Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Har en New Forest som har en mjällig man, eller vad man ska säga. Det är som flagor i "hårbottnen" och en bit upp i manen. Han verkar...
Svar
3
· Visningar
1 280
Senast: CindyLou
·
Hästvård T ex kallblod eller stort halvblod? Hur fungerar det? Har ni hittat nån bra modell som lämpar sig bra för stora hästar...
Svar
12
· Visningar
2 928
Senast: raggsock
·
Hästvård Om en svankryggig häst går med sänkt rygg och rids så dagligen, löper den större risk att utveckla tex kissing spines än om samma häst...
Svar
15
· Visningar
2 866
Senast: Dafodil
·
M
Hästvård hej allihopa. jag har en häst som lider av artros. jag rider mest i skogen med honom raka sträckor och inte volter på ridbanan, men...
Svar
2
· Visningar
814
Senast: TantEster
·
Hästvård En av våra hästar har en enligt mitt tycke väldigt fin ganska lång man. Problemet är att varje dag sedan isen och snön försvunnit från...
Svar
18
· Visningar
1 635
Senast: wrangler
·
Hästvård Min hästs ögon har i dagarna börjat rinna. Blir ju ofta så mot våren, men jag tycker att det rinner väldigt mkt. Hon är inte...
Svar
2
· Visningar
840
Senast: Fyrfota
·
Foder & Strö Har sökt efter trådar och hittade en men har fortfarande frågor. Hur länge håller sig en ensilage bal när den är öppnad? Vet inte TS... 2
Svar
24
· Visningar
5 023
Senast: Santoxen
·
N
Hästvård Jag har en hollänskt varmblod, hingst, som tränas 5 dagar i veckan, men har svårt att gå upp i vikt, har någon ett tips? Tack för...
Svar
10
· Visningar
2 860
Senast: lislolaslo
·
Hästvård det är ju inte direkt en damcykel men den är ändå rätt svankig. hur tror och tycker ni att det påverkar ridning/användbarhet och hälsa?
Svar
3
· Visningar
1 343
Senast: Nominous
·
Foder & Strö Kom på igår när jag spolade ur hösilage att man minskar ju sockret i höet... Vilket borde minska MJ!? Och man kan då ge hästen lite mer... 2
Svar
24
· Visningar
3 262
Senast: misen
·
Hästvård Alltså detta låter väl konstigt men förra året köpte jag och mamma en häst och det visade sig att han har soleksem, jag upptäckte det... 2
Svar
21
· Visningar
2 841
Senast: Pixie1
·
K
Hästvård Hej Har ett halvblod som visar en diffus hälta. Det hela började med att hon gick omkull för 2,5 vecka sedan. Hon skrapade sig på höger...
Svar
5
· Visningar
1 457
Senast: TantEster
·
M
Hästvård Jag hoppade min c-ponny i fredags , i lördags när jag skulle rida så visade det sig att hon var halt, inte så farligt, men jag hoppade...
Svar
5
· Visningar
820
Senast: Deimion
·
Hästvård Eller några andra slags gummi/plast skor? Jag är väldigt nyfiken på olika alternativ till järnskor.... Boots ska utprovas men inte...
Svar
7
· Visningar
1 928
Senast: milly
·
Hästvård Till alla som är insatta i spatt! Har hört att man kan ta ut blod från hästen, ca 5 dl som centrifugeras och (vad de nu är som blir...
Svar
1
· Visningar
850
Senast: TeamVM
·
Hästvård Hur det kan komma sig att travhästar kan springa BÄTTRE barfota på tävling när de annars är vana att va skodda??? Mig veterligen brukar...
Svar
11
· Visningar
1 178
Senast: Tagliabue
·
Foder & Strö Pga extremt obefintlig planering och minimal tankeverksamhet så lyckades jag glömma att köpa kraftfoder innan påskhelgen. Jag har fodrat...
Svar
5
· Visningar
1 362
Senast: Bialitt
·
R
Hästvård Fick reda på för ca 2 veckor sen att stallet drabbats av ringorm.. ._. Vi började behandla alla hästar med symptom då, men det har...
Svar
3
· Visningar
910
Senast: lundsbo
·
Hästvård När jag skrev i en annan koliktråd kom jag att tänka på detta. Jag har bara varit med om ett fåtal lindriga koliksymptom på... 2
Svar
36
· Visningar
2 968
Senast: Mitrolle
·
Hästvård Ponnyn var plötsligt blockhalt när hon togs in från hagen för två veckor sen. Vet kom ut och konstaterar att det är en hovböld men hon...
Svar
6
· Visningar
3 681
Senast: Luleå
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka