Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Finns säkert redan trådar om detta men jag och sökfunktionen är inte bästa vänner.
Frågan är helt enkelt: Vem gör vad? Vad bör man använda till en häst som är sned i kroppen? Hur mycket kostar en behandling?
Så då ska alla hæstægare kontakta en veterinær eftersom alla hæstar ær mer eller mindre sneda?
De flesta hæstar har ju blivit kollade av veterinær nån gång i sitt liv redan.
Eller ska man ha en veterinær infør varenda kiropraktorbesøk att se på hæsten innan?
Jag vill inte tala illa om dessa två yrkesgrupper, men tycker de behandlar för specifikt. hela kroppen hänger ihop - och hela kroppen bör behandlas
tex så kommer man aldrig helt ur muskelspänning i ryggen om man inte släpper på muskelspänning i magen
Jag skall inte svära på att ont i ryggen leder till påkopplad transversus - däremot så leder en aktiv sådan (transversus) till aktivitet i multifidus
Sedan är det ju så att har man/hästen ont i multifidus så stelnar ju de överiga ryggmusklerna samt magens muskler hjälper ju till att "gipsa" ryggen, dvs hästen blir stel. Dvs rörelsemuskler börjar stabilisera istället för att röra
Och dynamiska muskler är ju beroende till varandra - och ofta smärta i en muskel beror på stelhet i dess antagonist
Det är när funktionen i de stabiliserade musklerna är otillräcklig som dynamiska muskler går på (ex erector spinae)- och gör att en människas rygg blir öm och spänd.