Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

E
Hästvård Man hör ofta att man kan stasa benen när man lindar utan paddar,, men hur ser det ut igentligen då? blir hela benet svullet eller bara...
Svar
6
· Visningar
9 057
Senast: Lavinia
·
M
Hästvård Hejsan alla på Buke! Min ponny har mugg och jag läste lite på internet om symtomerna ang mugg men är fortfarande orolig. Vill veta mer...
Svar
16
· Visningar
5 299
Senast: Sjunior202
·
Foder & Strö Jag har räknat ut en foderstat till min häst där hon får 17 kg hösilage och ca 1 krafftmått betfor (blött) om dagen. Förut gav jag...
Svar
5
· Visningar
1 034
Senast: Daredevil
·
Hästvård Våran b-ponny född 1977 hade hittat på nåt i hagen igår under dagen, åkte ut och tog in honom såfort dom ringde om det. Han har fått stå...
Svar
9
· Visningar
1 651
Senast: Domino_s
·
Foder & Strö Jag har köpt linfrökaka av en kvarn och det finns inga värden på säcken. Är det någon som vet vad värdena är på linfrökaka? Finns det...
Svar
7
· Visningar
4 234
Senast: Zandrah
·
F
Hästvård Jag har ganska nyligt stallat upp min lösdriftshäst och han har börjat få liggsår på framkotorna:cry:, jag har bandagerat på nätterna...
Svar
4
· Visningar
967
Senast: fnillson
·
Foder & Strö Jag brukar ge lusern vid brist på protein, men så läste jag i en bok skriven av en amerikansk läkare som verkar mkt insatt i vad olika...
Svar
4
· Visningar
2 420
Senast: spaderÄss
·
Foder & Strö Jag är nyfiken. Har ni skickat in analyserna? Vad fick ni för värden? När slog ni? Fick idag ett delsvar då mineralerna inte är...
27 28 29
Svar
578
· Visningar
44 783
Senast: HannaZ
·
A
Hästvård Hej , jag äger ett litet Welsh Mountain sto sedan i höstas och nu ska vi ha en liten utställning i vår lokala hästklubb där hon skall...
Svar
1
· Visningar
903
Senast: clubman
·
L
Hästvård Jag har ett 2 årigt sto som helt plötsligt fått stora kala fläckar från nacken till ner på halsen! Pälsen går att dra bort, hon är...
Svar
10
· Visningar
1 744
Senast: lenaloo
·
S
Hästvård Håller till i det dålda här på buke men nu måste ja ha lite hjälp.... Har ett gammalt vbl sto på 25 år som jag nu måste flytta från...
Svar
7
· Visningar
1 455
Senast: sussip
·
Hästvård Vår tvååring kastrerades igår. Han sövdes och kastrerades på betäckt funikel. Mina erfarenheter är att vid denna slutna kastration (ca...
Svar
5
· Visningar
2 427
Senast: Fibusen
·
Foder & Strö Om man bara ser till grovleken finns det nackdelar? Grannstallet har konflikt då halva stallet anser att hästarna inte kan tillgodogöra...
Svar
12
· Visningar
5 394
Senast: Masse
·
Hästvård Som många säkert läst tidigare har jag en skadad häst, spricka i menisken och skadat ledbrosk i sitt bakknä. Just nu ger jag Adequanin...
Svar
5
· Visningar
1 256
Senast: millan71
·
Foder & Strö Hittade ett fodertillskott som ska innehålla tuppkam.. Kan hästar ta upp tuppkam igenom mag-tarm systemet? Varför tar man då...
Svar
13
· Visningar
3 657
Senast: Boerperd
·
Hästvård Min häst blir fruktansvärt håröm vid fällning. Han får väldigt ont i skinnet och är knappt ridbar. Han riktigt skjuter rygg och hoppar...
Svar
5
· Visningar
1 265
Hästvård Lillens till och från hälta eller vad vi ska kalla den är tydligen av en envis sort, och jag börjar bli rejält frustrerad. Kort...
2
Svar
24
· Visningar
3 782
S
Hästvård Tyvärr blir det så att min sto ska avlivas. Jag vet inte om det blir snart eller efter sommar, men jag fundera hur jag ska göra. Jag...
Svar
8
· Visningar
2 377
Senast: Sammy
·
Hästvård Min ponny är en avblekbar skimmel. De första åren var hon kolsvart sedan övergick färgen till kolsvart päls översållad med stora vita...
Svar
14
· Visningar
3 210
Foder & Strö Hösilaget ligger på smrp 24, MJ på 7. Hästen i fråga är oooootroligt lättfödd, får i nuläget lucerne. Strå och pellets. Vad hade...
Svar
4
· Visningar
1 049
Senast: Elina8
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Utbilda själv
  • Skadade hästar och konvalescenter