Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Hästvård Besiktade en häst som jag så gärna vilje köpa men så går hon inte igenom besiktningen:( Hostade lite under provridningen vid ett... 2
Svar
24
· Visningar
3 116
Hästvård Min häst har extremt känslig hud på magen, han är nog inte gjord för ridning egentligen :( Fick skavsår förra sommaren och då fick...
Svar
16
· Visningar
1 973
Senast: Lunketuss
·
B
Hästvård skulle behöva lite tips på hur man får bort vinterpälsen lite snabbare, utan att behöva klippa...??:confused: jag änvände mig av en...
Svar
7
· Visningar
1 526
Senast: Miaa
·
M
Hästvård Så...min stora pålle är på boxvila och kräver stallbandage pga. lymfangitrisk, han får lätt ksav av stallbandagen (har fått sår trots...
Svar
17
· Visningar
1 672
Senast: Wippos
·
Hästvård Unghästen (2 år) har gjort illa sig på utsidan av kotan och så som läget är nu i hagen så behöver det vara omlagt. Men hur 17 ska jag... 2
Svar
29
· Visningar
4 772
Senast: Equus
·
Hästvård Nu ska jag försöka precisera frågan,och medveten om att det skiljer sig från häst till häst. Men generellt,när säger man att hästen...
Svar
7
· Visningar
2 891
Senast: Jerseyite
·
Hästvård Åh, jag vet inte vad jag ska tänka eller tycka om någonting! Min häst ställde sig rätt upp med mig för några veckor sedan..(har båkat...
Svar
10
· Visningar
4 044
Senast: Snowball
·
Hästvård Står i valet och kvalet om jag ska klippa eller inte. Har en långhårig ponny som fäller en hel del som nu fått vad jag tror är...
Svar
16
· Visningar
9 996
Senast: movi
·
C
Foder & Strö Har en stor halvblodsvalack 5 år. Stor i modellen (172 cm och ngt grov) Jag har fastnat i tankarna att han är otroligt fet/överviktig... 2
Svar
21
· Visningar
2 649
Senast: SaraMara
·
Foder & Strö Finns det nåt man kan ge hästar för att höja aptiten. har en som äter lite dåligt ibland
Svar
3
· Visningar
1 324
Senast: Centaur
·
Hästvård Moderatorn får flytta tråden om den ligger fel. Finns det någon man kan ge invärtes som hjälper till att stärka en skadad sena under...
Svar
3
· Visningar
769
Senast: lisbethjoh
·
H
Hästvård Snabb fråga: Hittade en död mus i krafften idag. Bara att slänga det som är kvar i tunnan eller?
Svar
9
· Visningar
1 617
Senast: Speedway
·
Hästvård Har fått lite viktminskning på mitt sto (finns en tråd till om det). Men jag undrar om symptomen säger mask?? Har tappat kanske...
Svar
10
· Visningar
1 247
Senast: glitter
·
Hästvård Har försökt få tag på min veterinär hela dagen nu men det verkar vara omöjligt... Min häst har gått och blivit förkyld. Ingen större...
Svar
6
· Visningar
1 085
Senast: ylvalill
·
I
Hästvård hej, vad har du i ditt häst apotek? nu kanske det är massor som är felstavat men då får ni säga åt mej ;) men jag har iaf bomull...
Svar
6
· Visningar
6 529
Senast: Io
·
E
Foder & Strö Jag har hört att Gurkmeja[I] ska vara bra för lederna! vet flera hoppryttare på 140 nivå som använder det . Jag har ett 14 årigt...
Svar
6
· Visningar
1 389
Senast: Lydia
·
Hästvård Första tävlingen är på måndag och då vill jag självklart att min gula pålle ska vara ren. Eftersom att han är en mästare på att rulla... 2
Svar
22
· Visningar
4 369
Senast: Lillflizen
·
Foder & Strö Jag var inne i en butik häromdagen och tanken var att jag skulle köpa foderjäst, helst skulle jag vilja ha en säck bryggerijäst, men...
Svar
4
· Visningar
2 709
Senast: Trix
·
Hästvård Måste få lite stöd i detta. Är sjukt nervös. Ska börja från början: Var ute och red i skogen i fredags, normalt pass med skritt trav...
Svar
14
· Visningar
1 932
Senast: Undret
·
Hästvård Har letat i gamla trådar... Hur ser rörelsemönstret ut hos en häst med spatt? (Inte tuppspatt) Vad spatt är vet jag däremot. Jag har...
Svar
11
· Visningar
2 103
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattbilder #10
  • Kastrering av tik - erfarenheter?