Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

F
Foder & Strö Jag undrar om näringsvärdet i hö blir sämre med tiden, och om det i så fall bara är vitamin/mineralerna som försvinner, eller om protein...
Svar
4
· Visningar
1 477
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Hur är gången vid triangelmärkning rent praktiskt? Om hästen varit på klinik först och blivit utdömd som ej ridbar, när man sedan får...
Svar
3
· Visningar
1 132
Hästvård Köpte en häst för ca 3v sedan och hon hade då snösulorna på när hon kom. Hovslagaren kommer inte hit förrens om 4v, är det någon fara...
Svar
15
· Visningar
1 946
Senast: Cattis_E
·
W
Hästvård Hej buke, behöver både skriva av mig lite samt kanske bra tips och råd. Min stackars häst har haft problem med hälta. Efter ett...
Svar
6
· Visningar
1 258
Senast: millan71
·
Hästvård Ska kastrera min åring. Vet inte vad som är bäst, liggande eller stående? Enligt vetrinären så är det en vanesak. Det ena eller andra...
Svar
13
· Visningar
1 418
Foder & Strö Vilka mineraler/vitaminer tycker ni hade passat till denna foderstat? Tycker jag har letat, men inte hittar något som är optimalt, vill...
Svar
3
· Visningar
948
Senast: IslaBonita
·
Hästvård Har ingen aning om var denna tråd ska vara men om den är fel så får ni gärna flytta den. Hur borstar ni hästens svans? Har sett att... 2 3
Svar
48
· Visningar
6 955
Senast: gulkiwi
·
Hästvård Min häst är halt på ena frambenet, och har varit så sedan en vecka tillbaka. Han är väldigt varm i den framhoven, men helt torr i benet... 2
Svar
25
· Visningar
13 249
Senast: Emmah.S
·
Hästvård Snabb återberättelse: Var in med ponnyn på kliniken igår, han blev helt mystiskt halt i början av veckan så jag beslöt mig för att åka...
Svar
8
· Visningar
4 118
Senast: Emmah.S
·
Hästvård Min dotters kusin har en ponny som för det mesta har hoppat glatt det mesta. Nu har de börjat tävla mer och mer och ha mera...
Svar
6
· Visningar
1 749
Senast: Harbor
·
Hästvård Jag skulle späda lite jodopax idag i en väl rengjord läskflaska, men den blev grumlig! Som om att jodopaxen reagerade med något (eller...
Svar
5
· Visningar
1 358
Senast: Elina8
·
E
Foder & Strö Kanske en dum fråga, men vad är Lucern? Är det stråfoder? 2 3
Svar
52
· Visningar
28 820
Senast: Finpixia
·
Foder & Strö Hej!! Vill ha hjälp med att få veta vilka tillskott som är bra för hästens leder?? Har ni några tips om någon billig variant?? brukar... 2
Svar
22
· Visningar
8 023
Senast: Soffan74
·
Hästvård Hur yttrar sig skendräktighet? Vad händer? och finns det något man själv kan behöva göra?
Svar
4
· Visningar
1 856
I
Foder & Strö På Hippocampus står det att svettförlusten vid 30 minuters travarbete behöver tas igen med 45 g salt, förutom saltstenen. Har jag tolkat... 2
Svar
24
· Visningar
2 645
Senast: IslaBonita
·
I
Hästvård Är det någon här som har haft sin häst hos en sådan? Berätta både god och dåliga erfarenheter. *Har beställt 2 tider, så därför är...
Svar
17
· Visningar
11 632
Senast: Siddyy
·
Hästvård Hej, min häst har svullna ganacher ( tror inte det är rättstavat) men det som sitter mellan huvuder och halsen, men han är mest bara...
Svar
4
· Visningar
2 124
Senast: Babe
·
S
Hästvård jag är skit dålig på sånt här och vet inte vem ja ska fråga.. just nu äter min häst hösilage som bas sen havre,mineraler och...
Svar
8
· Visningar
983
Senast: ssabina
·
A
Hästvård jag har ganska dålig koll på hästens utrustning... när behöver hästen benskydd, boots, senskydd, hjälptyglar och ja...allt vad det...
Svar
6
· Visningar
2 486
Senast: Supernova
·
F
Hästvård Hur hade ni gjort i min sits? Jag letar efter en äldre shettis till min son på 4 år som han ska få sköta och lära sig rida på. Jag...
Svar
8
· Visningar
1 736
Senast: eigollet
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka