö Hästskrället vilar pga ett aktivt överben (gör allt som vanligt utom motioneras). I vanliga fall går hon på ca 95-100 Mj och håller sig...
Svar
5
· Visningar
927
Senast: Corax
·
J
Foder & Strö Hej! Jag ska åka på ridläger i sommar med min egna ponny på 10 år, en connemara. (om det funkar alltså) Jag undrar då, vad ska man...
Svar
1
· Visningar
915
Senast: Elina8
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Barmarksdrag/canicross