puls och värme

Sv: puls och värme

okej så han har varit oskodd på det benet? endast det ger min häst puls och värme i benet.......

med lite tur har du lösningen där.

ja den skon har varit av och på hur många ggr som helst den här månaden, och precis som din blir han också vid vanlig tappsko så förhoppningsvis är det det som spökar, men det är ju jobbogt när fyra hovsl och två vetr inte vet vad det kan ha varit/är, ångrar att jag inte krävde bilder på hoven och lyssnade till min magkänsla

jag skulle ge honom lite tid med sko på och se om det blir bättre. annars försöka få tag på någon med portabel röntgen.

Jag tänkte att jag gör ett inlägg nu om den rätta diagnosen jag fick ida...en väldigt duktig hovsl kom ut till stallet i morse kolla fort på hoven visiterade, och på mindre äb 1 min kunde han fastställa diagnosen, men vågade inte uttala sig förrän vi fått in han till klinik och röntgat, mycet riktigt, han har belastningsfång, som antagligen kommit efter sul inflammation från två tappskor. hovbenet hade sänkt sig ca 1mm bara men gav då tryc på hans tunna sula. så jag har lärt mig att min magkänsla var inte fel, det satt inte i kotan, men ja är inte gladare för det nu när min häst står var på¨kliniken på boxvila...

Trist med diagnosen, men ändå bra att hitta orsaken till slut! Jag hoppas prognosen är hyfsat god, lycka till!

tack! jo svarar han bara på behandlingen så finns de all chans att han blir bra!

Liknande trådar

Hästvård Hej! Har en snabb fråga jag inte lyckats googla fram svaret på! Min häst är betäckt pga livslång skada. Inget hon har någon smärta av...
Svar
12
· Visningar
1 027
Senast: Freazer
·
Hästvård Ja, som rubriken säger - någon som varit med om det? Dvs att en hovböld i sig kan leda till utslag på böjprov? Åkte in på klinik med...
Svar
13
· Visningar
1 041
Senast: jemeni
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 390
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
1 146
Senast: Habina
·

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • *Ulvlek* Ronja Rövardotter

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat