Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård det är ju inte direkt en damcykel men den är ändå rätt svankig. hur tror och tycker ni att det påverkar ridning/användbarhet och hälsa?
Svar
3
· Visningar
1 341
Senast: Nominous
·
Foder & Strö Kom på igår när jag spolade ur hösilage att man minskar ju sockret i höet... Vilket borde minska MJ!? Och man kan då ge hästen lite mer...
2
Svar
24
· Visningar
3 250
Senast: misen
·
Hästvård Alltså detta låter väl konstigt men förra året köpte jag och mamma en häst och det visade sig att han har soleksem, jag upptäckte det...
2
Svar
21
· Visningar
2 829
Senast: Pixie1
·
K
Hästvård Hej Har ett halvblod som visar en diffus hälta. Det hela började med att hon gick omkull för 2,5 vecka sedan. Hon skrapade sig på höger...
Svar
5
· Visningar
1 449
Senast: TantEster
·
M
Hästvård Jag hoppade min c-ponny i fredags , i lördags när jag skulle rida så visade det sig att hon var halt, inte så farligt, men jag hoppade...
Svar
5
· Visningar
816
Senast: Deimion
·
Hästvård Eller några andra slags gummi/plast skor? Jag är väldigt nyfiken på olika alternativ till järnskor.... Boots ska utprovas men inte...
Svar
7
· Visningar
1 923
Senast: milly
·
Hästvård Till alla som är insatta i spatt! Har hört att man kan ta ut blod från hästen, ca 5 dl som centrifugeras och (vad de nu är som blir...
Svar
1
· Visningar
846
Senast: TeamVM
·
Hästvård Hur det kan komma sig att travhästar kan springa BÄTTRE barfota på tävling när de annars är vana att va skodda??? Mig veterligen brukar...
Svar
11
· Visningar
1 176
Senast: Tagliabue
·
Foder & Strö Pga extremt obefintlig planering och minimal tankeverksamhet så lyckades jag glömma att köpa kraftfoder innan påskhelgen. Jag har fodrat...
Svar
5
· Visningar
1 359
Senast: Bialitt
·
R
Hästvård Fick reda på för ca 2 veckor sen att stallet drabbats av ringorm.. ._. Vi började behandla alla hästar med symptom då, men det har...
Svar
3
· Visningar
907
Senast: lundsbo
·
Hästvård När jag skrev i en annan koliktråd kom jag att tänka på detta. Jag har bara varit med om ett fåtal lindriga koliksymptom på...
2
Svar
36
· Visningar
2 964
Senast: Mitrolle
·
Hästvård Ponnyn var plötsligt blockhalt när hon togs in från hagen för två veckor sen. Vet kom ut och konstaterar att det är en hovböld men hon...
Svar
6
· Visningar
3 639
Senast: Luleå
·
Hästvård Som jag har förstått det är det främst ekollon som är farliga för häst, och att de äter sådana om det finns för lite mat i hagen? Har...
2
Svar
21
· Visningar
2 643
Senast: Centaur
·
C
Hästvård Min 5 åriga valack är dålig. Började lite i fredags med att han hostade till några gånger. Inget som brukar få mig att reagera då han...
Svar
12
· Visningar
1 591
Senast: magnik90
·
  • Låst
Hästvård Var på kliniken med halvblodet för 3 v sen. De kom fram till att hans understuckna trakter bak (och även fram men lite mindre) kunde...
13 14 15
Svar
285
· Visningar
33 428
Senast: Boj
·
Hästvård Vilka muskler används för att föra bakbenet uppåt? Och uppåt/framåt?
2 3
Svar
53
· Visningar
4 221
Senast: flashlight
·
A
Hästvård Min pålle har idag tappat sin allra första sko i min ägo (sex år), de andra två hästarna i vårt lilla stall går barfota. Hur vanligt är...
Svar
2
· Visningar
1 072
Senast: Stopek
·
A
Hästvård Ikväll när jag tog in kusarna hade min ena häst tappat/trampat av sig HF-sko, ingen skada på hoven, ingen hälta, ingen värme, pigg och...
Svar
5
· Visningar
946
Senast: Anneli 07
·
Hästvård Köpte för ett par år sedan en hink med kyllera när jag ändå var söderöver och kunde smyga in i en väldigt billig hästaffär. Köpte på mig...
Svar
4
· Visningar
1 202
Senast: Habina
·
Hästvård ... massören kommer? Kom att tänka på att jag glömde fråga hur jag ska förbereda hästen inför besöket, och massören skulle resa bort...
Svar
2
· Visningar
598
Senast: Elina8
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka