Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

C
Foder & Strö Har en stor halvblodsvalack 5 år. Stor i modellen (172 cm och ngt grov) Jag har fastnat i tankarna att han är otroligt fet/överviktig...
2
Svar
21
· Visningar
2 631
Senast: SaraMara
·
Foder & Strö Finns det nåt man kan ge hästar för att höja aptiten. har en som äter lite dåligt ibland
Svar
3
· Visningar
1 322
Senast: Centaur
·
Hästvård Moderatorn får flytta tråden om den ligger fel. Finns det någon man kan ge invärtes som hjälper till att stärka en skadad sena under...
Svar
3
· Visningar
766
Senast: lisbethjoh
·
H
Hästvård Snabb fråga: Hittade en död mus i krafften idag. Bara att slänga det som är kvar i tunnan eller?
Svar
9
· Visningar
1 588
Senast: Speedway
·
Hästvård Har fått lite viktminskning på mitt sto (finns en tråd till om det). Men jag undrar om symptomen säger mask?? Har tappat kanske...
Svar
10
· Visningar
1 243
Senast: glitter
·
Hästvård Har försökt få tag på min veterinär hela dagen nu men det verkar vara omöjligt... Min häst har gått och blivit förkyld. Ingen större...
Svar
6
· Visningar
1 081
Senast: ylvalill
·
I
Hästvård hej, vad har du i ditt häst apotek? nu kanske det är massor som är felstavat men då får ni säga åt mej ;) men jag har iaf bomull...
Svar
6
· Visningar
6 523
Senast: Io
·
E
Foder & Strö Jag har hört att Gurkmeja[I] ska vara bra för lederna! vet flera hoppryttare på 140 nivå som använder det . Jag har ett 14 årigt...
Svar
6
· Visningar
1 388
Senast: Lydia
·
Hästvård Första tävlingen är på måndag och då vill jag självklart att min gula pålle ska vara ren. Eftersom att han är en mästare på att rulla...
2
Svar
22
· Visningar
4 331
Senast: Lillflizen
·
Foder & Strö Jag var inne i en butik häromdagen och tanken var att jag skulle köpa foderjäst, helst skulle jag vilja ha en säck bryggerijäst, men...
Svar
4
· Visningar
2 705
Senast: Trix
·
Hästvård Måste få lite stöd i detta. Är sjukt nervös. Ska börja från början: Var ute och red i skogen i fredags, normalt pass med skritt trav...
Svar
14
· Visningar
1 913
Senast: Undret
·
Hästvård Har letat i gamla trådar... Hur ser rörelsemönstret ut hos en häst med spatt? (Inte tuppspatt) Vad spatt är vet jag däremot. Jag har...
Svar
11
· Visningar
2 099
Senast: caballus
·
Hästvård Har en New Forest som har en mjällig man, eller vad man ska säga. Det är som flagor i "hårbottnen" och en bit upp i manen. Han verkar...
Svar
3
· Visningar
1 254
Senast: CindyLou
·
Hästvård T ex kallblod eller stort halvblod? Hur fungerar det? Har ni hittat nån bra modell som lämpar sig bra för stora hästar...
Svar
12
· Visningar
2 920
Senast: raggsock
·
Hästvård Om en svankryggig häst går med sänkt rygg och rids så dagligen, löper den större risk att utveckla tex kissing spines än om samma häst...
Svar
15
· Visningar
2 852
Senast: Dafodil
·
M
Hästvård hej allihopa. jag har en häst som lider av artros. jag rider mest i skogen med honom raka sträckor och inte volter på ridbanan, men...
Svar
2
· Visningar
811
Senast: TantEster
·
Hästvård En av våra hästar har en enligt mitt tycke väldigt fin ganska lång man. Problemet är att varje dag sedan isen och snön försvunnit från...
Svar
18
· Visningar
1 629
Senast: wrangler
·
Hästvård Min hästs ögon har i dagarna börjat rinna. Blir ju ofta så mot våren, men jag tycker att det rinner väldigt mkt. Hon är inte...
Svar
2
· Visningar
838
Senast: Fyrfota
·
Foder & Strö Har sökt efter trådar och hittade en men har fortfarande frågor. Hur länge håller sig en ensilage bal när den är öppnad? Vet inte TS...
2
Svar
24
· Visningar
5 003
Senast: Santoxen
·
N
Hästvård Jag har en hollänskt varmblod, hingst, som tränas 5 dagar i veckan, men har svårt att gå upp i vikt, har någon ett tips? Tack för...
Svar
10
· Visningar
2 854
Senast: lislolaslo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka