Soleksem - när täcka?

Sv: Soleksem - när täcka?

Fast min har blivit diagnostiserad för UV känslighet med prover men hon får inga brännskador utan hon kliar av manen....

Det finns väl inget som hindrar en överkänslighet mot insekter också, parareellt med UV överkänslighet. Men just manförlust, kommer av sommareksem, sk soleksem i mankammen kräver väldigt, väldigt ljus hy så visst kan det vara möjligt men väldigt sällsynt. När det gäller eksem, så finns det inte så många som kan den biten ordentligt tyvärr utan kunskapen ligger mest allmänt kring den frågan.

Sv: Soleksem - när täcka?

emmiz79:
Ja, vanlig solkräm till människor fungerar ju också och bäst är såklart en parfymfri, vattenfast med hög faktor! Så den du köpt kan du helt klart använda, den enda fördelen med zinkpasta som jag tycker är att den sitter kvar lite längre än solkräm!

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
942
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
719
Senast: tara
·
R
Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
2 313
Senast: CaisaCax
·
Tävling Har aldrig besökt tävlingen tidigare och behöver lite tips och råd. Tänkte överraska dottern på 11 år med biljetter, men kan inte...
Svar
10
· Visningar
1 058
Senast: shebeen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka