massör/et/kiropraktor - vad ska man välja?

Sv: massör/et/kiropraktor - vad ska man välja?

Ja du. Om Anja eller hovslagaren kommer till mig så gör jag givetvis en undersökning och utgår ifrån det.

Självklart man muskler överansträngas. Och ett ryggskott är ett väldigt vitt begrepp som inte är en diagnos jag använder mig av.
Dålig hållning leder ofta till muskelproblem. Men det finns andra anledningar till att en rygg gör ont än bara dålig hållning.

Jag har ingen enkel sanning att arbeta efter eftersom alla patienter är olika och får olika behandling. Däremot är det sällan jag träffar en patient med ryggsmärta som är stark och överaktiv i transversus abdomini. Angående multifider så är de svåra att ta på eller mäta med EMG. Där får man utgå från sin egen beprövade erfarenhet och den vetenskap som finns.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 085
Senast: Roheryn
·
Kropp & Själ Det finns säkert 100 sådana här trådar redan. Men jag behöver lite stöttning. Jag ska opereras den 30e, alltså nästa torsdag. Och jag är...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
6 879
Senast: SiZo
·
Skola & Jobb Jag vet att detta är en fråga som ligger många varmt om hjärtat och kan förstå varför. Men för mig är det ingen självklarhet. Frågan är...
2 3
Svar
49
· Visningar
2 925
Senast: Viva
·
Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
920
Senast: Bison
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka